Healing iFokus

Healing

Etikett: healing-allmänt
Läst 663 ggr
MariaJ
0

Hon ville inte..sa han !!!

Jag läste en artikel i sydsvenskan idag, och jag blev regält skrämd över hur man kan behandla människor. Varför låter man en kvinna bli behandlad så,, om man är en healer ?? Men även som medmänniska så skulle jag aldrig kunna eller vilja utsätta en människa för detta.  Vad driver personen till detta ? Gör kvinnan inte allt för att bli frisk ???. 

Hur ska vi som jobbar med healing bli rentvådda när det krestar människor omkring oss som endast gör allt för att tjäna pengar. Hur ska alla vi som är seriösa sprida vårt budskap om att det vi gör fungerar även om inte klienten tror på det..

Skriv vad ni anser om denna historia !!!

Direktlänk till sydsvenskan

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

korseett
0

åh fy för den lede!

jag är mycket kritisk till detta med helande mot att du ska tro på gud eller vad som erbjuds. Det här är helande i en negativ form som lockar människor som är sjuka för livet. Allt kan inte botas och så är tingens ordning men man kan balansera energier så att den sjuke mår bättre och att kroppen själv kan få jobba.

Jag tar avstånd från allt sådant agerande som den här verksamheten med kringresande healers i pastorform. hjärntvättare är de hela bunten.

CatarinaJ
0

helad i det här fallet är fel ord.. misshandlad ligger närmare till hands…

FiaH
0

Håller med både #1 #2,  detta är något jag  oxå tar fullt avstånd för, det är skrämmande

[Vintersaga]
0

Fy för den lede!

Sånt här får mig att må dåligt - att utnyttja folks desperation på detta sätt är kriminellt!

Just nu vill jag byta ut min bild här bredvid - för sån ser jag inte ut just nu!

Snarare… Skrikandes