Trummresa!!!!!!
men va mycket kul du är iväg på då!! vill också göra en trumresa!

mmmm låter jättespännande!! Ha så kul!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Tack för det, ja det det händer mycket nu..
#1 Hoppas du också kommer iväg någon gång
Det som också ska bli spännande är om man får möta sitt eller sina kraftdjur, har många gånger under meditation mött vargen men även örnen. Har en stark känsla för just varg. Även om ni inte gjort en trummresa, har ni fått kontakt med något speciellt djur, eller känner ni någon dragning till något visst djur
nej jag har fått kanaliserat till mig vilka kraftdjur jag har och de är, hör och häpna, fiskmås, alligator och krokodil. Inga häftiga vargar, björnar, örnar eller leoparder här inte *asg* men det passar nog mig som gillar det ironiska och humoristiska i situationer
#5 Haha, dom är väl visst coola,
det finns mycket styrka i alligator och krokodil, fiskmås vet jag inte så mycket om, förutom att dom låter väldigt mycket
får kolla upp vad den står för
coola är de djuren- absolut! två monster och en skränfågel *s*

Vad spännande! Jag har gjort två trumresor, trodde inte att jag skulle uppleva något men det gjorde jag. Jättehäftigt! Lycka till! :-)
Vem är det som ska leda den FiaH?
Det är alltid kul då människor med detta intresse stöter på shamanismen, den äldsta och ursprungligaste av våra andliga vägar. Några säger den vara grundmyllan allt annat spirat ur, och det mest intressanta kan jag tycke är att den ser i stort sett likadan ut över hela klotet - och har alltid gjort.
Ett andlingt människoarv med andra ord, tekniker som fortfarande används idag, på samma sätt som de alltid gjort, av en enda anledning: de fungerar.
Kul att det snackas shamanism även här, ett nytt iFokus att hålla ögonen på mao! :D
Tyvärr blev det ingen denna gång. jag och familjen var sjuka, men vi ska boka en ny tid snart. den som leder trummresan är Sejdman Kluve, är det någon du känner igen? ser ifram emot detta jättemycket
Oh ja, Sejdman känner jag gott till. Inte så att jag träffat honom än, men han har varit på ett forum jag driver under en lång tid och så är han ju en av businesshamanerna, så att säga, så jag har ju sett och läst hans hemsida och så.
Det är en trevlig karl som vet vad han sysslar med så långt jag förstått det. Hans trummakarkurser är ju också att rekomendera för den som vill ha sig en egen trumma.
Han har gått lärling hos de två danskar som driver shamantrommer.dk och som i sin tur lärt sig av den underbara, oefterhärmlige shamanen Day uppe i nordnorge (daydrum.com) som är upphovsmannen (tillsammans med hjälpandarna hans förståss!) bakom dessa enormt vackra, och otroligt välljudande trummors unika design.
Santhe; du spammar den där länken du så jag antar du tycker det är en bra sida av ngn anledning?
Vad är det med den som du tycker är bra? INtresserad av allt nytt är man ju även om jag sett (och hört talas om…) just den här för ett bra tag sen.
Går du kursen själv på distans? Berätta gärna! :)
Jag frågar för att jag själv har svårt för såna här dyra distanskurser som skickar ut en massa papper (via mail i det här fallet) där man ska "lära sig själv" medans shaman elder Maggie sitter och håvar in cash och garvar hela vägen till banken.
Ja jag har kursen men inte fullföljt den. Shaman Maggie är mycket duktig. Hon har detta som en av sina livsuppgifter, att lära upp fler shamaner. Visst det är en mailkurs och samtidigt som man har kontakt med Shaman Maggie via mail. Hon hjälper en längs vägen, man får övningar att göra som hon vill ha respons på. Hon vill veta hur det går. Så det är inte så att man är lämnad ensam med ett mail varje vecka. Man får ifrågasätta, ställa frågor mm. Dessutom håller hon en chat class varje vecka där hon undervisar och ger en nya redskap. Sedan har du henne som lärare så länge som du behöver och vill. Även långt efter kursens slut. Du kan åka och hälsa på henne om du vill och delta i hennes projekt. Så hon sitter inte och bara håvar in pengar som du uttrycker det. Hon är seriös och hon bryr sig.
Skicka henne ett mail om du har frågor , hon kommer att svara.
Spännande. Tack för bra svar!

