Chakra!
Tänkte skriva lite kort info om våran 7 olika Chakra, fyll gärna på om ni tycker något fattas, bara bra
Bas- Chakrat
Färg: Röd
Jordenergi: Luktsinnet
Har en vibration på 4 och som jag säger lotusblad.
Körtel: Binjure
Basen är grundande, och står för stabilitet, trygghet, värme, att man är nöjd med sig själv, om det är i balans. Även samklang med naturen.
Kroppsdel: Skelettet, ändtarm, fötter, vitalitet
Har du en Obalans i detta Chakra, kan du få ländryggs problem, ischias, åderbrock, fetma, hemoroider, deprisson.
Stenar som kan användas till detta Chakra är bla, Brecca Jaspis, Agat, heliotrop, tigeröga, hematit, karneol, och det finns säkert många fler grundande stenar…..
Navelchakrat
Färg: Orange
Vibration på 6 lotusblad
Sinne: Smak
Körte: Kön,
Spontanitet, sex, lust, glädje, relationer mm
Om man har en obalans i detta chakra: Gynproblem, potens, urinproblem. Påverkar även alla vätskor så som tex urin, mens, blodomloppet, sädesvätska
Kan även påverka bäcknet, blindtarm, njurar, tarmar, du kan bli slö, lättja, ingen sexlust, agressiv mm,mm
Olika stenar för att användas vid balansering är bla: Karneol, månsten, tigeröga, citrin, rutilkvarts, gyllene topas, finns säkert även här många till…..
Solaplexus chakrat
Färg: Gul
Har en vibration på 10 lotusblad
Står för känslor, personlig kraft. Detta är känslocentrat
Kropp: Matsmältningen, galla, lever, mjälte, bukspottskörtlen
Obalans i kropp: Diabetes, anorexi, bulimi, magsår, magkatarr.
Solaplexus är som en känslo centrifug,
Balans: Handling, kraft
Obalans: Hämningar, hinder, obeslutsam, tänker negativt..
Stenar: Citrin, rosenkvarts, aventurin, malakit, går även oxå med rökkvarts, samt solsten

Vad menar du med "lotusblad"?
Hjärtchakrat
Färg: Grön
Vibration på 12 lotusblad
Sinne: Känsel, beröring
Kropp: Hjärta, lungor, mjälte, diafragma, och händer.
Körtel: Thymus- immunförsvar
Balans: Empati, kärlek, förståelse, medkänsla, innkänning, berörs lätt
Kroppslig obalans: Astma, allergi, hjärtproblem, skuldrer, övre rygg, lunginflammation, samt högt blodtrycl
Obalans: Isolerad, känslokall, avundsjuk, lättsårad, beroende av yttre bekräftelse, förträngd sorg, svek mm
Kristaller som kan vara bra är bla: Grön aventurin, rosenkvarts, jade, vattenmelonturmalin, och går även med sugilit, smaragd..
#3 Haha, som jag har för mig att jag skrev, det är endast min egna tolkning av chakrablomman, då brukar jag kalla det för lotusblad, kan inte riktigt säga vad den heter, om du förstår
Halschakrat blå
Vibration på 16
Sinne: Hörsel
Körtel: Sköldkörtel, parasköldkörtel
Kommunikation
Kroppsligt nära munhålan, svalj, käkar stämband, mandlar och alla halsinfektioner
Obalans: Vågar inte tala ut.Hämmad, talsvårigheter, och obalans i talet
Balans: Sanning i vår kommunikation, och även i vårt tankemönster
Kristaller som kan vara bra: Blåbandagat, Akvamarin, lapis, lazuli, turkos, celestin, aqua Aura mfl
Pannchakrat/ tredje ögat
Färg: Indigo Vibration 96
Sinne: Sjätte sinnet
Högre intuition/ psykiska krafter
Körtlar: hormonella körtlar, hypofysen typ balansen
Obalans: Förvirrad, yrsel, nervositet, inlärningproblem, bihålsinflammation migrän mm
Balans: Andligt intulektuell, förståelse, stark intuition. Vet sin riktning i livet, samt uppfattar saker med en klarhet. Hög medvetenhet
Kristaller: Ametist, fluorit, lapis lazuli, sodalit mfl
Kronchakrat
Färg: Lila, eller vit
Vibration 992
Sinne: Sjunde sinnet
Kontakt med det högra jaget.Skapar sammangkland och kvalite med alla aspekter hos oss
Obalans: Nervsjukdomar, genetiska sjukdomar
Om man jobbar med alla sina Chakra, så skapar man balans i kronchakrat
Kristaller: Bergkristall, ametist, celestin, jade, diamant, gyllene kalcit
Som sagt, fyll gärna på med mer om ni vill, detta var lite av mina antekningar från en kurs förra helgen, roligt att få mer kunskap, då man ger tex healing, att förstå kroppen

#5 Ok , jag är med