Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 856 ggr
moonflower
0

Hur vet man...

Hur vet man att man är "lämpad" för healing?

jag tycker att det känns som ett naturligt komplement på nåt vis

Gjorde en sorts meditation en gång  och händerna började nästan glöda, (kändes det som).

Är det ett dåligt tecken?

Hälsningar fr moonflower!

MariaJ
0

Det du beskriver är säkert när energierna strömmar igenom dig och att du då kan känna värme i händerna. Jag tycker att alla är ämnade för healing, då vi alla bär det inom oss. ¨Så som du beskriver din meditation så är det säkert så att du har väldigt mycket i dina händer redan innan. Vi kan reagera olika, men detta är säkert en indikation på att du är ämnad för healingen.  Om man däremot ska jobba med klienter så rekommenderar jag dig att du lär dig mer ingående och därmed också får träna och utvecklas mer som person. Jag anser att ska man jobba med människor så ska man förvalta healingen bra och ha en viss terapiform, för det är viktgt att man kan fånga upp hjälpa människan i situationen.

Jag tycker att alla ger healing på olika sätt till sina nära, men även till medmänniksor. Healingen är ju enkel och ren.

vänligen  MariaJ.-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Mariann]
0

Jag tycker också så som MariaJ!

Alla kan, men för att verkligen jobba med det bör man gå utbildning och att man väljer den sort som passar ens kroppar och hjärta.

För att börja att känna healingsenergin och att öppna, rensa, och stärka kanalen (antahkaranakanalen-regnbågsbron) är du på rätt väg, meditation och gärna en meditation som påkallar ett högre ljus, själens!

Denna kanal är den kanal som guddomligt ljus strömmar genom och det är ju med sådant ljus som det är bäst att heala.

så ser jag det iaf…

kram Glad

moonflower
0

Tack för svaret !

Tycker också att healing är något som ALLA KAN och som finns i allas "gener". Fantastiskt! Alltså kan även ev jag! Yippi, yippi!

Har stora funderingar på att ta en utbildning i healing, vet Ni någon bra? 

kram från moonflower

[Mariann]
0

Där jag själv har gått och lärt mig hjärtehealing är ju i Danmark på Den Gyldne Cirkel.

men om det är reiki du känner för finns ju reikiförbundet där kan man säkert söka utbildningar också.

men blir du nyfiken på hjärtehealing så akn du pm´a mig….

Jane-Lyzell
0

#3 Det finns många olika healing former - känn i ditt hjärta vilken som käns bra för dig!

Det finns två kvaliteer för att bli en bra healer som man måste ha, och det är viljan att hjälpa andra och Medkänsla!

Lycka till- Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

moonflower
0

Tusen tack för alla goda råd…det värmer verkligen!