Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 773 ggr
Ayena_old
0

Fråga om chakran

Jag sitter just nu och läsen en bok av Margit Sandemo. Hon säger att personer som har trauman från någon händelse stänger sina nedre chakran och bara här öppet de övre och att dessa är vidöppna. Detta skulle ge en förklaring till att man släpper in även oönskade energier.

Vad säger ni om denna terori?

Om det nu är så - har ni något tips om hur man ska gå tillväga för att "rätta till" fördelningen?

Jag kommer även att lägga ut denna fråga på Insidan-sajten

MariaJ
0

Hejsan.. Min teori är att det säkert kan stämma, men att man absolut kan arbeta för att lösa upp detta. Jag har upplevt denna oblanansen och sökte då inåt, och fann flera olika situationer som jag fått lyfta till ytan och jobba med. Att vara medveten är det första steget till rätt balans. Eftersom de nedre chakrana står just för olika händelser och vår kontakt med jorden, familjen, tryggheten och JAG-et osv.. så är det ganska trovärdigt att om man det skapas en rädsla inom det området, så skapas det en kraftig blockering där.

Att söka inåt för att finna vad som hänt tror jag är A och O.. Man kan även göra regressioner, för att återskapa känslan som ligger som blockering. Jag ser alla blockeringar som emetionella och därför så kan de lösas upp och återställas.

Att man skulle släppa igenom oönskade energier pga, obalanser i bas och mage är jag däremot inte så säker på, för det kan man säkert göra ändå. Det är därför man ska leva medvetet här och nu.. och lyssna på de små signaler som man får till sig. Att lyssna och vara lyhörd är viktigt. 

Min lilla respons på inlägget !!!! Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

natur
0

Pröva med ett redigt lavemang. Det hjälper nog.

Ayena_old
0

# 2 - Det hjälpte tydligen inte på dig!

Ayena_old
0

Tack Maria för dina rader!

Jo nog är det så att man måste ta itu med "gamla surdegar". Blev bara lite konfunderad och intresserad när jag läste om dessa teorier!