frågor om healing
Hej. Jag har några frågor kring healing. Kan hända lite fåniga.. Jag undrar t.ex hur det fungerar om jag försöker sända ut healing åt någon som är sjuk och ligger på observation på sjukhuset för tillfället. Om jag då sänder ut Healing så får personen healing för tillfället som lindrar symptomen så att läkarna inte får fram några resultat av sina prover och personen friskförklaras. (trots att symptomen kanske bara dämpas/försvinner för ett tag)Tänk om inte sjukdomen då blir funnen i tid och kanske kommer tillbaka senare när det är för sent att göra nåt åt det..? Jag vet inte ens om jag kan skicka healing och hur länge en sån "healingdos" räcker..
Jag är lite förvirrad och bekymrad ikväll för min systers 2 dagar gamla dotter inte mår riktigt bra och jag skulle så gärna vilja hjälpa till! Jag hoppas så innerligt att de hittar vad som är fel på henne!!
Du ska inte sända någon healing i den bemärkelsen, vad du ska göra är att be änglarna vara med din systerdotter och syster. Be änglarna sända den healing och den hjälp som båda behöver just nu.
När du ber om denna hjälp från änglarna/Gud, så kan du (om du vill) se och uppleva ditt eget hjärtachakra öppet för just dessa änglar o Gud och att de genom ditt hjärta kan famna de båda med just healing och hjälp.
Så skulle jag gjort.
kram Mariann
Nu när vi ändå är inne på frågor om healing skulle jag vilja fråga en sak. Innan har innebörden av healing definierats ungefär som stöd/balansering/harmonisering av energier - jag antar att det avser såväl kroppsliga som själsliga. Det har väl heller inte undgått någon att en och annan individ på detta forum har blivit mer eller mindre besvikna för att de inte kunnat uppleva några direkta och påtagliga resultat av healing. (Jag skriver healing i allmänna ordalag, eftersom det finns så många arter och avarter…)
Därför undrar jag om det finns någon som känner till fall av direkt fysisk healing. Jag syftar inte på självläkning av sår, eller att cancer försvinner mer eller mindre spontant, utan istället där det finns en individ som är healer och en annan som får healing. (Vad kallas sån där healing där läkaren rycker ut kycklinginälvor ur fejkade patienter? Kirurgi någonting…). Nej, jag syftar mer på läkning typ sådan Jesus påstås ha gjort. Bota förlamade och spetälska. Det ska finnas någon typ i Brasilien, men jag kommer inte ihåg vad karlen hette. Om någon är intresserad kan jag leta upp det.
Det finns så många komponenter med healing så det är svårt att veta var man ska börja och avsluta definitionen. (Jag hoppas att ni har tålamod med mig… ) Dels har vi healern och dels den som blir healad - vilka kan vara en och samma person eller olika. Sen har vi tidsram - förväntas inte healing leda till snabbare läkning än självläkning? Och är inte all läkning självläkning? Placeboeffekter - oavsett om man medvetet tror på dem eller inte, så är resultaten riktiga.
Men själva kärnfrågan är: Vad anser ni om direkt fysisk healing? Är det möjligt? Och hur skulle man eventuellt kunna definiera sådan? Och känner ni till några fall? (Förutom Jesus…) Och har frågorna förekommit innan, så förlåt för f…
Tack Ave Solis för ditt svar. Jo, jag bad till änglarna igårkväll. Vet inte om det var till någon hjälp. Idag fick min syster i alla fall hämta lillan från intensiven och kanske får de åka hem ren i morgon!!
Det är alltid till hjälp att be!
De får hjälpa oss mer om man ber om hjälpen! det är det som är det finurliga… 
underbart å höra att de är hemma!
Kram Mariann