Vems väg ???
Jag har funderat på en ska som kan bli ganska stor om man börja nästla i den. Jag tänker på hur vi människor reagerar på varandra. Jag får ibland till mig olika saker att ta upp på forumet därav detta inlägg och jag har själv upplevt olika bemötande vid flera tillfällen, och varför reagerar vi på vissa sätt i vissa situationer.
Jag är nog ganska djup när jag sätter igång, men jag tycker det är intressant.
När man bemöter en människa i kön på konsum, eller en släkting, eller en kund/klient eller varför inte en person som är en väninnas kompis. Har ni tänkt på att vi reagerar ALLTID på något. Då menar jag inte att det alltid är i negativt syfte, utan det kan lika gärna vara i positivt syfte. ** Min lilla tanke är ju också att ju mer balanserade vi själva är ju positivare blir alla möten**
Jag vågar nog säga att jag är ingen som dömmer någon, eller ifrågasätter dem, heller inte upplever mig själv vara bättre än någon. För mig är alla lika. Vi går igenom olika saker i livet som kan ge obalanser och genom att bemöta sig själv så kan man lösa upp dem. Jag ser inte mig själv som om jag skulle vara bättre än någon av mina klienter, vänner, bekanta, arbetskamrater eller någon som jag möter. Oavsett kön, ålder, utbildning, status eller vad, så har vi samma ursprung. Vissa har bättre förutsättningar än andra och det är så livet är.
Är min väg den rätta, eller är grannens väg den rätta eller kanske tom att man ser upp till ng kändis. Jag vill nog säga att detta skapas av rädsla. När man går sin egen väg och balanserar sitt liv, så ser man inte någon som ett hot, man skapar ingen avundsjuka, men ser inte det negativa i situationer….utan allt blir positivt istället. Det skapas en trygghet och en styrka inom en, som ser livet och allt på ett bättre sätt.
Jag ska komma ut med en ny kurs i höst som heter Ditt Liv - Ditt Val där kommer jag att gå djupare i flera av dessa frågor och stärka sitt egna JAG.. En mycket bra lärdom som skapar positivitet.
Kram och ljus till er alla // MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Mycket bra inlägg, Maria! Var kommer kursen att vara?
Kram/Eva

Den kommer att vara i k-stad..:-) kram
Carpe Diem
Maria Johnsson
kristianstad alltså och inte karlstad antar jag då

nej korseett… Kristianstad ligger i skåne, och är inte karlstad..hahahahah du är ju för go Du !!!! Kram på dig:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
"När man går sin egen väg och balanserar sitt liv, så ser man inte någon som ett hot, man skapar ingen avundsjuka, men ser inte det negativa i situationer….utan allt blir positivt istället. Det skapas en trygghet och en styrka inom en, som ser livet och allt på ett bättre sätt."
Det här stycket tycker jag är så himla bra skrivet. Samtidigt passar det in på mig ganska bra, tycker jag. Jag har alltid gått min egen väg. Ser inte heller nån som ett hot och är inte avundsjuk på nån. Jag lever mitt liv på mina villkor och mår bra av det.