frågar här också- hur höjer man sin frekvens?
Hjälp en teoretiker.
Hur höjer man sin frekvens rent praktiskt?
Hejsan!
För mig så gäller ljusmeditation, en meditation där man påkallar själen och själens vibrationer integreras mer i alla kropparna. Det är för mig det bästa sättet att höja sig.:)
Sådan meditation öppnar hjärtat för ljuset och kärleken i uinversum…

Jag vill nog också skriva att vi kan öka i vibratonerna genom att leva nära oss själv och vara mer i balans. Genom bla, meditation och healing, samt att leva och göra det vi vill i livet. När vi gör det så höjer vi också vår frekvens och vår andlighet.
Jag tror ju också att vi kan höja frekvensen genom att släppa våra tankar, och regelbundet göra tex ljusmeditation som Mariann skriver.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack ni båda.. Då kommer följdfrågan: Hur gör man en ljusmeditation??
Det finns diverse sådana… det som är viktigt när man ska göra sitt val av sort är att det viktigt (iaf för mig) att den påkalla själen, en högre vibration, att den riktas mot t.ex universums hjärta etc.
Enklaste sorten är väl att be om beskydd, det Kosmiska ljusets beskydd!
Säga:
Jag kallar på ljus och kärleken från Universums Hjärta! Fyll mig och Genomströmma mig. Heala och balansera mig. Hjälp mig att öppna mitt hjärta för ljuset och kärleken i Universum!
Sedan sitter man bara i det ljus som då faktiskt kommer, med hjälp av de änglar o devor som du har i dina kroppar och förbundna med ditt väsen, dina hjälpare osv.
Kommer du ur meditationen så upprepar man bara ovanstående . Enkelt, tycker jag iaf… sedan behöver man ju inte säga exakt så, men något i den stilen och eller med sina egna ord
men du får testa.
Sedan finns det ju en stor sådan, lite mer ingående om man så säger… som jag gillar,
http://healing.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=cb608a3d-42b2-42ca-84ff-d177a91cca97
men som sagt det finns nog många!
Kram
Mariann
Ps. jag ser det också som MariaJ att leva ett balanserat och med glädje och kärlek, men det är ju inte alltid så lätt, och för mig har det varit just meditation som öppnat för att leva just det där!

Hej!
Genom att läsa inläggen ENTERING THE TOTALITY OF YOUR BEEING och ytterligare nycklar i ENTERING THE TOTALITY … och förstå innebörden så höjjer du din frekvens. Genom att använda nycklarna sen på dagligbasis så kommer du märka stora förändingar i ditt varande rent frekvensmässigt , tankemässigt och känslomässigt.
mvh Amsie_Raomoya

Tack Amsie.. Bara så jobbigt att brottas med engelskan, när min energi går åt till att tolka ordens innebörd..
Sänker man inte sin "frekvens" när man mediterar?

danae7206..Vi ökar vår energifrekvens med meditation. Vi skapar balans i kroppen och får insikter om det högre medvetandet.Hur menar du med att vi sänker vår frekvens ????
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Ja, jag vet inte vad som händer på det andliga planet, men rent fysiskt så är det väl så att kroppen trappar ner under meditation? Andhämtningen blir lugnare, blodtrycket minskar, hjärtat slår färre slag per minut - och detta som en följd av att vi ändrar hjärnans "arbetsfrekvens" och träder in i ett mer eller mindre förändrat medvetandetillstånd. Både kropp och medvetande påverkas således vid utövning av meditation. För att jag ska slippa rabbla upp hela köret med hjärnvågor kan ni istället kolla under denna länk:
http://www.elizabeta.se/Forskning/Forskning1.html
Jag vet inte hur pass seriös denna hemsida är, men informationen om hjärnans frekvenser stämmer i stora drag…

Oki. Då förstår jag. Visst stämmer allt du säger och att hjärtfrekvensen lugnar sig under meditation. Kontakten med ditt högre jag och ditt medvetande ger ett lugn för kroppen. Vad jag pratar om när jag säger frekvenshöjning här är i energierna, dvs inte i hjärtat och hur hjärtat reagerar då vi mediterar.
Det har ju forskats på hur kroppen reagerar och det finns mycket att berätta om hur meditationen påverkar oss positivt.
vänligen MariaJ
Carpe Diem
Maria Johnsson
Poängen var i och för sig inte vad som sker med hjärtat vid meditation, utan de fysiska och mentala reaktionerna i olika medvetandetillstånd. Men det spelar ingen roll, eftersom det inte längre är relevant för ämnet. Jag börjar så smått förstå vad det här med "frekvenshöjningar" går ut på… Men det finns ändå några saker jag vill veta mer om.
1. Vem har kommit fram till att det ska ske frekvenshöjningar i energierna och hur har de kommit fram till detta?
2. Är det alla energier i hela universum eller bara för planeten eller är det individuellt?
Finns denna information redan i något inlägg, så hänvisa gärna.
För mig så är ju en "frekvenshöjning" en medvetande utveckling. hela evolutionen och alla utveckling är en utveckling av medvetanden.
Så att säga att det är något enskilt som utvecklas går inte… för allt är i utveckling…
men det kan sättas fokus på att det ska gå raskare och det är det det gör just nu här på jorden.
För Jorden som väsen har bestämt att hon inte ska vara en planet för utveckling genom mörker längre… detta sker över flera tusen år att hon skakar av sig mörkret och att vi människor som är celler på moder jord måste hänga på. Vi alla som är inkarnerade nu har ju valt att få denna erfarenhet och att växa genom denna medvetande utvidgning/expansion.
Fler av oss har till o med inkarnerat för att hjälpa till… det har gått en kallan ut över i universum främst plejaderna o sirius systemet att Jorden behöver hjälp och många av oss kommer från just dessa ställen och även andra universums som änglariken o devariken…
Vi har varit här många tusen år… för att själva låta oss integreras i Jorden och mänskligheten och glömt vårt ursprung och nu väcks vi till liv och förhoppningsvis minns vi vår uppgift att vi inte bara var här för att själva utvecklas utan också för att hjälpa till i denna övergångstid….

