Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 743 ggr
MariaJ
0

Reikiträffar ??

Jag skulle vilja se hur intresset ligger med fysiska reikiträffar i kristianstad. Jag känner mer och mer att jag skulle vilja samla ihop reikiutövare tillsammans för att prata, fika, diskutera, öva mm

Denna kvällen kommer endast att kosta en symbolisk summa för fikat, som man betalar på plats innan man fikar.

Jag kommer själv att ha kurser i reikihealing 1, 2 och 3 under hösten.

Låter detta intressant så kontakta mig eller skriv i tråden !!

Kravet för att få komma är då reiki 1

Vi kan i sin tur komma överrens om dagar då vi har öppet hus för alla som vill komma och få en reikibehandling, eller veta mer om vad reiki är och var ifrån det kommer.. Vi kan även ge gruppreiki, som är väligt effektivt.

Detta kan ju utvecklas till mer om man vill.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Renate
0

Jag tycker att det skulle vara intressant att träffa andra som håller på med reiki.

Man kan alltid lära sig av andra speciellt då man inte har så stor erfarenhet själv.

Renate

Jane-Lyzell
0

Nu blir jag förvirrad MariaJ - du skrev i en annan tråd att du inte gått för någon Reiki lärare!? Men i denna tråden står att du ska ha kurser i Reiki 1, 2 och 3 - hur går det i hop?

Förklara för mig är du snäll - jag kanske har missat något eller missuppfattat något!?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FiaH
0

#2 Maria svarar nog själv, men jag vet att tråden som lyftes fram är 1 år gammal, och att Maria är snart färdigFlört Kram Fia

Jane-Lyzell
0

#3 färdig? på ett år? Reikimaster?

Vänligen Jane

FiaH
0

#4 Neej, men till höstenGlad

MariaJ
0

Hejsan Jane.. ja, det blev lite missuppfattning eftersom den gamla reikitråden lyftes upp. Jag skriver just nu på en annan ny artikel som jag ska lägga in snart.

Jag har hållt på med healing i väldigt många år, men då inte med reikin. Jag har efter mycket övervägande med mig själv bestämt att jag ville gå reiki för att jag kände en stark dragning till reikins område och energi. Jag vet inte till 100% om jag är klar till hösten, det kan också bli till våren 2009. JAg förstår och känner ju själv hur mycket jag går igenom. Naturligtvis så ska jag själv vara reikimaster, och helst jobba mycket själv med reikin, för att hålla kurser i det. Jag övar och jobbar med reikin dagligen.

Jag ville fråga människor genom denna tråden om det fanns intresse med att träffas i reikigrupp och prata och ge varandra healing. Det är just det som var huvudsyftet.

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Jane-Lyzell
0

Tack för ditt svar MariaJ och jag uppmuntrar till träffar - jätte bra huvudsyfte! och jag håller med att man som lärare bör ha arbetat x antal år, så man har erfarenhet i ryggen i sitt utövande - oavsett om det är Reiki eller något annat!

Får man fråga i vilket led du utbildar dig i Reikin?

Vänligen Jane

MariaJ
0

I vilket led ?? Nu satte du mig på pottan !! :-) Kan du vidareutveckla den frågan tack, är kanske lite trångsynt, men vet inte vad du menar !

Kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

Jane-Lyzell
0

Gamla eller nya skolan? och vilken av allianserna!(alltså vilket led till Mikao Usui ) Eller är det den nya Tibetanska varianten?

Vänligen Jane