Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 2449 ggr
FiaH
0

Chakra!

Tänkte skriva lite kort info om våran 7 olika Chakra, fyll gärna på om ni tycker något fattas, bara braSkrattande

Bas- Chakrat

Färg: Röd

Jordenergi: Luktsinnet

Har en vibration på 4 och som jag säger lotusblad.

Körtel: Binjure

Basen är grundande, och står för stabilitet, trygghet, värme, att man är nöjd med sig själv, om det är i balans. Även samklang med naturen.

Kroppsdel: Skelettet, ändtarm, fötter, vitalitet

Har du en Obalans i detta Chakra, kan du få ländryggs problem, ischias, åderbrock, fetma, hemoroider, deprisson.

Stenar som kan användas till detta Chakra är bla, Brecca Jaspis, Agat, heliotrop, tigeröga, hematit, karneol, och det finns säkert många fler grundande stenar…..

FiaH
0

Navelchakrat

Färg: Orange

Vibration på 6 lotusblad

Sinne: Smak

Körte: Kön,  

Spontanitet, sex, lust, glädje, relationer mm

Om man har en obalans i detta chakra: Gynproblem, potens, urinproblem. Påverkar även alla vätskor så som tex urin, mens, blodomloppet, sädesvätska

Kan även påverka bäcknet, blindtarm, njurar, tarmar, du kan bli slö, lättja, ingen sexlust, agressiv mm,mm

Olika stenar för att användas vid balansering är bla: Karneol, månsten, tigeröga, citrin, rutilkvarts, gyllene topas, finns säkert även här många till…..

FiaH
0

Solaplexus chakrat

Färg: Gul

Har en vibration på 10 lotusblad

Står för känslor, personlig kraft. Detta är känslocentrat

Kropp: Matsmältningen, galla, lever, mjälte, bukspottskörtlen

Obalans i kropp: Diabetes, anorexi, bulimi, magsår, magkatarr.

Solaplexus är som en känslo centrifug,

Balans: Handling, kraft

Obalans: Hämningar, hinder, obeslutsam, tänker negativt..

Stenar: Citrin, rosenkvarts, aventurin, malakit, går även oxå med rökkvarts, samt solsten

CatarinaJ
0

Vad menar du med "lotusblad"?

FiaH
0

Hjärtchakrat

Färg: Grön

Vibration på 12 lotusblad

Sinne: Känsel, beröring

Kropp: Hjärta, lungor, mjälte, diafragma, och händer.

Körtel: Thymus- immunförsvar

Balans: Empati, kärlek, förståelse, medkänsla, innkänning, berörs lätt

Kroppslig obalans: Astma, allergi, hjärtproblem, skuldrer, övre rygg, lunginflammation, samt högt blodtrycl

Obalans: Isolerad, känslokall, avundsjuk, lättsårad, beroende av yttre bekräftelse, förträngd sorg, svek mm

Kristaller som kan vara bra är bla: Grön aventurin, rosenkvarts, jade, vattenmelonturmalin, och går även med sugilit, smaragd..

FiaH
0

#3 Haha, som jag har för mig att jag skrev, det är endast min egna tolkning av chakrablomman, då brukar jag kalla det för lotusblad, kan inte riktigt säga vad den heter,  om du förstårGenerad

FiaH
0

Halschakrat  blå

Vibration på 16

Sinne: Hörsel

Körtel: Sköldkörtel, parasköldkörtel

Kommunikation

Kroppsligt nära munhålan, svalj, käkar stämband, mandlar och alla halsinfektioner

Obalans: Vågar inte tala ut.Hämmad, talsvårigheter, och obalans i talet

Balans: Sanning i vår kommunikation, och även i vårt tankemönster

Kristaller som kan vara bra: Blåbandagat, Akvamarin, lapis, lazuli, turkos, celestin, aqua Aura mfl

FiaH
0

Pannchakrat/ tredje ögat

Färg: Indigo           Vibration 96

Sinne: Sjätte sinnet

Högre intuition/ psykiska krafter

Körtlar: hormonella körtlar, hypofysen typ balansen

Obalans: Förvirrad, yrsel, nervositet, inlärningproblem, bihålsinflammation migrän mm

Balans: Andligt intulektuell, förståelse, stark intuition. Vet sin riktning i livet, samt uppfattar saker med en klarhet. Hög medvetenhet

Kristaller: Ametist, fluorit, lapis lazuli, sodalit mfl

FiaH
0

Kronchakrat

Färg: Lila, eller vit

Vibration 992

Sinne: Sjunde sinnet

Kontakt med det högra jaget.Skapar sammangkland och kvalite med alla aspekter hos oss

Obalans: Nervsjukdomar, genetiska sjukdomar

Om man jobbar med alla sina Chakra, så skapar man balans i kronchakrat

Kristaller: Bergkristall, ametist, celestin, jade, diamant, gyllene kalcit

FiaH
0

Som sagt, fyll gärna på med mer om ni vill, detta var lite av mina antekningar från en kurs förra helgen, roligt att få mer kunskap, då man ger tex healing, att förstå kroppenSkrattande

CatarinaJ
0

#5 Ok , jag är med Skrattande