Healing iFokus

Healing

Etiketter: stenarkristaller
Läst 1973 ggr
korseett
0

Stenar och kristaller i vardagen

Jag har länge känt att jag är i behov av en blå sten. Helst en safir då men det blev en sodalit som jag gillade. Den och en snöflingeobsidian får hjälpa till vid medtitationer och healing.

För egen del har jag inköpt karneol och falköga som jag programmerade in några personliga saker så det ska få hjälpa mig i vardagen. Jag får se om det fungerar. Har tagit upp ett gammalt intresse igen med stenar och Kristaller.

Till min man som har ångest och oro införskaffades det en blå bandagat som sägs vara dämpande. Den gillade han men vi ska försöka finna något som gör att han kan bära den runt halsen istället.

Vid valet av dessa stenar var det känslan av att de kändes rätt för mig som styrde. Känslan av hur de låg i handen. För min makes sten försökte jag finna ut vilken som kunde vara bäst för honom och eftersom han gillade den så prickade jag nog rätt.

Vilka stenar använder ni för tillfället och hur och varför valde ni dem?

CatarinaJ
0

:) Jag använder faktiskt inga stenar… Däremot är jag väldigt förtjust i en rosa sten (vet inte vad den heter) och bergskristall, och de köper jag gärna och ger till andra :)

[trumman]
0

Rosa sten = rosenkvarts?

CatarinaJ
0

Aahh, den var vacker!!  De jag har sett är slipade… Vad "står" stenen för? Någon som vet?

FiaH
0

Rosenkvarts.

Hjärtestenen framför alla. Den står för självförverkligande och inre frid. Rosenkvarts healar djupa hjärtesår och hjälper den som har svårt att känna livsglädje. Dess healande energi lär oss att älska oss själva, ge och ta emot kärlek och förlåta. Den löser upp sorg, rädslor och bitterhet. Finns mer om den men detta var lite iallafallSkrattande  Chakra= Hjärtat

AlexandraP
0

Jag använder mig av en bergkristall just nu. Den är så himla rätt för mig. Det var ett medium som fick till sig den och det vart så himla rätt då jag fick känna av den så jag köpte den direkt :)

KundaliniNyckeln
0

Hej

Jag skulle vilja informera dig om en ny bok.

Stenar Kristaller Mineraler och deras magiska kraft

Jag har hållit på med den i drygt 3,5 år.

Nu är det dags att låta andra ta del av den och låta den vara ett redskap för många. Den släpps i handeln i maj men kan redan nu förbeställas.

Boken innehåller färgbilder på mer än 700 olika stenar, Kristaller och mineraler och beskriving på deras magiska kraft.

Kanske kan jag hjälpa er med era frågor om stenar och Kristaller.

Jag delar mer än gärna med mig av min kunskap i ämnet.

Ha en underbar dag
Marie Nilsson
Kundalini Nyckeln

CatarinaJ
0

#4 o 6 Tack så väldigt ,mycket för att ni delar med er av er kunskap!

[trumman]
0

Jag var på shamankurs en gång nu i sommar på en alldeles speciell plats då det gäller rosenkvarts. Den ligger formligen STRÖDD över hela landskapet io stora klumpar! Vi fick uppsöka en stenåldersverkstad, där de jobbat med att knacka just rosenkvarts.

Det var en enorm plats - jag fann t.ex. en knytnävsstor rosenkvarts med tydliga huggmärken i - att stå där i det landskapet med en sten som endast (ville jag gärna tro) en stenåldersmänniska hållit i före mig var fantastiskt. Platsen är fullkommligen BESTRÖDD av rosenkvartssplitter, större klumpar, knackstenar och liknande - enormt O_O

Jag tackade stenen och la tillbaka den där jag funnit den, resan tillbaka till stenåldersmänniskan var gjord, vi hade möttas där i mitten av världarna, i glipan mellan tid och rum och han hade lärt mig ngt om att vara människa.

Vår kunnige shaman som ledde oss ristade starka vårdrunor i luften för att värna om platsen, sedan gick vi i tystnad därifrån. Alla berörda och en erfarenhet rikare.

Bild: Allt ni ser på marken och på den stora stenen etc, spritt runtomkring på 60 kvm är rosenkvarts.

LottaU
0

#8 Vad häftigt :-)

Dit skulle jag vilja åka!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

FiaH
0

Wow, va häftigt, dit skulle jag viljaFörvånad

[trumman]
0

För att rovplocka sten antar jag? ;) *hihi* Nä men skämt å sido, det är därför jag inte säger vars det är. Platsen har tagit nog skada av "plundrande newagebutikägare och kristalltanter" (som han uttryckte det, vår arkeolog-guide) redan tyvärr.

Gråter

FiaH
0

Jag går alltid på min känsla eller rättare sagt, stenen väljer mig, jag har länge haft dragning till turkos, och även i mina meditationer, inte som kristallen turkos. Men nu vet jag vilken det är, det är aqua Aura kristallen, svår att få tag på, men nu är den beställd. Stenar som jag ofta bär på mig är Chariot, bergskristall, och kryssokolla..

MariaJ
0

WOW.. det verkar ju vara en plats som man skulle kunna samla kraft på.. Får väl meditera mig dit då, och se om min vägledare visar vägen visuelltSkrattande  hihihihi..

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Alvljus
0

Krysopras är häftig tycker jag. Den är nästan mintgrön, min är det i varje fall. Min är trumlad men väldigt knölig och med massor av skavanker, ungefär som jag. *ler*

Direkt jag såg den kände jag att jag bara måste ha den, jag sitter ofta och fingrar på den och tycker den är underbar.