Healing iFokus

Healing

Etikettreiki
Läst 2499 ggr
[Kreatia]
1

Till alla tvivlare

Då jag gjorde min hemsida så skrev jag om reiki healing och hur det fungerar. Jag hittade en bra text om just detta i boken "Alternativ medicin" där det står förklarat på ett förståeligt sätt hur reiki fungerar och att det faktiskt är vetenskapligt bevisat att energin som strömmar ur händerna på en healer samma frekvens som jordens magnetfält, de s.k. schumannvågorna, en enorm kraftkälla att hämta läkande energi ur. Läs själva texten som jag har kopierat nedan:

"Healing

"Det finns inga dåliga krafter, endast fel använda krafter"

Healing, helande eller handpåläggning som den också kallas har funnits som behandlingsmetod sedan urminnes tider. Redan i det gamla Egypten botades människor med handpåläggning. Genom tiderna är nog Jesus den mest kände helaren. Healing har varit starkt knuten till religiösa ceremonier. Den andlige healern har under vissa tider, t.ex. under medeltiden varit illa ansedd.

Med den nya forskningen inom fysiken av människans elektromagnetiska utstrålning har denna metod fått stort intresse i hela världen. I Israel, Kanada och Sydafrika finns organisationer för helare. Även den medicinska vetenskapen har accepterat denna metod. I Storbritannien får patienter välja heling som behandlingsmetod på sjukhus. Även på vissa sjukhus i USA finns tillgång till healingmetoden.

Vid healingbehandlingen balanseras patientens elektromagnetiska fält, så att kroppens egen läkningsförmåga stärks. I Susanna Ehdins bok "Den självläkande människan" skriver hon att fysikern och healern Barbara Brennan beskrivit hur forskare lyckats mäta den magnetiska pulsen, som kommer ur händerna på en healer, till 8 hz.

Kärnfysikern Robert Beck har forskat på healers hjärnaktivitet när de arbetar. Han har rest jorden runt och mätt EEG på olika healers. Resultatet är förvånande. Hjärnhalvorna synkroniceras och utstrålar ett vågmönster på 7,8-8 Hz. Detta är samma frekvens som jordens magnetfält, de s.k. schumannvågorna, en enorm kraftkälla att hämta läkande energi ur.

I sin bok "Healing med kärlek" beskriver läkaren Leonard Laskow vad som sker i kroppen vid healing. Vi består till 2/3 av vatten. Vid healingbehandling ändras vattnets fysikaliska egenskaper bl.a. förmågan att absorbera ljus, ytspänning. PH-värdet och lösligheten. Enzymernas livsviktiga processer påverkas positivt av detta.

Vi är alla en del av helheten och besitter därigenom den helande förmågan. Alla kan öva upp denna förmåga till att läka oss själva och andra."

Intressant eller hur?

Clary
0

Mycket bra, det här blir perfekt att visa alla som inte tror att det fungerar och vill ha en vetenskaplig referens.

Tack o kram

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[danae7206]
0

Dock förstår jag inte varför just s k Schumann-resonans skulle ha mer läkande våglängd än andra våglängder. I så fall skulle vi väl aldrig bli sjuka om det är moder Jords egen frrekvens? För det andra förklarar det inte fenomenet med distanshealing eftersom styrkan i elektromagnetisk strålning diffunderar och avtar med avstånd.

[Kreatia]
0

Tycker det är svårt att förstå hur det riktigt fungerar speciellt distashealing. Min syster som bor i Stockholm skickade distanshealing till mig en dag men vi hade bestämt i förväg att hon inte skulle säga vilken tid. Halv elva på förmiddagen kände jag hur det "pirrade" till i kroppen och jag undrade för mig själv och hon hade börjat skicka healing och det visade sig senare att det var precis då. Då det gäller distanshealing så är det väl tankens kraft som är inblandad men hur man med hjälp av tanken kan skicka över energivågor till en annan människa är svårt att förklara. Men det fungerar helt klart!

Jag har sett ett kort då min reikimaster och en annan healer sitter ute en sommardag och ger healing. På bilden syns tydligt starka vita energistrålar som tycks komma uppifrån och strålar ner i bägge händerna på healarna. Det var väldigt tydligt.

Ha en bra dag allihopa där ute!

Magi-cat
0

javisst är det intressant! Vem har skrivit boken och vem är det?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Kreatia]
0

Det värsta är att jag vet inte…denna bok är en lärobok som min dotter tog hem då hon gick en kurs i Alternativa behandlingar. Jag läste om reiki healing och hittade texten som jag kopierade. Sen då jag försökte få reda på vem författaren är så hade hon lämnat tillbaka boken på skolan och fick inte tag i den. Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

MariaJ
0

Mycket intressant text:-) Tack !!

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör