Healing=Handpåläggning?
Jag har fått healing ett antal ggr, och undrar om det är det samma som t ex vissa religiösa samfund gör när de mässar och lägger hand på sjuka människor?

För mig är det inte samma sak. Jag ser mig inte som en mässare.. Jag följer alltid min intution när jag jobbar med healing, men jag följer alltid handpositionerna, då jag tycker att de är viktigt när man går igenom alla Chakra på kroppen. Att jobba med healing är för mig att ge ren livsenergi. Jag arbetar även med att balansera och känna av nedre och övre chakran..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Det finns så många olika sorters healing så det är svårt att generalisera. Healing kan ju vara när man skickar på distans också - vilket inte är handpåläggning!
Jag försöker också jobba efter ett visst mönster när jag håller på med healing - men jag låter intuitionen vägleda mig, inte en viss ordning på positioner (som ofta förespråkas i t.ex. reiki healing).
För att jämföra mellan olika healingvarianter så tror jag man som mottagare får känna efter hur det känns… har jag gått på en midnattsmässa i kyrkan och känner mig upplyft och i bättre form än när jag kom dit så är också det healing. Har jag gått på en healingbehandling men känner mig i sämre form än när jag kom kanske healingen inte nådde fram riktigt… eller också är det ett stadium som kommer innan det verkliga välbefinnandet inträder…
Som sagt - inte så lätt att säga vad som är healing :-)