Shamansk Healing!
Jag satt och sökte lite på google och såg att det fanns något som hette shamansk healing, så jag undrar om det är något som ni har kunskap i?

jag gör lite eget passar mej jätte jätte bra jag har en trumma som jag går runt med och sedan trummar jag och sjunger när jag har gjort det så har resultatet blivit jättebra
faktiskt så började jag utvekla något jag kallade gorilla healing
man ska vara flera styckna då så får den som är i mitten ligga ner och de andra får gå runt som gorillor stampa i golvet och låta och senda den energin till den som ligger i mtten
ja jag vet inte riktigt en då det kommer till mej en massa olika healing metoder som är lite av det udda som kanske inte många skulle haka på men det dkulle vara roliga och härliga energier som byggs upp då i allafall

Hi hi Kalle - ja den er bra -
kram
Solar
Jag har sysslat med shamanism i över 13 år, så jag kan försöka hjälpa med svar så gott jag kan.
Det finns många sätt att jobba på då man ska hela ngn; det beror på vad som har hänt och vilka råd och instruktioner du får av dina andehjälpare (alltså inte ande som i "spöke" utan naturnadar = träd, gräs, stenar, djur, vatten etc) -- det kan handla om extraktion (man suger tex ut det dåliga), soul retrieval, själsbitåterhämtning efter ett trauma eller liknande, eller ngt så simpelt som att lösa upp blockeringar och jobba med de s.k. meridianerna.

En vän till mig håller på med shamanism och den healingen är underbar. Hon har hjälp av sin guide när hon gör healingen vilket man känner av väldigt påtagligt. Under tiden hon gör healingen så får hon in känslor och bilder om saker som hon har behövt heala och man pratar om det efteråt. Det kan vara saker från det förflutna som har skapat någon blockering osv.
Shamansk healing är inte så mycket mer annorlunda än annan healing, dom som håller på med healing har ju vanligtvis sin guide närvarande :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Svårt att bara kalla det shamansk "healing", som det blivit kallat i newagekretsar, eftersom man gör så många olika saker för att bota ngn som har det dåligt.
Det kan vara rätt stor skillnad på att bota en fobi, än att lösa upp några "knutar" i folks energibanor, men precis som EJ säger så har shamanen alltid hjälp av sina andehjälpare. Utan andar, ingen shaman.
Det är olika andar för olika bot - de har mao olika expertis. Shamanen ser sjukdom som intrång. Det är alltså inte personen som är sjuk eller depprimerad, utan det är NÅGOT INUTI personen som gör att den är sjuk. Detta någor måste ut ur kroppen på ett eller annat sätt, och till det kan man använda sugmetoden, då man helt sonika suger ut den "onda anden" ur kroppen och föpassar den så långt bort som mäjligt, eller helt sonika dräper den.
Då man jobbar med själsbitsförlust är det återigen ett helt annat sätt att jobba, andra andehjälpare och andra resultat.
Käsnlorna och bilderna kan komma väldigt frekvent, och ibland gör shamanen helt enkelt rena visionära resor för att hela. Det kan vara att man som "patient" är brydd över någor, eller inte får sinnesfrid och att det är pga sånt beteende man mår dåligt - då kan man gå in den vägen, sia och spå, och göra rent visionära trumresor alltså för att med andarnas hjälp få rätsida på problemet.
Det är i sanning spännande saker - människans äldsta andliga väg - ett människoarv av tekniker och kunnande. Underbart!

jag fick en fortsättning nu detta med gorilla healingen jag förstod väll att det skulle utveklas,
att persionen som är i mitten man tar alltså denna persions kraft djur och de övriga som går runt persionen tar i mot och förstärker energin från det kraft djuret och sedna skickar det till persionen i mitten , så om persionen har vid det tillfället en fjäril så är de andra fjärillarar och tar ner det kraftdjurets energi och sedan skickar det till den persionen
eller om det är en bjärn eller vilket kraft djur den persionen har vid det tillfället
åtroligt spännande och kul vilken hjälp man får ibland och kul desutom och utveklande och otroligt inspererande.
tänk er vilken energi det skulle blir och så är man ett gäng på 10-15 persioner vilken heftig healing det skulle vara
Det du beskriver Kalle är en rätt vanlig behandlingsmetod.
Det är en väldigt kraftig metod som jag först fick uppleva på en kurs med Jonathan Horwitz i Tokalynga. Vi, de "sjuka stackars människorna" (6-7 st tror jag) satt i mitten, de botande (ca 20 st) runt om med skallror, trummor, danser, kraftsånger m.m.
Vi i mitten satt i kontakt, kropp mot kropp, och de shamaner som botade dansade runt oss och lyssnade till de viskningar och direktiv som deras andehjälpare och djur gav dem. Rätt var det var kom en av dom "inzoomande" och började behandla - för att sedan försvinna och bota ngn annan - och det var läskigt hur MITT I PRICK det var varje gång.
Vid ett tillfälle var det trummakare Day Feyne som kom med sin regnbågstrumma, han trummade sig IN i mig och kastade sig sedan bakåt och formligen SLET UR skiten ur kroppen på mig med sin trumma. Vid varje "anfall" bröt han ner försvar, och vid varje tillbakardagning drog han ur skit…
En annan, Valkvinnan Shenoa från england, närmade sig mig väldigt försiktigt med sin skallra och byggde upp hela mitt nervsystem på nytt O_O …asså, jag vet inte om ni märkt det, men jag är j-vligt skeptisk till saker och ting och sväljer inte vad som helst ;) men detta var… outstanding. Nervsystem 2.0 efter den dagen - det var som att vara en annan människa.
Så ja, starka saker, och det du nyss gett bevis på Kalle är ju att andarna talar om man bara lyssnar - det finns ju en anledning till att shamanismen (om vi nu tillåter oss kalla det det) finns hos alla sorters människor runt globen på ett eller annat sätt och att det överlevt i alla år - det FUNKAR helt enkelt!
:D
Mvh, T

ååå vad kul tack för bekreftelsen nu blir jag glad
Ja det är ju det som är så häftigt med denna sha-mani, man får verkligen reell kunskap av andarna!
Det funkar för oss för att det är allmänmänskligt, som det så fint kallas, ett världsarv av andliga tekniker. Den monotona rytmen, enteogenerna, dansen och sången.. mörkret, elden, utesittningen - universella tekniker använda av de flesta folk i de flesta kulturer.

ååå gud vad inspererande gud vad kul det skulle vara att träffa dej så insperarande
Ja men så får vi väl träffas då? Vi har ju käftats vid så länge nu att det vore dags, väl :) Du är varmt välkommen att ta dig upp till en Norrlandsträff ngn gång?
Mvh, T
#7 Men vad är det som sedan gått snett efter denna healing?
Du verkar ju inte vara riktigt frisk?
Tack alla för era svar
Detta lät ju faktiskt jättespännande, något som jag i framtiden gärna skulle vilja lära mig, plus mycket annat, men en sak i taget….Men ni är ju några här med mycket kunskap, så det kommer nog fler frågor vart det lider =)