Reiki bank ... vad tycker ni?
Reiki banken är en plats i universum där man kan samla skickat energi och kan ta emot energin från banken vid behov (även som är Reiki 1).
Jag har provat sådan på annan sida och det gick väldigt bra. Jag tittade på en särskild bild på sidan and tänkte mig att jag ville koppla med Reikienergin i banken. Så fort jag kände energien, blundade jag och fick energin så länge jag ville.
Skulle det fungera här? Vill någon fixa banken?
har aldrig hört talas om men så jobbar jag inte med reikihealing heller;) Jag kopplar alltid upp mig mot universum och den healande energin som finns där men jag ser det inte som en bank. Menar du att koppla upp sig mot ett speciellt ställe som finns på en bild eller universum i stort?
Kanske jag kan förklara lite:
Jag pratar om Reikiengeri.
Dem som är Reiki 2 eller Reiki Master kan skicka Reiki till annan person på distans och på en bestämd tid ( nu, framtiden, etc.)
Jag tycker det är lite lättare med banken eftersom man kan skicka Reikin närsomhelst med intentionen att den Reikienergin finns i den bestämd iFokus healing banken (i universum) tills en Reiki 1, 2, el. 3 kommer och tar emot Reikin fråm banken närsomhelst. Ingen behöver planera något, utan att skicka eller ta emot Reikin när de vill.
Denna ideal med bilden är att den är något att koncentra på att få kontakt med banken (Reiki). Också när någon klickar på länken det visar att h*n vill få Reikienergin från banken.
Jag kopplar up mot Reiki när jag gör Reiki på mig sjväl eller annan och när jag mediterar men när jag tar emot Reikin från en bank det känner som att någon skickar den till mig.
Jag tyckte det var jättebra och ville dela informationen. Kanske det är "way out there" och det är okej. Det gör inget.
nej men det låter väl som en bra grej men som sagt jag jobbar inte med reiki men sänder healing på distans både bakåt och framåt i tiden. Jag är nog inte rätt peron att uttala mig om det här men alltid roligt att få lära sig mera och utbyta idéer.
Hej!
Det svart för mig att uttrycka mig på svenska.
Jag menar att kanske den banken är "way out there" för det mesta pga att igen annan skrev något. Jag menade inte dig precis.
Jag önskar att jag kunde starta upp banken, men jag är bara Reiki 1.
Ha det så bra.