#11 . Allting i Universum som är levande varelser mognar fram med tidfen . Då sker det uppstigningar i tiden. De aser som ligger före andra utvecklingen brukar hjälpa de som ligger efter .
Ref til boken Samtala Med Gud av Neale Donald Walsch. Gud säger att det bara finnas några raser som ligger efter människan i utvecklingen .
Det finns "massor" med skrifter,kompendier och böcker som har kanaliserats fram genom ljusarbetare . De skrifter som kommer från "de ljusa" går att känna in med hjärta.Då uppenbaras upplysningar på egen väg att gå . Det viktiga är att du får din förståelse från ditt hjärta
Umbra55 Kunskap höjer din frekvens - lär så mycket som möjligt om all gamal kunskap, lär dig tyda dess budskap - lyssna på naturen - lär av naturen!
Alla våra gamla naturfolk talar om samma sak sök visdommen i detta och sanningen och visdomen kommer att leda dig! Sök din Andliga guide i visualiserande kontemplation.(aktiv meditation) be din Andlige guide att undervisa dig!
Välj bort det som inte gangnar din själ - lögn , förtal, dömmande, avundsjukor, svartsjuka, överkomsuntion av alkohol dråger och mat. våld, krig, hat negativa nyheter och filmer. skit prat!
Välj Kärlek, hjälp andra, tänk gott om alla inklusive dig själv. se det goda i allt och alla. Respektera allt och alla och deras val döm inte! håll glädjen uppe se det goda i alla nun och det fina i alla nun. Vandra i ljus o kärlek. Vad du gör för andra gör du också till dig själv! Var rädd om våra vänner djuren och naturen - vårda allt levande som det fina tempel det är - se alla som en relation- att vi alla är delar av varandra!
I allt detta höjs du upp automatiskt - så kämpa på
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Håller helt med Jane i inlägg 14.. lev i kärlek till allt och försök att släppa egot. Genom att leva öppen och hjärtlig med allt och alla så försörjer du också ditt eget hjärta. Medkänsla, hjälpsamhet och förståelse är tre viktiga ord som jag vill skriva.
Att hjälpa med hjärtat ökar och ger med till mig. Jag begär inget, utan känner i mitt hjärta hur tacksam jag är för att kunna hjälpa andra..För mig är det är en gåva att se livet så.
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Uppstigna Mästare (gudar) rekommenderar 10 min meditationer morgon och kväll l Även böner är bra.

Tack, jag vill gärna ta mig tid att meditera. jag o sambon talar ofta om att "vi borde börja igen".. och varje kväll jag går och lägger mig, ber jag om hjälp att få kontakt med min guide/hjälpare/animus, Men jag sover som en gris.. och det där att ta sig tid att meditera.. ja, det är svårt. Har gjort korta meditationer på jobbet, men det blir aldrig total avslappning där.
Sen det där med disciplin…mat, dryck, egoism.. hmm *rodnar hel och hållen* Jag försöker….
#17 om du somnar - meditera på morgonen istället - eller se till att du sitter upp - inte ligg ned - för då är det lätt att somna!
5 minuter räcker att börja med sen kan du öka - ju mer du får grepp om det!
Lycka till ,Jane

När jag lärde mig zen-meditation för ett antal år sen, gjorde vi bl a gående meditation. Man skulle kunna meditera medan man diskade, promenerade etc. Rutingrejer som inte krävde ett aktivt tänkande. (*S* Undrar om det är det man gör framför TV.n?? Förinte tänker man där inte!!)
Jag behöver både motion och meditation.. kanske man skulle pröva med gående meditation?? Vad tror ni?
Ingen dum ide alls - och vist kan man meditera framför TV
De sorters meditation ni nu snackar om är avslappningsmeditationer… Självklart kan vi behöva sådana också, men
ska det tillföra något, förhoppningsvis en andlig utveckling så bör man tillföra och integrera ett högre ljus under meditationen… se till att det byggs in ljus och kärlekspartiklar i alla kroppar som då blir bestående!!
så ser jag det iaf…

Jag kan meditera när jag promenar och diskar Men jag kan inte meditera framför tv.
På den tiden som jag studerade så brukar jag meditera under lektionerna. Antagligen så är det rörrliga bilder på tv som hindrar mig att meditera.

För mig finns inga rätt eller fel när man mediterar. Man gör det som känns bra. Om man känner att man kan meditera på bussen, i kön på maxi eller när man stryker och diskar.. Man behöver inte ha ng som helst procedurer omkring meditationen. Man kan ta två minuter under sin rast på jobbet om man vill. Det viktigaste är att det känns bra för en själv.
Man kan ha sin meditation i rörelse ochså. man kanske älskar en havspromenad, eller skogsrunda eller varför inte lägga sig i badet och känna att man kopplar av.
Man kan gå djupare i meditation om man bestämmer sig för det.. Ha en djup meditation menar jag att man planerar att gå djupare inom sig själv. Sätta mig i soffan, eller i stolen..sätta på lite lugn musik och bara vara där. Man kan då även be vägledare komma, eller bara kanalisera in ljuset och öppna upp sig.
Sätten är ju många. Lika många människor som det finns lika många rätt finns det.. Det som är rätt just för dig …är ju det.
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson