Healing iFokus

Healing

Etiketter: stenarkristaller
Läst 1359 ggr
Lurvtass
0

Hjälp med kristaller!

Hej allihopa!

Som ni kanske märker är jag ny här. Jag ska inte babbla på allt för länge utan komma till saken på en gång. Har två Kristaller hemma som jag för mitt liv inte lyckas lista ut vad de är för några (dvs vad de heter).

Jag har tagit bilder på dem med en kamera och hoppas på att ni kan hjälpa mig. Den rosa-färgade är en som varit min hjälp i många vändor. Den andra (som i verkligheten är lite rökigt grå-blå med guldglittrer i) har jag faktiskt inte använt nämvärt mycket. Sorry för skärpan på bilderna, hoppas det går bra ändå.

Ni kanske nu kan hjälpa mig med att avgöra vad de heter och vad deras  huvudsakliga syfte är.

Tackar och bockar på förhand. /L

Lurvtass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den rosa stenen

Lurvtass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

den grå-blå glittriga

LottaU
0

Den första stenen ser ut som en Botswanaagat!

Den andra ser jag inte så bra. Kan vara en Prenit! Men du skriver gråblå, prehniten är mer blå mot det turkosa. Sen är det olika varifrån stenen kommer hur färgen ser ut!

Du har inga andra bilder på stenarna, lite klarare och kanske på lite längre avstånd, så ser jag bättre :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

FiaH
0

Kan tyvärr inte se vad det är för stenar, men önskar dig varmt välkommen hit. Kram FiaHSkrattande

Lurvtass
0

Det finns bättre bilder i mitt fotoalbum om det hjälper er. Glad

LottaU
0

Den första är en Botswanaagat!

Den andra kan jag inte se!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Lurvtass
0

LottaU: du har nog alldeles rätt om den rosa stenen. Skrattande Jag undrar om den grå-blåa kan vara en Celestin? Vad tror du?

[Chakra]
0

Kan den andra stenen vara en Topas?
Är inte helt säker.I så fall är det en sten för sann kärlek och framgång i allt.Stöder tillit, kreativitet och beslut.Det som är negativt förvandlas till kärlek och glädje.Lita till Universum och den gudomliga kraften!

LottaU
0

#7 Ja, visst kan det vara en Celestin! Den är mer blå/grå i färgen.

Svårt att se när bilden är så suddig, men det känns rätt :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
0

Botswanaagat - Bra hjälpmedel i samband med omvandling av ett häftigt temperament till ett lugnare väsen. Tar bort sexuella skuldkänslor och stärker din självkänsla precis som alla andra agatsorter. Stenen ger oss oväntad glädje och är en riktig lyckosten.

Bra mot: Bukspottkörteln och aptiten, och är därför utmärkt i samband med bantningskurer och diethållning.

Chakra: Hjärtchakrat

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Magi-cat
0

Hej "lurvtass"! Jag gillar ditt nick! Skrattande

Fina stenar, de ser verkligen härliga ut!

Botswanaagaten var nog bland de härligaste jag sett…

Men den andra? Har celestin verkligen sånt glitter i sig? Iof sig har jag aldrig sett en slipad celestin….

Tänkte på någon kvarts: blå rutilkvarts har glitter, men mer som glittriga "nålar".

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

korseett
0

kan en fluorit bli sådan?

Lurvtass
0

Jag tror du har slagit huvudet på spiken! Fluorit kan det mycket väl vara. Sökte efter lite bilder på google och hittade en sten som såg sånär exakt ut som min sten, förutom guldglittret.

Kan det finnas guldglitter i stenar? Det ser ut som det man kan köpa i små burkar i hobbyaffärer…

korseett
0

jag tyckte att formen påminde om den fluorit jag hade och jag vet att de kan ha olika färger men jag vet inte om de kan glittra i guld så?

LottaU
0

Fluorit har inte glitter i sig.

Jag tror det bästa är att du fotar om den stenen, så löser vi säkert mysteriet :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Lurvtass
0

Nu har jag äntligen lyckats med ett par bilder där glittret i stenen syns. Har lagt upp tre nya bilder i fotoalbumet. Två där glittrer och form syns bra och en där färgen syns som bäst. Hoppas vi löser mysteriet nu. Flört

Tack för all underbar hjälp! Skrattande

Magi-cat
0

riktigt vackert glitter!

Tänkte på aventurin, den kan faktiskt vara lite glittrig….fluorit är däremot inte glittrig….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

LottaU
0

Jag ger upp, kan inte komma på vad det är för sten. Stämmer inte med någon som jag känner igen.

Men jag återkommer om jag kommer på vad det är!

Lycka till :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Lurvtass
0

Jag får nog ta en sväng förbi en affär här i stan där de säljer bl a Kristaller. Kanske de har en aning om vad det är för en sten. Fundersam

Tack så jättemycket för hjälpen. Skrattande