Livslust!
Hur får man tillbaka livslusten igen?
Vid en stress-chock i vintras fick jag panikångest-attack. Nu har jag dock lugnat ner mig och vilat så detta är inte något problem. Mitt problem är att jag inte vågar låta livsenergin spira igen, vågar inte låta kraften blomma ut. Jag har inte tappat lusten att leva bara gnistan som driver.
Jag vet att kraften finns där, vågar bara inte ta emot den så jag blockerar mig själv.
Någon som har ett råd?
Jag ska tillägga att jag tar johannesört sedan två veckor tillbaka. Fick också en healing för några veckor sedan pga mina sömnproblem. Har också börjat gå till en sjukgymnast som ger fibromassage.
Hej Ayena!
Stress-chocken som du fick, kom den plötsligt eller har du under ett antal år byggt upp din stressnivå, och sedan händer något som "får bägaren att rinna över"? Jag tycker att du redan har börjat med åtgärder som verkar bra, men det tar ju tid och jag tror inte att det finns någon mirakelkur (tvyärr). Jag arbetar som stresscoach och till de personer som kommer till mig börjar vi att titta på erergibalansen. Hur ser dina utgifter ut? och hur ser dina inkomster ut? Har du under många år haft en obalns där utgifterna varit större än inkomsterna, i så fall har du dragit på dig skulder. Det första man kan börja med är att öka inkomsterna och då tänker jag på faktorer som sömn, vila, aktiv återhämtning, vårda ditt inre, mål och motivation. Utgifter kan vara ditt reaktionssätt, daglig stress, relationer, oro för framtiden och din tolkning av verkligheten. Mitt råd till dig är att försöka öka dina inkomster och se över dina utgifter. Som sagt så tycker jag att du redan är på god väg! Ge det lite tid, själen har inte bråttom!
Lycka till
Ann