Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 950 ggr
Ayena_old
0

Healing eller inte?

Jag har ställt frågan förut om man ska skicka healing till någon som inte bett om det, men jag vill gärna ställa frågan igen.

Det gäller min svärdotters mamma som fick konstaterat lungcancer och metastaser på bröstben och bäcken för en månad sedan. Hon mår nu så dåligt att hon inte kan äta. Det verkar som om hon har en fruktansvärd ångest och att det är därför hon inte äter. Hon skulle påbörja en behandling i morgon men man kan inte göra detta eftersom hon är för svag. Hon behöver ju näring………

Nu frågar jag om det inte går att skicka healing till henne i alla fall?

MariaJ
0

Hejsan !!

Jag vill börja med att säga att jag beklagar att din svärdotters mamma blivit så sjuk. Det är alltid jobbigt att se någon nära så sjuk. Jag vill verkligen ge styrka och ljus till henne, så hon kan genomgå den behandling som hon behöver.

Till frågan:  

Jag tror att jag svarat dig innan, och mitt svar till dig är att jag anser inte att man ska gå in och skicka healing till en människa som inte själv vill, eller vet om det. Healing är en medveten handling där man öppnar upp sig som kanal för universums energier.. Man kan däremot alltid sända positiva tankar och ljus till personer, som de tar emot om de är mottagliga.

Har hon själv sagt att hon vill ha distanshealing eller ??

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

korseett
0

men man kan väl be den sjukes guider att de ger den lindring och hjälp som behövs?

MariaJ
0

Naturligtvis så kan man det :-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Mariann]
0

Här håller jag med fullständigt båda de föregående talarna.

[Vintersaga]
0

#2 - det är så Andlig healing fungerar (något förenklat). Så jag skulle inte heller tveka att skicka andlig healing till personen - för det är ju guiderna som gör jobbet då!

#0 - Hoppas det blir bra med de dina :-)

korseett
0

#5 aha det är det som menas med andlig healing. Hade jag inte förstått. Har suttit och kliat mig i huvudet över begreppetSkrattande

[Vintersaga]
0

#6 - För mig handlar det om en övertygelse - att det finns en andevärld och att de hjälper oss t.ex. genom att distribuera healing till de som behöver det. Samma andevärld hjälper oss också när vi jobbar som medium - fast då på ett annat sätt. Det är åtminstone så jag ser det just nu…