Positiva..JAG !!
Genom att skriva denna överskriften på tråden så tänker nog alla vadnu då ??? Jag skrev den för att Genom denna tråden så vill jag lyfta fram allas potensial. Vi är alla bra på någon, oavsett vad andra säger, tycker eller har för åsikter om oss. Här vill jag att ni skriver in hur ni ser på er själva. Hur ni tycker att ni är som person. Jag vill bara ha era POSITIVA egenskaper här, för det är så viktigt att våga och kunna se sina egna positiva sidor. Och INTE bara andras.. !!
Lova mig att ni är ärliga mot er själva..Plocka fram er själv nu och delge oss det ni vill,,,resten stannar inom er.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Spännande detta, ingen som vill börja, då provar jag. Kan vara svårt att bedömma sig själv, men jag är nog ganska glad (även för att prata) kan lyssna på människor, hjälpsam, positiv vänder gärna negativt till positivt, tror jag sprider mycket glädje, det känns så ialla fall. Det var lite om mig. Kram Fia H
Hmm, lite svårt som sagt, eftersom Jante-lagen säger att man inte ska framhäva sig…..
Men jag försöker iallafall: bra på att lyssna på människor, medkännande, lojal, stöttande, bra på att känna av andras känslotillstånd (humör). Phuu, det var jobbigt
// Jane
Hej!
Ok här kommer en lista!
Jag jobbar ju på att gilla mig själv så detta är en jättebra övning.
Tack //Hellas
Ärlig, uppriktig
Rakt på sak
Lyssnar
Känslomänniska
Har en drivkraft inom mig om att gå framåt
Lojal
Frispråkig
Intuitiv
Öppen
Realist
Ej fördömmande
Håller vad jag lovat
Trygg
Improvisatör om så behövs

Jag är också en glad typ. Ju mer jag tar reda på vem jag själv är ju mer älskar jag mig själv och det jag ser.
Mvh LisaL

Bra intiativ
Jag brukar köra hårt på ett annat formu med att folk ska nämna fem bra saker dom gjort på dagen.
Jag är:
snäll
omtänksam
nyfiken
envis
omhändertagande
månande
hjälpsam
glad
vänlig
öppen
förväntansfull
optemist
ser att det alltid kommer nått gott ur det onda
inte rädd för att hugga i
trogen
sympatisk
snabblärd
glimten i ögat och rapp i munnen 
ja det var det jag kom på nu, mycket är säkert samma sak men det känns bra att tala om dom goda sakerna
Håller med om att det är svårt att säga positiva saker om sig själv, för man tänker aldrig på dom. Gör ett försök i alla fall.
Pålitlig, glad, ärlig, sympatisk, glimten i ögat, känslomänniska (lätt till gråt och skratt) arbetsmyra, omtänksam, nyfiken, snabblärd, öppen, optimist, lojal, hemligheter stannar hos mig.
Mitt första besök här, och då åker jag på världens utmaning!
Hmm: Snäll, omtänksam, humoristisk, lojal, sparsam :), öppensinnig, självdiciplin, hjälpsam, arbetsvillig, kreativ, påhittig, nyfiken, uthållig, intelligent, uppriktig men framför allt en stor djur- och naturvän!
Många hälsningar! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
Bra tråd, fastsvårt att skriva bar om sig själv. Just nu har jag väldigt lite energi så det är ännu svårare men:
Empatisk
Ärlig
Obotlig optimist
Glad
Kreativ
Va bra att denna tråden lyftes upp
Jag har verkligen övat på min självkänsla, så jag brukar rabbla för mig själv en massa positiva saker om mig själv som ett mantra. För även om man inte känner att det stämmer så har man tjatat dom tillräckligt många gånger så blir det verlklighet på nåt vis. Så här brukar jag tänka och säga iaf. Jag e bra, jag e glad, jag e trevlig, jag e snäll, jag är söt, jag är värdefull, jag är smart, jag är rolig, jag e snygg, jag duger, jag är generös m.m. Och är det nåt jag speciellt känner att jag itne är så tar jag med det me!=)
Ha d bra