Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 695 ggr
[BigMama]
0

Färgerna i healingen

Glad Påsk på er!

Min mamma har inte healat på ett tag - och ville träna lite på mig i morse, för att inte glömma.

Efter healingen berättade hon att hon sett färgen rosa jättestarkt när hon hade händerna under mitt huvud.

När hon kom till bröstkorgen och la händerna där, såg hon vita klot pulsera upp från bröstet, plus att hon näst intill stöttes därifrån! Hon var tvungen att hålla händerna en bit ifrån…

Så vi undrar om vad färgerna står för, och om det kan vara så att jag inte behöver healing över bröstet/hjärtat?

Aracco
0

Rosa för mig betyder kärlek och förälskelse men vad det betyder allmänt har jag ingen aning om..*ler*

Varför höll hon kvar händerna när hon kände det som att hon blev bortstött?? Vad var det för känsla hon hade om det? Och vad kände du under tiden?? och vad är din första tanke om saken?

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[BigMama]
0

Hon kunde inte hålla kvar händerna! Jag själv tyckte det var varmt och skönt. Och så kände jag hur det pirrade mitt på pannan under tiden. Hon fortsatte vidare ganska fort, så det var nog inte passande med healing där just då…

Min första tanke var att jag släpper inte någon i mitt hjärta, allra minst mig själv!

Tummelisa1
0

Hon kan väl fråga den som lärt henne healingen! Om hon inte gått någon kurs så kan väl det vara en idé.

[BigMama]
0

Jodå, hon har gått kurs 1 och 2. Men det var lääängese´n, därav träningen med mig… Hon hade något blad med färgerna, men vart?

korseett
0

rosa ser jag som en balans mellan himmel och jord, dvs vitt och rött. Du kanske är en balanserad människa?

[BigMama]
0

Jag? Balanserad? Moahahahaha!!! Skrattande Ursäkta korseet, men det var längesen jag var i balans… Upp-och-ned-vända-världen.

[Chakra]
0

Det är den som ger healing som "tolkar" det den känner, så det är nog bara mer och mer övning som krävs i detta fallet.
Om någon annan ska tolka så kan det bli väldigt olika svar, så det vill jag inte ge mig på.

Det finns sidor med chakrafärgerna på Insidan här på iFokus som ni kan få hjälp av.

Lycka till!

[BigMama]
0

Så är det nog att det gäller för healaren att tolka - men mor och jag är lika sävliga, är jag rädd. Vi vågar inte lita på oss själva.

Hittar ej färgerna på insidan, har sökt på både Chakra och kollat artiklar….

[Chakra]
0

Det var på Healingsajten färgerna står, såg jag sen.Om du söker på "chakra" så har FiaH skrivit ner en hel del om varje Chakra.

Ni kommer säkert lita till er själva efter ett tag.Lita mycket på "känslan" är mitt råd!

Magi-cat
0

Rosa skulle jag ha tolkat som villkorslös kärlek, att det behövs och kommer via healingen,  främst till hjärtchakrat. Men tolkningen är som sagt personlig.

Om händerna stöts bort kan man hålla dem en bit ovanför, i auran. Det kanske är där det främst behövs….

Bara att fortsätta öva och heala vidare!Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[BigMama]
0

#10 Din tolkning var lite av min första tanke. Jag ska höra med mor om hon vill öva lite till!

MariaJ
0

Min erfarenhet är att när händerna stöts bort så har man kommit för nära ett känslig energifält. Man bör alltid börja heala en bir utanför kroppen för att känna hur lång och djupt man kan gå in. det är min lilla reflektion på inlägget..

Kram Maria

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör