Fråga
Jag måste fråga om en sak som hände mig igår.
Jag har varit sjukskriven i över 1 år för utmattningsdepression. Har konstant ångest och en massa krav på mig själv. Igår var min sambo och jag på en påskfest och där fanns en man soom örjade massera min sambo.
Han ville sen massera mig och jag tyckte det var ok *L* massage är ju aldrig fel. Det började först som e´n vanlig massage men hans punkttryckningar kändes annorlunda och helt plötsligt bara "försvann" omgivningen ( svårt att förklara ) Kände mig tom helt.
Men så plötsligt gnuggade han sina händer, la dom på mig och då kändes det som att han gav mig en jättekram innifrån.
Hela jag fylldes med en känsla av omsorg eller omtanke… Precis så man får av en kram.. Jag var tvungen att rusa in på toaletten och storgråta. Det var som om han öppnat en fördämmning. Aldrig har en främling gett mig en sån reaktion.
Jag tror inte på healing å liknande men nu vet jag inte bad som hände…. Jag var tagen hela kvällen av upplevelsen men samtidigt så lätt inombords.
Är detta ngn typ av healing? Han pratade ngt om att han kan ta min energi och omvandla den till god eller nått…
Ursäka mitt babblande men detta gjorde mig så omtumlad så jag bara måste få ett svar… Tänkte börja här…
MVH Tina
Förstår att du blir förvirrad/förvånad! Sa han vad för slags "massage" det var? Vanlig, shiatsu, energimassage eller kanske var det nån slags reiki? Är han utbildad massör?
Jag brukar få energimassage ca var 3 mån. men har aldrig upplevt nåt liknande. Vem var mannen då? Han kanske var en "utsänd" för att hjälpa dig.
Eller kände du nån slags attraktion till honom så kanske det var det som hände, eller helt enkelt bara att få känna närhet, att någon tar på en, det är jätteviktigt när man är deppig eller utmattad.
Massage/healing på en påskfest? Låter inte bra i mina öron!
Allrahelst om mannen i fråga inte förklarade så du förstod…och visste han om att du varit sjukskriven för utmattningsdepression?
jag tror nog på att han var sänd till dig. Beröring ger känslor och löser upp knutar. All beröring av vänlig karaktär ger läkning likaså är det healing. Barn som gråter tystnar vid en kram tex. Det han gjorde tror jag var att balansera upp dig och lämna en skön känsla inombords till dig. Han kom i din väg, oavsett om det råka bli på en fest.
Tänk om jag kunde få en sån härlig massage. Skulle verkligen behöva det.
Han är inte utbildad men säger att han känner med fingertopparna på var det är knutar.
Han typ bara tryckte med pekfingret på en punkt, så brände det till å sen blev det bättre.
Har verkligen inte varit med om detta förut.
Ska väl tillägga att ingen av oss hade druckit ngt nämnvärt mer än lite till maten, så vi var nyktra.
Dock var han nära mig stora delar av kvällen….
Jag tror inte att han förstod hur mkt detta betydde för mig men det kommer han snart att få veta 

Eftersom det uppenbarligen fick dig att må bra är det bara att vara glad och tacksam över att han befann sig på samma ställe som du! Jag tror som korseett att han fanns där för att du behövde detta just då!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag håller med om att han säkert var där av en anledning, men att dricka och heala är inte vad jag tor är rätt. Jag uppfattade ditt inlägg som att allt gick lugnt tillväga och att allt kändes bra för dig och då är ju allt bara positivt.
vänligen MariaJ
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör