Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 615 ggr
miramis2
0

Reconnection...?

Hej, är det nån som känner till reconnection healing som Eric Pearl skriver om i sin bok? Har läst boken med stort intresse o fascination. Själv är jag reiki healer o tar regelbundet emot klienter för detta. Häromdan så började jag dock göra healingen annorlunda, en bit ut i auran, med helt annan reaktion på klienten. Ganska snabba o kraftiga reaktioner, ex ögonrullningar fysiska fenomen inne i kroppen på klienten , snabb o omedelbar smärtlindring, inte alls såhår med vanlig reiki. mm mm. Känner nån igen detta???? /Susanne

[Kreatia]
0

Hej! Jag har också läst boken och kommer att sälja den i min webbutik så småningom. Har inte prövat hans teknik ännu men det verkar ju bli förvånansvärda resultat. Du skriver att du börjat ge healing en bit ut i auran menar du då att du håller händerna en bit från kroppen, alltså inte på kroppen som jag blev lärd att man skulle göra?

miramis2
0

Hej igen, ja jag liksom bara inspirerades att flytta händerna en bit ut ca 20-30 cm, alltså en bra bit… ja o väl där så lekte jag mig fram kan man säga, kände in det jag käände rent instinktivt tryck, sug, ja nån form av känsla , lite som att händerna styrde helt själv, logiken var tot borta, liksom bara följde med. Pat kunde känna av i den egna kroppen även då ögona var slutna, olika reaktioner, en mådde rent ut sagt illa, nån storskrattade o nån vart häpen o nån föll nästan i en slags trance. NÄr jag kollade i boken i gen så vart jag häpen, man blir, om man är mogen o mottaglig, initierad, väckt till denna frekvens då man läser boken. Ja, nåt har hänt i alla fall. 2 pers kontaktade mig igår o sa dom var helt bra igen, efter flera månaders smärta. Jag är förunrad… hållt på m reiki i flera år men icke nåt som detta… hm….

MariaJ
0

När jag gör reikibehandlingar så arbetar jag både med handpålåggning, men även utanför kroppen. Jag scannar alltid av utanför kroppen för att känna av kroppens energier. Så för mig är det helt vanligt att jobba både på och utanför i auran i reikibehandlingar

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

miramis2
0

Ja, jag vet att man scannar utanför kroppen m reiki. Detta är dock inte scanning alls här utan healingen sker där o samtidigt händer nåt inom mottagaren som skiljer sig extremt från mina vanliga reikibehandlingar, mina händer lever liksom ett eget liv. NÄr jag gör vanlig reiki brukar jag i första position alltså den mitt över ansiktet hålla en bit upp bara helt stilla o sen fortsätta med vanlig närhealing alltså på kroppen. Kom att tänka på det där med the reconnection som jag sa efter åt, ja, hursomhelst, NÅT annorlunda är det, det är spännande o framförallt väldans effektivt för patienten som reagerar väldans o får kraftfullare resultat. /miramis2