Ert bästa minne!
Vad är ert bästa minne under året, eller upplevelse. Ljus och värme till er alla// Fia

Årets bästa minne fick jag igår, då vi hade en underbar julafton med barnen och svärföräldrarna. Lugnt och kärleksfullt med god mat och en snäll tomte.

Mina bästa minnen under året är att se alla människor må bättre och bättre. Det är svårt att specificera ett, då jag känner att det finns så många oförglömliga minnen som är betydelsefulla. Jag behåller de flesta i mitt hjärta, men jag vill att alla ska veta att ni som finns nära mig spelar en stor roll i mitt liv,, och speciellt under ett tufft och händelserikt år som 2007..
Kram på er alla //MariaJ
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Årets bästa (och värsta!) minne för mig är det runt då min son kom till världen.
Lilla O:et kom, via akut kejsarsnitt, till världen död med elva fingrar, en hjärnblödning och kramper. Hans väg tillbaka var lång och vi låg på sjukhus i en helt annan stad i över en månad, avskilda från släkt, vänner och vår äldste pojk.
Med hjälp av mycket kunniga läkare, kirurger och sjuksyrror, gammal hederlig shamani, starka, kraft-fulla böner från många av landets mest kunniga shamaner, häxor och trollgubbar- och kärringar mår han idag prima liv
Jag blir rörd av att läsa vad ni har varit med om detta år, men att han idag mår bra, är ju det enda som räknas. Kram på er
Mitt minne under året är mycket, all förändring i jobbet som gjort att jag äntligen förstått att det är dax att gå vidare i livet. Saker har fallit på rätt plats, och det för jag lyssnat på mig själv på ett annat sätt. Alla fina stunder med min familj och släkt, som har stärkt våran band enormt……
#6. du har skrivit precis det jag oxå hade tänkt skriva. För precis så har det varit för mig med.
Mitt bästa minne är den dagen jag äntligen fick träffa min kärlek som jag mötte över nätet,, o att allt stämde så väl mellan oss,, så nu har vi fått fira våran första jul tillsammans,, o allt känns såå där underbart,,
#7 Att följa sitt hjärta, och våga utmana sig själv, fast man vet ju aldrig hur vägen blir, men jag tror på att man ska lyssna inåt, hoppas du finner din väg. Kram
#8 Va kul, låter underbart, önska er lycka till för er båda, och fler goa år. Kram

Jag har funderat på den här frågan i flera dagar och mitt svar blir möten med alla människor. Även om inte alla möten har varit positiva så har jag ändå lärt mig något. Min självkänsla har verkligen åkt berg- och dalbana under 2007 och jag kämpar för att stärka den igen.
Men jag tror att alla människor vi möter kommer in i vårt liv av en eller annan anledning.
#8 Härligt skruttan! Kärlek är så underbart!

mitt bästa minne över året , ja det måste vara då jag höll min första storseans på en mässa i skövde
och min första resa till norge där jag tolkade Aura foton fantastiska möten med menniskor , fick möra min rädsla av att tolka auran på engelska då det gick ju bra endå
ja min andra resa till norge när jag var i mandal och när jag stod i oslo och trummade och sjöng
ja å när jag var till strängnes till indian byn där och levde en vecka tillsammans med andra som är indian intresserade och var med på pow powen det var jätte mysigt då besökarna komm så stod jag i ena ändan och sjöngde och en annan svarade med sång så det vart lite uppträdande när besökarna var där det var mäktigt
ja ett specciellt minne var när jag åkte ner till sthlm över dagen och köpte två öl och sedan åkte hem igen 20 mil det var kul och anorlunda vilka idér man får
fantastiska möten med andra menniskor det har varit innehållsrikt minsann
Du är för härlig Kalle
Du har gjort mycket under året, men det med sthlm, var bara för häftigt

Mitt bästa minne från 2007 är digitalkameran som jag fick på min 40års födelsedag under våren, med insamlade pengar från många vänner och arbetskamrater samt min kära mor. Det har varit ren lycka att fotografera min lilla kisse i otaliga bilder och även andra bilder när jag fått möjlighet.
Mitt tråkigaste o största livsminne var operationen i oktober då jag blev tvungen att ta bort min livmoder pga ett par stora muskelknutor. De var dock godartade. Därmed miste jag chansen att få barn. Resultatet efteråt misstänker jag att jag ändå under en lång tid inte hade ändå kunnat få barn pga muskelknutorna. Idag mår jag jättebra!
Så jag hoppas att hela 2008 kan ge mig ett trevligt år än halva 2007. Hoppas ni andra får också ett bra 2008-år!