Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 1858 ggr
umbra55
0

få snurr på chakra?

Det är ju viktigt att chakrana är öppna och snurrar för fullt, sägs det.

Och för att få dem att göra det, kan man meditera över ett Chakra i taget; se färgen och tänka att den snurrar, ända tills man känner hur den man fokuserar på snurrar. Sen går man vidare- ett Chakra i taget uppåt mot kronchakrat. So far so good.
När jag gör detta, är mina 3 nedre chakran långsamma, svåra att känna och få  igång. De övre tre är dock pigga och full speed på. Kronchakrat känns mer som en fontän än som en snurra..*S*

Vad jag undrar över är; ska Chakra snurra lika fort?
Och ska de snurra vartannat Chakra åt ett håll, vartannat åt det andra? (har sett bilder på det, men inte känt det själv)
Tacksam för lite tips i frågan.

FiaH
0

Jadu, detta är lite krångligt tycker jag med. Men det är ju så att allt handlar om balansen. Snurrar dom för fort, är det ofta för öppet och innebär oxå vissa obalanser, snurrat det för sakta, är det oxå för blokerat. Men det är ju rätt som du gör, att meditera över vart och en, för att försöka balansera… Ska se sen om jag kan skriva något om just när det snurrar för fort och för långsamt vad det innebär rent psykiskt och fysiskt för kroppen…

MariaJ
0

Hejsan Umbra55.. Våra chakran snurrar olika fort då de är i balans. Ju högre upp du kommer i chakran, ju högre vibration har de. När man tänker sig basen så snurrar de lägs för att de har lägre vibration och sen är det högre och högre.

Ger dig här en länkt till en sida som beskriver lite närmare.

Direktlänk: Chakra

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

umbra55
0

Tack Maria. Då låter det som om mina chakror var i oväntat bra balans.

Kanske något långsamt för3:e chakrat(solarplexus). Får se om jag kan få upp farten lite.. Jag trodde själv att jag var helt kaotisk…

umbra55
0

Läste nyss nånstans att chakrorna ALLTID snurrar med rätt hatighet-- däremot är det VI som inte kan ta emot alltihop vid obalans.
Vad tror ni om det?
Jag kan känna att det faktiskt är en sannolik förklaring, för kroppen är perfekt, men vårat sinne har sina brister som behöver åtgärdas vad gäller känslighet mm?..

Jane-Lyzell
0

Vi viste ingen ting om Chakror i sverige förän hinduismen kom med den läran - och antar att det snurrade lika bra utan vetskapen om demSkrattande

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

MariaJ
0

Jag håller med om att chakrorna alltid har funnits och visst är det så att när den nya läran kom till oss så blev vi mer uppmärksamma på hela människan, och hur vi fungerar. Det kan absolut vara så som du beskriver umbra55 i #4.. När jag jobbar med healingen så känner jag av att chakrana snurrar olika. Man känner balanser och obalansen på olika sätt. Då jag benämner mina upplevelser om hur jag ser på vad som skapat dem, så kan det vara en inkörsport för klienten till att se på sig själv och vad som verkligen har skapat det. Det är alltid viktigt att känna av hur man ska bemöta det.. Det är klientens kropp och att lyssna och förstå är ett måste.

Det är en gåva att hjälpa männiksor. Det är en gåva att se på männiksan med en helhetssyn. Vi har ju alla det inom oss, och det är just det som är så fantastiskt..vi är alla unika och enastående varelser. 

Jag tycker också det är spännande med alla möten, för det ger nya lärdomar även för den som utför healingen.

Härligt med flera olika reflektioner..Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

gryning
0

Chakran balanserar sig själva egentligen. Det är p g a hur vi lever idag, i kluster av betong och cement mitt ibland horder av andra människor och deras energier, långt ifrån naturens helande omgivningar, som det blir fel.

Vi lever för tätt inpå varandra, har komplicerade relationer till varandra och oss själva, det stör kroppen på olika sätt. Tänk bara på stress, alla måsten, kränkande behandlingar, alla gifter i omgivningen etc.

Vår livsstil i den moderna västvärlden är den stora boven, den gör oss främmande för oss själva och får oss ur balans. Jag tror att man kan komma långt genom att ändra sin livsstil, för att nå balans. Jag tror t o m att det är viktigare att fundera över hur man lever sitt liv än att använda olika tekniker för chakrabalansering, för om du hela tiden återgår till en livsstil som påverkar dig negativt kommer dina chakran och du själv hela tiden att bli obalanserade, hur mycket du än helar och försöker balansera upp.

Det är positivt med olika former av healing och chakrabalansering, det stärker oss och hjälper oss att må bättre, men obalansen kan man aldrig rå på helt och hållet förrän man förändrar sitt liv.

MariaJ
0

Jag håller helt med dig gryning.. så tror jag också att det är:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Waara
0

Intressant! jag har lärt mej att blåsa ut den "grumliga" färgen,sen dra in klar ny färg..det verkar finnas så många sätt,alla sätt är väl bra utom dom dåliga :) iaf. så fungerar det utmärkt för mej. Sen brukar jag tänka mej att det snurrar,jag liksom sätter snurr på chakrat vart efter den nya klara färgen kommer in…
//W