Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 1873 ggr
MariaJ
0

Trumresa:-)

Jag har i helgen upplevt en trumresa merd mina kurskamrater. Det var en underbar upplevlese. Jag har ju alltid velat göra en "live" och det fick jag i helgen.

Upplevelsen var fantastiks, och de känslor jag fick, men även de möten jag gjorde kommer jag att ta med mig. Jag upplevde att jag hade en panter med mig, en panter med sidensvart päls som var graciös och smidig. Den visade mig vägen då jag red till häst. Hästen var en indianhäst och den var brun/ vit.. Mina totemdjur visade mig alla möjliga saker och vår kommunikation var så ärlig och kärleksfull. Jag upplevde mycket och vissa saker vill man kanske ha för sig själv, men det som jag absolut vill säga är att alla ni som inte har gjort det,, prova !!!  Ni kommer inte att ångra er !!

Det blir förhoppningsvis en resa till innan jul, om allt går som planerat.. Vill så gärna uppleva fortsättningen eller en annan upplevelse som min panter kan visa mig.

Har ni upplevt trumresa ?? Hur upplevde ni det ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Pia64
0

Hej MariaJ

Har aldrig hört talas om trumresa men det låter häftigt. Kan du berätta mer om vad det är? Glad

Elisabeth-J
0

Jag har gjort några trumresor och det är fantastiska upplevelser. Man mår så bra i själen en lång tid efter en trumresa också Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FiaH
0

Det låter helt underbart , vill själv göra en resa, och hoppas på att det blir, inom snar framtid.

pson
0

Jag tycker det låter som en  otrolig upplevesle, men jag vet inte riktigt vad en trumresa är för något. Är det någon som vill förklara? Oskyldig

MariaJ
0

Jag har nu tillsammans med Sanna på Healerskolan en planering på en ny trumresa innan jul.. vi får se om vi kan få ihop ng som vill och kan vara med.. Fia är ju självklar ..hahahhaha  Du goa lilla tös !!!!  Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

FiaH
0

ÄR JAG YEEEESSSS; va kul, jag länger mer än gärna på, tack vännenSkrattandeSkrattande

MariaJ
0

Trumresa innebär att man mediterar eller försätter sig i trans under ett jämt och rytmiskt trummande. Det är som en meditation fast ändå annorlunda. Med de verktyg som han gav så blev det lite kraftfullare. Jag rekommnderar er att prova för det är en upplevelse utan dess like. Man tror kanske inte att man ska kunna meditera med trummor, men man hör tillslut inte trummorna utan bara rytmen i dem..Fantastiskt !!

Carpe Diem

Maria Johnsson

pson
0

#7 Är det en cd man har då, eller trummar man kanske själva?

Ghostbreather
0

Det finns både cd och dem som skapar sina egna trummor typ Schamaner. Det rytmiska trummandet hjälper nog många att jorda sej vilket jag tror är en väldigt bra grund för trummresor.

pson
0

#9 Ok…   =)

MariaJ
0

Vi hade en shamansk trummare "Live" som heter Sejdman Kluve. Han var väldigt duktig och när man har trummorna med sig på plats så blir det kraftfullare.

Ny tid är bokad med honom den 19 dec.. då gör vi ytterligare en trumresa till på Himlagården:-) Ska bli så härligt !! 

Gå gärna in på hans sida: www.sejdman.eu

Tack Sejdman för en givande resa…

Carpe Diem

Maria Johnsson

Kinna1
0

Det låter ju häftigt !!!! Jag skulle med vilja prova det om jag vågar

erkabo
0

Klart du vågar. kan bara instämma med Maria, det är en fantastisk upplevelse. Jag fick bl a till mig min örn som jag alltid har med mig, en varg, häst och tillsist ett vikingaskepp där det var ett glatt gäng vikingar som tjoade o tjimmade.( de var kanske på väg till Valhall på festligheter).  Det var väldigt pirrigt i början men när väl trumman gick igång så var det sååååå skönt o avslappnat.

Jag hade förberett mig på att trumresan kanske inte skulle ge mig mågra bilder eller så. Man vill ju inte bli besviken om inget händer. Iochmed att jag inte hade några krav på att jag var tvungnen att få till mig något så släppte alla blockeringar- Vill man för mycket så tar det oftast stopp.

Jag blev så oerhört nöjd med min resa att jag faktiskt köpte en trumreseskiva. :-)

Alla ni därute, har ni möjlighet gå på trumresa. Ni kommer aldrig ångra er, utan snarare önska mer.

