Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1448 ggr
signemo
0

Varma händer

Har just suttit och försökt att ta in energi, Genom att liksom  föra händerna emot mig. Höll dem sen mot mina axlar.. Ont i en av dem och nacke. Händerna känns ordentligt varma. Konstig känsla.

Var rädda om varandra

tooraws
0

Hej!

Värme betyder för mig att det du har satt igång en healande process i dig, det är något som du behöver.

Händerna är bara ett verktyg , egentligen .

Ha det, Med ljus o värme 

/Anders

[trumman]
0

Att ha Heta Händer är ju en förutsättning, känns det som ibland, för att kunna utföra handpåläggning. Vare sig den är japansk (reiki) eller ej.

Händerna blir markant varmare och har man tillgång till en värmekamera kan man observera detta tydligt - och använda den för att  öva upp sig.

Mvh, T

Citronmeliss
0

Det är märkligt detta med värmen i händerna. Hela mitt liv fram till att jag fick min Reiki initiering så har jag varit iskall om händer och fötter. Mina händer har alltid varit kalla oavsett årstid och jag led när mina 4 barn var små och jag vidrörde dem med mina kalla händer..Gråter

Men som genom ett trollslag förändrades allt med Reikin! Numera har jag varmare händer än genomsnittet upplever jag det som! Min man ber mig ibland att flytta mina händer om jag håller dem på honom för han blir så varmGlad

Att de är varma just under Reikin är ju förståeligt och en förutsättning ser jag det som, men även där emellan är de nu varma och goa…

När jag läste detta inlägget och tänkte på varma händer så började genast händerna göra sig påminda, precis som inför Reikin då värmen nästan börjar "bulta" i dem innan jag lägger dem på kroppen… märkligt men härligt! Och vantar är nu ett minne blott…Någon mer med liknande erfarenhet?

CitronmelissSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Megin
0

#3 Hejsan Citronmeliss.
Jag har samma fenomen som du, jag har stundtals iskalla händer fortfarande men så fort jag tänker på Reiki så startar mina händer med värme och att "brumma".

Händerna är ju som sagt egentligen bara ett redskap…

Citronmeliss
0

Ja, precis och vilket underbart redskapSkrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta