Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 3373 ggr
MariaJ
0

Regression..

Att göra en regression är en stark upplevelse. Själv har jag fått många svar genom regression, men även i hypnos. Jag förstår idag varför jag gått med en tomhetskänsla i hela mitt liv. Det kom fram i regressionen. Det var en härlig och kraftfull känsla när jag förstod varför jag burit denna med mig.. Det låg inte i detta livet, utan i mitt tidigare liv. Den insikten gjorde ju också att jag kunde släppa den, och gå vidare..

Finns det någon här på sajten som vill berätta om någon upplevelse i regression ?? Vore skoj att läsa om era upplevelser..

Kram och ljus på er alla !!  //  MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

korseett
0

åh jag vill men har inte vågat ännu.

signemo
0

Jag skulle vilja, men vet inte riktigt vem jag skall vända mig till. Bor i Halland

Var rädda om varandra

MariaJ
0

# 1 du gör det när du är redo.. är det meningen så kommer det tillfälle..Skrattande

#2 Du kan säkert goggla på det .. Finns säkert flera duktiga inom ditt distrikt..Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Ayena_old
0

Jag ska berätta om min regression jag gjorde 1997.

Detta är en mycket detaljerad berättelse om en kvinna som var 24 år gammal. Jag kan berätta exakt hur jag såg ut, vad jag hade på mig den dagen som skulle bli mitt öde.

-Jag befinner mig i min mans ämbetsrum. Våningen är tömd på möbler. Jag beskriver exakt hur parkettgolvet ser ut och panelerna på väggarna. Jag är i denna våning eftersom jag är jagad och jag vet att jag kan smita ut bakvägen och på detta sätt få försprång. Jag hör mycket ljud från gatan/torget nedanför, här är mycket folk och jag hör även skottlossning.

Jag hör hur de har tagit sig genom ytterdörren och jag flyr genom bakdörren som planerat, springer genom några trånga gränder och är fruktansvärt rädd. Min make och mina två barn är tillfångatagna och dödade. Då detta skedde var jag hos min älskare, därför var jag inte hemma. Jag hade två barn.

Nästa minne är att jag är ute på landsbygden och har fruktansvärt ont i mina fötter eftersom de skor jag har inte alls lämpar sig för att promenera i och minst av allt att springa i. Jag hittar en plats vid en skogsdunge och slår mig ner där intill ett träd och vilar en stund. Sen befinner jag mig på en höjd där jag letar efter något hus som jag kan söka skydd i. Får syn på en gård och går dit, men detta skulle jag inte gjort. Detta är bara en falsk trygghet och snart kommer jag att bli tillfångatagen.

Jag färdas i en kärra tillsammans med andra kvinnor till ett torg där jag blir avrättad genom halshuggning. Den sista tanke jag har är i förtvivlan eftersom jag inte gjort något ont och jag förstår inte varför detta sker.

Huvva, det käns likadant varje gång jag berättar, jag kan känna rädslan!

ninano
0

MariaJ: " … Det låg inte i detta livet, utan i mitt tidigare liv. … "

Du påstår alltså att du "reinkarnerat". Då drar jag slutsatsen att du under någon tid, emellan de (minst) 2 liven, befunnit dig i andevärlden.

Kan du redogöra för om du under din tid i andevärlden nådde kontakt med den fysiska verkligheten genom något medium?

FiaH
0

# Oj, vilken story…..

Detta är något som jag också vill göra, om inte annat kommer jag till att ev göra det när jag börjar skolan till våren

Ayena_old
0

Den är något förkortad här, och visst var det dramatiskt! Några dagar senare så tog jag plötsligt en penna och skrev en namnteckning på ett papper, så jag har även fått ett namn. Har gjort en sökning på detta namn men tyvärr inte fått något napp. Tänkte att det kanske fanns några släktforskningsböcker att tillgå.

[Mariann]
0

Jag gjorde för många år sedan en regression hos Kristina Wennergren då boddde hon utanför Gbg och det är ju inte så långt från Halland… men hon kanske har flyttat…

//Mariann

Helenasharmoni
0

Jag har gjort regressioner och jag gör även regressioner själv. Började min kurs i juni förra året och hade slutkursen nu i helgen.

Jag var en pojke på Irland en gång där jag dog i 25-30 årsåldern i en lungåkomma. I det livet lärde jag mig en läxa som idag känns väldigt starkt hos mig. Nu förstår jag varför jag känner så starkt för just det här.

Jag kan varmt rekommendera att göra en regression, det är väldigt starkt men man kan få fantastiska resultat.

mariaef
0

Å, det skulle vara så spännande att göra en regressionsresa. När jag var liten babblade jag jättmycket om "när jag var stor" osv… Men nu i vuxen ålder har ju dessa minnen bleknat bort.

Vet någon var man kan leta efter en person som kan detta? Kan det finnas någon i närheten av Västernorrland?

Lurvtass
0

Jag måste bara få berätta!!! Jag gjorde en inte alltför djup regression igår med hjälp av en cd och en mycket erfaren och god vän som guide.

Vilken otroligt stark upplevelse. Och nog ville de båda säga mig ett och annat om kärlek. Det förklarade så mycket för mig varför jag är så otroligt rädd för att släppa in någon i mitt hjärta.

Den första "drömmen" påverkade mig så starkt att jag grät, det gick inte hindra. Jag kände mina känslor i det livet så starkt att tårarna bara rann nedför ansiktet. I den andra drömmen var jag i en ny tid och jag var mycket lycklig, älskad och tillfreds med livet.

