Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 605 ggr
Ayena_old
0

Om healing

Jag skrev en tråd igår och frågade om man skulle ge healing till någon utan att denna vet om det och tackar för de svar jag fick.

Tyvärr så avled min svärdotters mamma igårkväll. Det gick väldigt snabbt, så hon behövde inte lida så mycket och så länge.

Jag fick varsel om detta och var därför väldigt desperat då jag förstod. Tänkte att kanske det skulle ge henne livslust och kämparvilja.

Men jag vet ju också att vi själva väljer tidpunkten när vi ska lämna jordelivet och då hjälper det inte med att skicka healing.

Ayena

[Mariann]
0

böner från ett ödmjukt hjärta hjälper alltid!

Hon fick med garanti den hjälp hon skulle ha, oavsett att hon gick över.

Ayena_old
0

Jag är helt övertygad om att hon fick hjälp! Att hon kunde släppa taget!

zuzzie
0

Ayena skriver: "Men jag vet ju också att vi själva väljer tidpunkten när vi ska lämna jordelivet och då hjälper det inte med att skicka healing."

Du säger det själv " … då hjälper det inte med att skicka healing.".

Varför då be om att skicka healing, när det inte hjälper?

Har du möjligen hört talas om logik?

Ayena_old
0

#3 Har du någonsin hört talas om att tänka och fungera logiskt när man precis står i det ögonblick som en vän kanske kommer dö?

Kunna du detta, då äro du icke mänsklig!

zuzzie
0

Du hade vetskapen/kunskapen, (om man nu kan kalla svammel för kunskap) redan innan händelsen.

Du verkar kunna resonera nu och det har knappast gått ett dygn sedan personen avled.

korseett
0

#3 #5

Och hur ska anhöriga veta när det är dags för en annan att gå bort? Alltså gör en anhörig allt den kan för att personen ska bli frisk. Det sägs att vi själva kommer att veta när tiden är inne och många tror på den uppfattningen. Däri har du skillnaden.

zuzzie
0

#6 korseett

Att föra en logisk diskussion kring svammel innebär vissa formuleringssvårigheter.

Jag säger inte att Ayena skulle kunna veta i förväg när personen skulle dö.

Den "vetskap/kunskap" jag talar om att Ayena hade i förväg, var: " … att vi själva väljer tidpunkten när vi ska lämna jordelivet … "

Jag delar inte denna, Ayenas åsikt, men eftersom hon gör påståendet, påvisar jag det ologiska i hennes resonemang om att "skicka healing", när det ändå inte kan ha någon verkan.

Det känns motbjudande att diskutera nonsens.

Du skriver: "Det sägs att vi själva kommer att veta när tiden är inne och många tror på den uppfattningen … "

Min kommentar: Det som är allvarligt sjuka, och vid medvetande, kan möjligen ana när döden närmar sig. Det verkar rimligt. Dock dör många i medvetslöst tillstånd, som varat olika länge. Alla dör heller inte av sjukdomar. En del dör i olyckor och de torde ha undvikit den farliga situationen om de haft någon sorts föraning.

CarolineO
0

#7  om det nu känns motbjudande att diskutera detta nonsens, varför gör du det då? Gå ut i naturen istället eller ta en fika på stan, eller vad som helst du mår bra av och lägg din energi på det istället för att lägga den på ngt som bara gör dig upprörd…