Hur renar du dig ??
Jag kan ibland känna att jag vill få bort energier från min Aura, och då kan det vara viktigt att ha olika sätt att göra det på. Jag har kanske varit på hembesök, eller haft en healing som jag känt påverkat mina egna energier. Jag vill inte bära andras, utan vill ha mina egna energier omkring mig. Vi kan ju få andras energier också med oss, men genom rening så kan vi avlägstna dem på ett smidigt sätt.
Så här brukar jag göra
*Jag brukar själv visuslaisera ett ljus uppifrån som jag ser rena mig både inom mig och utifrån.
*Jag använder även olika former av essenser som jag sprayar och som jag sen låter min Aura reans av. Jag känner mig otroligt ren efteråt.
*Jag kan även be mina vägledare och änglar att svepa över mig och rena mig både yttre och inre, då känner jag som en vind omkring mig,, och det känns skönt och rent omkring och i mig.
*Jag kan meditera och känna att jag går in i ett rent rum där jag tömmer mig från andras energier. Jag har ett reningsrum som jag kan gå in i under meditation.
*Jag bär även en kristallspets som jag använder i reningssyfte. Stenarnas betydelse i rening tar jag mer upp i den kommande artiklen.
Mina sätt att rena är säkert vanliga sätt, men finns det något sätt som ni skulle vilja dela med er av till oss andra. Alltid spännande att se hur andra gör. Det ger oss även lite tips på hur man mer kan göra för att inte bära med sig andras energier.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack för dina tips. Såhär gör jag.
Jag brukar tänka mig en stor ljusboll ovanför mitt huvud, det innehåller det vita, klara gudomliga ljuset, bollen går sönder och ljuset kommer över mig och tar bort allt negativt och det ramlar ner på marken. Gör det 2 ggr, först gör jag det på kroppen och sedan tar jag auran.
Sedan när jag står i duschen så brukar jag tänka att vattnet spolar bort allt negativt som har hamnat på mig under dagen och det spolas ner i avloppet.
Salvia brukar jag vifta runt min kropp ibland.

Tack Opal för din tips, de ska jag också prova.. det med duschen låter ju intressant. Att man visualiserar ljus genom vattenstrålarna..härligt !!
Kram
Carpe Diem
Maria Johnsson
Jag renar mig aldrig, dålig självdisciplin o så är jag väl rädd att det inte ska funka, att det ska ändå kännas på samma sätt.. Ett bra sätt är väl att rena sig efter att man har kommit hem från jobbet då jag ofta är öppen, försöker att inte vara det och då jag jobbar med både människor och djur så kan jag tänka mig att jag drar till mig bådas energier beroende på jag drar till mig, men kan det ändå funka på så sätt att det försvinner omedvetet? Är det inte så att man bör tro på att det fungerar och intalar sig mentalt att nu ska jag rena mig och nu är jag renad, eller fungerar det inte annars? Heh.. Hoppas att det inte blir för jobbigt att svara ;) Skulle väl behöva en privat konsultation istället :/

Hejsan soffe.. Jag kan nog av min erfarehet säga att jag efter en medveten rening verkligen känner mig renare i både kropp och själ. Sen om det har med att jag tror på det att göra , det vet inte jag. Jag släpper i alla fall andras energier genom den sortens rening som jag gör.
Eftersom vi är både fläktar och centrifuger, så tror jag att det är viktigt för min egen del att släppa andras energier. Vi kan samla på oss oändligt mycket tung energi som inte är vårt eget.
Min lilla reflektion på ditt inlägg:-) MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
#4 Okej.. Jag tänker som så att man gör det mentalt och att man då intalar sig själv att nu renar jag mig och att det då fungerar.. Hmm.. Jag som tänker/analyserar för mkt.. Rening tänker jag aldrig på, är väl för att det inte har varit en vana och en självklar grej för mig att göra, men kanske det är dags att införa eftersom jag är så öppen o behöver rensa då o då.. Jag känner ju inte alltid om jag har andras energier runt mig heller, även om jag är öppen, hmm.. Det är väl för att jag inte vill känna av det..
Tack MariaJ och Opal för tipsen!!!!
Duschen har jag aldrig testat
. Har precis köpt stenar och ser väldigt mycke fram mot den kommande artikeln. Kram Pia
jag brukar köra en rensning på mig själv efter att jag healat andra. Tvätta händerna eller duscha är ju också en sorts rening. Har även kunnat aurarensning en gång i tiden men är dålig på att göra det
Jag ställer mig i duschen och föreställer mig att allt rinner av mig med vattnet ner i avloppet. Sen fylls jag på med ny energi. Det fungerar jättebra!

Jag brukar be om ren energi/ljus från universum, den får stråla ner genom huvudet och fylla hela kroppen… så öppnar jag små avlopp i händer och fötter och så får ljuset skölja genom mig en stund medan jag i tanken går igenom mitt inre, organ och känslor mm och ber ljuset ta med sig allt gammalt och smutsigt ut… sedan tömmer jag hela kroppen, stänger avloppen och låter ny ren energi fylla hela mig tills det rinner över och även strömmar över hela min utsida :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.