Månrensning..
Jag satt en natt och bara lapade månens kraft, då den stor som störst och kraftfullast på vår himmel. Jag lät all renande energi gå igenom min kropp. Jag upplevde mycket kraftfull energi och dagen efter så rensade jag ut allt som legat latent i kroppen så länge. Jag tillät mig att bli sjuk .. jag lät kroppens rening gå igenom varje organ och varje del av mig. Jag motarbetade inget, utan lät allt bara flöda. Jag tillförde inte några preparat som alvedon, ipren, eller nässpray, för jag kände att det skull gå igenom kroppen..Jag har mycket hemma omkring mig också som har skapat en enegitömmning, så nu är det bara att sätta igång och fylla sig själv och leva efter det man vill ha i livet..
Idag var jag ute med en mycket bra vän till mig. Vi tog vår runda med hundarna.. Hon ger mig så mycket energi och sa så fina kloka ord till mig, så jag ville bara krama henne. Att ha fina vänner är en gåva.. och det är jag absolut stolt och glad för..
Att finnas för varandra är A och O.. i vått och torrt.. Tack :-)
kram och ljus till alla // MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Månen är fantastisk och jag kan stå och titta på den i timmar. Nu var jag så trött vid den här fullmånen men jag ville så gärna gå ut och bara vara och gå i månens sken. Så den drar i mig! Men nästa fullmåne hoppas jag att jag kommer ut.
Vänner är livets kitt
Vilken fin berättelse Maria! Att Du lät kroppen låta sig rensas, och hur upplyftande det låter att fylla på med nya friska energier.. Tänkte på det idag då jag stoppade i mig vitpepparkorn för att förhindra magsjuka, som min yngsta har just nu… Kanske kroppen behöver en utrensning?
Månen är magisk. När den är så där ENORM blir man verkligen hänförd och kan bli paralyserad en lång stund.
Härlig historia Maria, och jag tycker också månen är magisk, jag påverkades väldigt mycket av den nu sist….
Det hände sig en gång, appropå månar, i ett missionärsklassrum i Australiens Outback, ngn gång för inte så hemskt länge sen att en lärare med stort intresse, och en sfär av att vara väldigt imponerad, berättade för klassens samlade barn, mestadels aboriginer, att NU HADE MÄNNISKAN LANDSTIGIT PÅ MÅNEN!
Oj vad detta var fantastiskt tyckte läraren som raljerade vidt och brett över hur underbart häftigt detta var. Han hejdade sig emellertid då han såg de flesta unga pojkarnas min… det var en min av total oförståelse för hans uppspelta entusiasm.
Då har frågade vad som var meningen med det ställde sig en av pojkarna upp och förklarade att det där med att vara på månen var väl ingenting, "Dit åker farfar hela tiden!"
Farfar var stammens shaman.
:D

#2 vitpepparkorn till trots och utan måne, så valde min kropp också en utrensning…. Här kommer man inte undan magsjukan!
#6 Inte kul, krya på dig
förresten Maria, satt du ute eller inne när du lät månens sken lysa över dig?

# 8 korseett..Jag satt i sängen med fönstret öppet .. så jag var innne med en direktkontakt ändå.. Det var ganska kallt, så jag satt insvept i täcket..:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
jag blev lite fundersam för det var ju lite småkyligt för att sitta ute. jag tror att månens krafter går genom fönstren också
Äh, småkyligt!? :) På med kläder bara. 10 lager + mössa.
Det är ute krafterna finns, inte under täcke hemma i sängen!
…………..eller ja, nu känn jag ju som int era karlar då men ;)

Jag kom som aldrig ut men hade även jag fö´nstret lite öppet … brrr
#11 så pratar en riktig karl! men jag ger mig tusan på att när du är förkyld så är du jääättesjuk *fniss*

# 13 hahahah.. ja, det tror jag också.. *fniss*
Carpe Diem
Maria Johnsson

#11 Jag har grunnat på om det inte är en stor anledning till att många mår så dåligt under vintern. Att vi sitter inne alldeles för mycket. Personligen tycker jag det är svårt att känna jordens energi när man sitter inne i en lägenhet… Andra människors energier så tätt inpå, de tjocka väggarna och golven.
Klokt sagt tyckte jag. Vi är nog många som skulle må bättre av att leva utomhus mycket mycket mer, det är ju det vi är skapta för.