Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 824 ggr
[Kreatia]
0

Glömde

Skulle någon vara intresserad av att jag lägger ut ett papper där det står vad de olika områdena på kroppen står för? Både psykologiskt och fysiskt. Alltså områdena där man håller handpositionerna. Säkert har ni som gått reikiutbildningen fått ett liknande papper men det kanske är roligt att jämföra, Jag gick reiki ettan hos en av Sveriges första reikimastrar som i sin tur utbildades av Vanja Twain från Kanada. Skulle vara intressant att veta om ni som har gått och lärt er hos andra reikimastrar har fått liknande information.

signemo
0

Gärna. Ha en fin helg

Var rädda om varandra

[Kreatia]
0

Här kommer handpositionerna och betydelsen av de olika kroppsområdena. Hoppas inte kvalitén är alltför dålig:

Opal
0

Tack. Något sånt fick inte jag när jag gick kurs. Jag brukar aldrig göra så att kunden lägger sig på mage. Tänkte fråga om handpositionerna på baksidan kan man köra dom på framsidan istället eller fungerar det inte så??

[Kreatia]
0

Hej Opal! Tänk vad olika man får lära sig. Vi fick lära oss att även göra på baksidan. Vet inte om det fungerar lika bra att bara hålla på framsidan. Den frågan får vi bolla över till andra healare som är inne här. Vi fick även lära oss att göra ett avslut då klienten ligger på mage med änglamassage och strykningar. Innan avslutet gör man en schakrabalansering genom att hålla en hand på nackschakrat och en hand på rotschakrat då personen ligger på mage. En hel reikibehandling tar ca 40-45 minuter om man ska hålla 3-5 minuter på varje handposition. Avslutningen tycker alla är jätteskönt och får dem att "komma" tillbaka på ett behagligt sätt. Vill du så kan jag berätta hur jag gör detta avslut. Helghälsningar från Piteå!

Opal
0

Det fick inte jag lära mig. Är faktiskt missnöjd med min lärare som jag hade. Du får gärna berätta om avslutet, är intresserad av att höra. Kram

[Kreatia]
0

Skriver till dig och ska försöka förklara så gott jag kan. Ajöken!