Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 1237 ggr
Lycklig
0

Kristaller

Hej!

-Ja då var man ny inom ämnet Kristaller.Kände bara att jag var tvungen att köpa några stenar och hittade en bra affär på hisingen i Göteborg.

Min fråga är om man kan lägga dem på kroppen under tiden man mediterar? Om jag ger någon reiki kan jag då lägga ut  stenarna på de olika chakror och hålla händerna en bit ovan?

Alla råd är bra *L*

Hälsningar Christian

FiaH
0

Kristallhealing har jag varit på ett par gånger, så visst kan man detSkrattande När jag mediterar använder jag mig ibland av Kristaller, håller i handen eller lägger jag den på något av mina chakran, för mig känns det bra, och jag bara älskar Kristaller. Lycka till, och ha det så bra// Fia =)

fridelfina
0

Jag brukar lägga ut Kristaller i en ring på golvet runt mig då jag mediterar, det tycker jag känns bra.

Om du googlar så kan du säkert hitta nån bra sajt som beskriver hur du kan göra.

Lycklig
0

Tack för alla goda förslag.

Ska pröva att läggadem runt mig *L*Glad

KundaliniNyckeln
0

Hej Lycklig

När du använder stenar och Kristaller för din egen räkning beror det lite på vad du vill använda stenen eller kristallen till.
Det kan ju vara olika från gång till gång.
Men det du bör tänka på att när du ska använda stenen och Kristaller är att du först rengör och avprogrammerar andras eventuella programering av stenen/kristallen. Fundera därefter vad du just nu vill att den hjälper dig med sätt dig sedan och håll den med båda händerna medan du ber den om hjälp inom ett visst område, en situation eller annat.
Du kan sen antingen bära/lägga den på dig. T.ex tejpa den på din kropp eller stenkorg, eller hålla den i händerna eller om du mediterar lägga den nära dig så att den pekar/ligger nära det Chakra som tillhör det område du vill ha hjälp med.

Tänk på att om det är en Giftig sten (det finns faktiskt sådana) så är det klokt att ha den i en liten tygpåse när du bär stenen intill dig så att den inte har direkt hudkontakt.

Det samma gäller om du ska använda dem på någon annan. Mitt råd innan du använder det som redskap i healing är att du läser på mycket noga. Allra helst går någon form av kristallhealingutbildning.
Ett vanligt chakrautlägg kan man alltid lägga. Då lägger man ut en sten/kristall på respektive Chakra. Välj stenar beroende på chakrat.

Stenar och Kristaller är ett underbart stöd att bära, ha i närheten vid berarbetning av t.ex känslor, självförtroende, negativa energier, andligt öppnande. Vid meditation, visualitering, kanalisering och mycket mer.

Det viktigaste är att du väljer det som passar och känns rätt för just dig.

Jag önskar dig en underbar dag

Lycklig
0

Tack för det underbara svaret *L*