När sessionen var över var jag helt slut på och med världens fetaste huvudvärk och värk i nacken. Nu, idag när jag vaknade känner jag mig lättare och lyckligare än på mycket länge. Jag känner mig fylld med ljus och glädje! Jag sov så hårt i natt att lakanen var alldeles blöta och jag har fullt med "lakansmärken" över kroppen. Har inte vaknat EN ENDA gång på hela natten, och det kan jag säga är mycket ovanligt för att vara mig. Skrattande

Kanske blev lite långt det här, men jag var bara tvungen att berätta om min upplevelse. Jag är så otroligt tacksam att jag fick göra regressionen och hoppas på fler lika utvecklande upplevelser.

Största kramen från mig/Lurvtass

KattaH
0

Jag skulle gärna vilja göra en regression, det hade varit kul och intressant att få veta vad som har gjort mig till den jag är idag. Skulle även vilja veta om det ligger något bakom det min lilla dotter alltid säger: "När du var liten mamma, så var jag din mamma."

[Kreatia]
0

Jag kan verkligen rekommendera alla att göra en regression. Arbetar ju själv som regressionsterapeut bland annat så jag kan nog säga att jag vet vad jag pratar omGlad

Då jag lärde mig så fick man förstås pröva på flera ggr själv. En gång så fick jag känslan att jag närmade mig en sandstorm…"hörde" hur det blåste och ven sand. Sen då jag landade och såg mig omkring så befann jag mig mitt i öken i en sandstorm. Jag såg mina händer som var en mans hand och jag hade flera tjocka guldringar på mig. Var klädd i färgglatt tyg i olika färger som var draperat runt kroppen. Känslan jag hade var fruktansvärt stark. Jag visste att jag skulle dö och hade stark dödsångest. Var jagad av fyra män och jag visste att det var en tidsfråga innan de skulle hinna ifatt mig. Tänkte på min familj som bestod av två barn och en hustru. En av barnen kände jag igen som min syster i det här livet. Jag hette Khaleed och var nån slags befälhavare eller ledare. Jag hade tjänare omkring mig och var förmögen. Detta var något som jag inte själv hade valt utan egentligen ville jag bara vara en vanlig människa och leva med min familj. Fick en känsla att jag hade ärvt titeln jag hade. Kände en fruktansvärd sorg då jag förstod att även min familj skulle bli dödad på grund av den jag var. Det slutade med att jag blev fasttagen av de fyra männen som högg i hjäl mig med stora dolkar. Då jag var död dansade de runt omkring mig i någon slags segerdans och lämnade mig sen att begravas där i sandstormen. Fick till mig budskapet "ibland måste man göra saker fastän man inte själv vill". Efter regressionen kände jag mig lätt till sinnet och spänningskänslan jag dragits med i många år i solar plexus området var borta. Sen hamnade jag lika snabbt som jag lämnade det livet i ett annat liv där jag var Greta. En vanlig hemmafru i 40-årsåldern med fyra barn som stod och stekte mat och väntade på sin man som skulle komma hem med deras nya Volvo PV. Vi var de första i kvarteret som hade köpt bil och jag kände mig stolt och ivrig att få köra ett varv med familjen och visa upp bilen. Detta kändes vara i Sverige på 50-talet någon gång och jag dog lugnt och stilla på lasarettet omgiven av min familj då jag var drygt 70 år. Denna Greta var väldigt förnöjsam och nöjd med sitt liv och från det livet fick jag till mig: var nöjd med det lilla. Lev i nuet och sikta inte så mycket framåt (som jag tyvärr ofta gör) Men nu ska ni få fråga och tankeställare som jag också fick i och med denna regression. Hur i fridens namn kunde jag ha levt som denna Greta på 50-talet och drygt 30 år framåt i tiden då jag själv är född 1956???? Den frågan tål att funderas på. Detta gjorde förstås också jag som är skeptiker till naturen (vilket jag tycker man ska vara) och svaret jag fick av min lärare får ni läsa någon annan gång Räcka ut tungan Ha det!

Ina123
0

Vad spännande, jag skulle också vilja prova på det tillsammans med någon som kan guida mig. Måste bara hämta lite mod till innan jag vågar :)

Hoppfull
0

Jag provade men tyckte inte att det fungerade för mig. Jag har haft enormt stort kontrollbehov och tyckte inte att jag blev hypnotiserad utan bara satt där och "hittade på". Jag var jättebesviken efteråt då det gav mig väldigt lite…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MariaJ
0

Jag tycker nog att man ska ha ett syfte med att gå på regression. Om man inte är redo, så ska man inte gå in i det. Man kan få flera svar, men man ska aldrig glömma att man kan även få bära mycket ur sitt undermedvetna på ett medvetet plan..Det måste man vara redo att förstå och bära.

Som regressionsterapeut så ansvarar man även för samtal, uppföljningar och reflektioner, sen är det upp till klienten/kunden om man vill fullfölja det. Jag vill helst ha en uppföljning i alla fall efter regression, för att se hur personen mår och hur informationen har landat.Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Hoppfull
0

Mmm, det håller jag med om MariaJ. Den jag gjorde regressionen hos vare sig samtalade eller hörde av sig för något eftersnack, det ingick liksom inte i priset. Mycket tankar dyker ju upp efter en regression så det är ett viktigt inslag tror jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

chik
0

Oskyldig Ja renkination är ju spänande o jag tror på det..O jag skulle villa gå, Men det är ju att hitta någon som utför det till ett pris som är okej sen är det väl hypnås som man också kan jöra .

Ja är det någon som kommer på någon som syslar med detta typ i Hallan så skriv..LenaSkrattande

Lena.P är jag i verkliga livet.

Newage
0

Har gjort regression 2ggr utan verkan, kan inte slappna av, är tydligen allför mycket "kontroll" person.