Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1269 ggr
MariaJ
0

Du som behandlare !!

Jag tycker det är otroligt viktigt att man lyfter fram frågan om hur man arbetar i behandlingar. Nu menar jag INTE hur du gör då du behandlar med healing, utan hur du bemöter, behandlar och följer upp din klient. För mig är det självklart att man bemöter med respekt, och att man kan behandla utifrån hur personen är och mår just då. Jag har ju tyvärr mött personer som inte blivit bemötta med den respekt som alla förtjänar, det är därför jag är lite fundersam och gärna vill fråga alla er som håller på med healing eller andra alternativa metoder.

Hur ser er plan ut när ni arbetar med olika människor..??

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Magi-cat
0

Väldigt väldigt viktigt!

Du har egentligen sagt allt som behövs: man bemöter personen med all respekt, möter henne där hon är, just då. Helt utan fördömanden och kritik, inget om vad hon BORDE göra utan hon är där hon är, just då.

Sedan att man har fullt fokus på den personen från det hon kommer in tills hon går. Det ska vara en helhetsupplevelse, inte "bara" att man lägger händerna lite här och där. Hon ska känna sig bemött.

När vi sedan samtalar så får hon naturligtvis råd och tips om kosttillskott (väldigt försiktigt så hon inte tror att hon måste handla en massa saker), ev övningar etc. Alltid så hon ska känna sig uppmuntrad och upplyft så att hennes självläkande förmåga aktiveras och hon ska känna förtroende för sig själv att det GÅR att ändra.

Ja det var lite kort….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

catha
0

Det är ju klart att människor ska bemötas med respekt, som healer vill du ju att de ska ha ett sådant förtroende för dig och det du kan "ge" att de kommer tillbaka om nya problem som kräver healing uppstår men…

Jag har … och jag vet att andra oxå har mött människor som så förtvivlat gärna vill att det ska göras på det sätt som de bestämt,,, ungefär som de som går runt till olika medium för att få de svar de vill ha… och fortsätter tills de får dem… Vad gör man då? Är det bättre att ljuga och säga att nu är det gjort si eller så? Enligt min åsikt är det bättre att försöka få personen att förstå att det h*n önskar kan hända men att det då kräver… ???

CatarinaJ
0

Respekt, utan intigritetsintrång, förklarande, ödmjukhet, lyssnade och människan i centrum för en både styrkande och avslappnade stund med skön musik i trygghet.

FiaH
0

#3 Kunde inte förklarat det bättre själv, dom sakerna är A och O för mig med….

[trumman]
0

Olika människor = olika sätt att behandla - samma respekt och vilja att hjälpa.

Vissa måste man lirka med, med andra kan man vara rak och ärlig, några tycker om att bli egosmekta medhårs, andra inte , några behöver att man kör över dom, andra inte - en del mår bra om man ljuger för dom så behandlingen sätter sig, andra sjunker det in bättre med ärlighet.

Ändamålet helgar medlem med andra ord. Iaf i min bok :)

Mvh, T