En god Healer
Vad har ni för åsikter om en god healer ? Vi ser ju allt olika och så även i detta fallet. För mig är det en självklarhet att man jobbar med hjärtat och inte går in i ett tankemönster som stör det.
Jag tycker att det finns flera viktiga aspekter och saker att skriva som beskriver en bra healer bla, respekt, bemötande, jobba i kärlek, veta när och hur man använder healingen och framförallt se sig själv som en liten del av allt. Ju mer kunskap du har, ju mer förstår du hur lite du egentligen vet.
Det finns mycket mer att skriva.. Vad skulle ni vilja tillägga i denna tråden. Vad är era tankar om en god och bra healer.
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag skulle vilja tillägga att du som healer endast är ett redskap - för healingen och det är för hur pass utvecklad kanal du är du kan ta kreddit för inte healingen i sig! - den förmedlas endast via dig själv!
ödmjukheten för ditt helande!
Vänligen Jane
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag känner direkt om en person är i kontakt med sig själv. Och jag tycker det är jätteviktigt att personen som ska ge healing är i balans och sann mot både sig själv och kunden.

För mig är det viktigaste att healern faktiskt lyssnar på mig. Jag mött flera healare och andra alternativterapeuter som gör en sorts bedömning av mina problem (som var jag har ont osv.) och sedan bestämmer sig för att jag är en sån eller sån sort.
Varje gång detta har hänt har resultater utebilvit, då deras bedömning styrts av deras fördomar och inte av vem jag är och vad jag bär med mig.
Så det viktigaste för mig är att man lyssnar och verkligen litar på det jag säger.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag tycker det är viktigt att vara ödmjuk som healer - kan man inte ge till vem som helst så blir healingen villkorlig… och det tycker jag den inte ska vara!
Jag tycker också att en bra healer gör sitt jobb utan att döma - när jobbet sen är gjort kan man återgå till vardagssysslorna igen (om man nu inte har en ny kund som väntar). Healing är en del av vardagen - och en del healer som har varit väldigt bra som jag mött har varit väldigt vardagliga människor, som bara har healingen naturligt inom sig :-)
Till sist nämner jag också det här med sin egen last - som healer måste jag lägga mina egna problem åt sidan när jag håller på med healingen, för annars påverkar jag personen negativt med mina egna problem!
en god healer prackar inte på andra healing! det är oetiskt!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Jag ser det som de flesta här ovan. I synnerhet #0
Hjärtat är en viktig sak! kanske den viktigaste… för är hjärtat "på plats", är nämligen allt det som alla andra nämner på plats!!