Kram nu börjar julkalandern.//ERika

FiaH
0

Jag säger bara vilken julklapp, ser ifram emot dettaSkrattande

Kinna1
0

Jag med. För jag ska oxå ditt JIPPI, JIPPI!!!! Jag är såå gladSkrattandedet ska bli så spännandeSkrattande

Megin
0

Hur gick det på trumresan?

Jag kan resa när Kluve trummar men inte när någon annan gör det. En fördel är att jag har Kluve tillgänglig ofta Skrattande
Kluve trummar ju något lugnare än andra och det ser jag som en klar fördel.

Vid en trumresa jag var på så trummade denna kvinna alldeles för fort, vi var många som mådde dåligt och var "stressade" när hon slutade… *hua*

Berätta hur det går, fick ni några extraordinära upplevelser?
Roligt och spännande att höra

FiaH
0

Det blev inget denna gång, jag blev sjukGråter Men det kommer ju fler tillfällen, så visst ska jagSkrattande

FiaH
0

#16 låter ju jättespännande. Har inte du något att berätta om dina resor? Är oxå nyfiken på att höraSkrattande

Megin
0

Mina första resor gjorde jag med en kvinnlig trummare, vilket resulterade i att jag blev skeptisk till detta sättet att resa.
Som jag berättade innan så trummade hon för fort, vilket resulterade i att vi var många som mådde dåligt.
Dum var jag som provade på några ggr där innan jag provade Kluve.

Jag har mött mitt kraftdjur och simmat med detta.
Jag har även gjort detta IRL, och upplevelsen var så nära verklighet som det bara kunde vara.

Jag har fått svar på många av mina funderingar och frågor.
Nu var det ett tag sedan jag reste, dags att ta tag i detta igen.

Skrattande

FiaH
0

#19 Låter maffigt, och kraftfulltSkrattande

Newage
0

Har beställt en cd av Sejdman Kluve., får den i veckan.
Skall bli spännande Skrattande

[trumman]
0

Alltid kul att höra MariaJ! :D Shamanismen FUNGERAR verkligen, och det är alltid lika kul att höra bevis på det om och om igen.

Nu gäller det för er som fått djur att komma på HUR ni vill använda er av deras kraft: passivt eller aktivt.

Ska ni "bara ha" djuret, eller vill ni lära er jobba MED djuret för att nå djupare i shamanismen och de tekniker som finns där.

Jag har skrivit en hel del om det där i den här tråden på Häxor iFokus. Läs gärna där.

----

För fort eller för långsamt är väl en smaksak, men faktum kvarstår: 220BPM är den puls som låter hjärnan mycket snabbt gå ned till theta-nivån. Då den producerar theta-vågor alltså, det som möjliggör det förändrade medvetande som shamanen använder sig av för att kunna resa till andevärlden.

Detta har det forskats en del om också. Det visade sig att man med trummans hjälp (~220BPM) kom snabbare ned till det stadiet än en zenmästare i meditation! Kraft-fulla saker mao.

[trumman]
0

Den som är intresserad i trummor (många olika sorters, långsamma eller snabba) på .mp3 kan skicka ett PM till mig så kanske vi kan fixa ngt.

Det kommer också vara en grundkurs i shamanism (där ges tillfälle till mången trumresa) i Vänersborg nu i april. Kolla in min pres  för mer detaljer.

Mvh, T

Megin
0

Hejsan Trumman!

Absolut är det en smaksak, med för många av oss var det för snabbt. Hur snabbt det var?
Vi mätte aldrig, men det var ENORMT mycket snabbare än Kluves takt. Har visserligen bara varit hos dessa två men rekommenderar Kluve.
Hennes trumma hann aldrig "wowwa" eller hur jag skall förklara det, det var inte rent rytmiskt iheller utan en hård klang på trumman, visserligen hade hon ingen handbyggd med äkta skinn, utan hon hade en "skittrumma" rent ut sagt…*sorry*

Jag har Kluves cd Skrattande

[trumman]
0

:D

Ja då kan jag förstå att det blev ont i skallen om det gick SÅ fort. Har man dessutom en skittrumma är det tre resor värre.. det är ju övertonerna som är halva resan!

220BPM = 3-4 slag i sekunden.

Megin
0

Jag tackar och bugar för detta Trumman Skrattande

Japp jag fattar inte att jag gick det flera gånger efter första mardrömsresan…. men men man lär sig ju alltid något på vägenCool

[trumman]
0

Så sant så sant, shikan haramitsu daikomyo - i varje erfarenhet och konflikt finns en möjlighet att finna en bit av det gyllene pusslet.