Jag hoppas att ingen tror att jag skrattar hela vägen till banken…
(Speciellt med tanke på epitetet "business-shaman")
Eventuellt överskott från mina kurser går omedelbart in i verksamheten igen i form av materialinköp.
I övrigt: Tack och Bock för de trevliga orden Thomas!
Äh businesshaman betyder inget annat än att ni som är det lever på er shamanism, gör business av den s.a.s.m jag lägger iaf inget negativt i det.
Sen sysslar väl du inte med distanskurser gör du väl Kluve? Och gör du det tycker jag du borde sluta, du är mycket bättre i verkligheten säger dom! :D

Det är det som är pudelns kärna - jag lever inte på min Shamanism - jag lever för, av och genom den!
Allvarligt talat, jag har ett högst ordinärt arbete som jag livnär mig på - mina kurser är på intet sätt en födkrok.
Skall man "tjäna" på sina trumkurser etc. så skall man ta ut priser i stil med våra Danska vänner för att överhuvudtaget få något över i slutändan…
Jag har hela tiden resonerat i banor som att; det är roligare om fler kan delta till ett lägre pris än ett fåtal till en högre summa.
På så vis sprider jag ju det jag brinner för till så många fler!?
Dessutom, hur många trummor får man plats med i sitt hus? Höll jag inte kurser fick jag ju inte utlopp för klådan i mina fingrar!
Distanskurser? Nej… Men jag har faktiskt precis börjat ett försök med "trumbyggarkit"… är lite tveksam, men får se vartåt det leder.
As ok Fridar och än en gång; Tack och Bock!
By the way - vägde inte in ngt. negativt i epitetet - var bara nyfiken på meningen med uttrycket!
Kluve! I stand corrected.
Jag ber om ursäkt för att ha kallat dig businesshaman, hade ingn aning om att du hade ett kneg på sidan av.
"Jag har hela tiden resonerat i banor som att; det är roligare om fler kan delta till ett lägre pris än ett fåtal till en högre summa. På så vis sprider jag ju det jag brinner för till så många fler!?"
Då tänker vi ju precis likadant. Gott att höra ;)
Gott Nytt År!

Jodå, jag säljer veterinärartiklar till djursjukhus och privatpraktiserande veterinärer. Knäcker extra som vakt då och då… Torftigt - men det är ju bara i denna verkligheten!
Nu é jag nyfiken - é det du som driver Trolltrumman tillsammans med Hedning?
_"Torftigt - men det är ju bara i _denna_ verkligheten!"_
Precis :) samma med mig, knegar som växeltelefonist, handläggare, och support för 200+ av sveriges största företag - torrt men ger mat på bord.
"Nu é jag nyfiken - é det du som driver Trolltrumman tillsammans med Hedning?"
Ja, visst är det jag, Thomas.

Det där med mat på bordet och tak över huvudet skall inte underskattas.
Först när de basala behoven i behovspyramiden tillgodosetts kan man lyfta till nästa nivå…
Respekt! Thomas, du och Hedning har gjort något stort.
Skriver lite-men läser desto mer - allt gott till dig och Hedning!
Ars ok Fridar
Kluve
Kluve. Tack för goda ord!
Skriv gärna mer, det Tt behöver är folk med din erfarenhet och kunnande. Dessutom har du ju nyss bevisat skönt prov på självdistans och kraft-fullhet så börjar du inte lägga dig i mer i 2008 måste jag nog utmana dig på tvekamp! 

*rodnar klädsamt*
"Tt behöver är folk med din erfarenhet och kunnande."
Min kunskap är definitivt inte av det omfånget att den bör nämnas i sammanhanget - det är just därför jag läser mer än skriver - för att lära av andra.
Sedan är ju detta med Sejden en upplevelsebaserat, i likhet med all annan shamanism. Teoretiskt kan man läsa in sig, men utan den egna uppoffringen och de egna insikterna ingen kunskap.
Det som livar upp och ger mig energi är att se att det är så många intresserade och engagerade därute! Ibland tappar man sugen själv, trampar runt i cirklar och förstår inte budskap som sparkas in i ansiktet av Fylgian - då behövs det förlösande och energigivande i att ha likasinnade att fråga, eller bara ta del av…
Någon tvekamp hoppas jag inte på oss emellan
-och skall göra vad jag kan för att förhindra genom ett mer aktivt deltagande både här och annorstädes..

Sejdman! Mycket inressant med "trumbyggarkit"! Om jag förstår dig rätt så får man ett kit att bygga själv, eller ska man vara på plats och du håller i utbildningen?

Hej "bjarvamor".
Vill inte göra reklam här i detta forum -det är inte shysst…
Är du intresserad så maila mig via min hemsida som du finner under min profil här på sidan - så pratar vi vdare!
Ars ok Fridar!
Martin/Kluve