Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 542 ggr
korseett
0

healing och prestige

Jag har lite funderingar då och då. Det som den senaste tiden malt i min hjärna är det här med att det kan gå prestige i en healers arbete. Att healern kan säga fraser som " jag kan bota dig" "jag kan hjälpa dig" osv. Ord som kan upplever jag inte som bra om de inte föregås med ordet kanske, och ordet bota vill jag överhuvudtaget inte använda.

Jag som healer är ju bara en kanal för en högre energi men som jag kan hjälpa till att sätta fokus på en viss person. Jag är inte den som hjälper, det är något annat. Jag är som sagt bara en kanal. Men självklart blir jag ju jätteglad om jag som healer får bra resultat.

Hur kan nu en healers kanal påverkas av att man ser sig som en botare? En vars syfte inte blivit det gudomligas utan egots?

Undrar över hur era funderingar går i ovanstående ämne. Om ni förstår hur jag menar förstås

GitteL
0

Hallå Korseet, när jag läser ditt inlägg så är väl det viktigaste att inte du gör samma sak. Jag tycker du resonerar rätt med att det är inte du utan det är en hjälp till självhjälp som allt annat. Detta är mina tankar om all terapi, coaching, healing, medium m.m.

Om klienten är mottaglig dvs har viljan och motivationen så funkar det mesta. Hjälp under eget ansvar. Glad

Gitte - värd för personligutveckling

Hemsida: www.laserowcoach.se

Hoppfull
0

Jag har bara erfarenhet av healing från "kundhåll" så att säga och jag har mött flera terapeuter (ej healare utan andra sorter) vilka lovat kunna "bota" mig. Ingen av de som sagt så har lyckats! Jag vet inte varför men min personliga upplevelse är att de som har allra mest ödmjukhet både inför problemen, personen och sina redskap är de som lyckats bäst!

Jag både håller med och inte om att healern "bara" är en kanal, ni är så mycket mer för den som behöver hjälp! Det handlar ju lika mycket om bemötande, hur ni lyssnar, om ni tror och litar på det man beskriver eller om man blir ifrågasatt i sina intentioner eller sin beskrivning av problemet… alltså den känsla ni skapar hos och mellan er och klienten. Om jag exempelvis känner att terapeuten redan från början bestämmer sig för vad mitt problem är (har hänt mig ett antal ggr.) och sedan arbetar utifrån den linjen trots att jag inte är helt med så blir det heller inget resultat. Ingen tillit. Så det är lika mycket av fingertoppskänsla, ärlighet, tillit och öppenhet från er som gör delar av arbetet tror jag. Det är är förstås min högst personliga erfarenhet av terapeuter av olika slag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

[Vintersaga]
0

Den som säger att den kan bota genom healing bryter mot det som en gång kallades kvacksalverilagen (har ersatts av en annan lag)!

Sen håller jag med er andra i att man både är en kanal för healingenergin och har ett direkt inflytande på helandeprocessen genom sin attityd. Som jag ser på healing så är det en assistans till klientens egen läkandeprocess - dvs. healing stärker kroppens eget immunförsvar. Det är alltså personen själv som i slutändan läker sig själv från besvären (i bästa fall).

Om personen som ber om healing inte vill bli frisk (händer faktiskt) så blir det mycket svårare (ibland omöjligt) att åstadkomma några bestående resultat.

Till sist - healing kan ta bort hela problemet, men många gånger är jag övertygad om att det tar bort symptomen, men att grundorsaken också måste tas om hand innan healingen tar bort hela problemet!

SylviaE
0

Liksom de flesta andra människor hoppas jag att de bedragare som sysslar med s.k. healing och annnat "medialt" trams, ska få dåligt samvete för att de lurar pengar av svaga människor. Det dåliga samvetet gör förhoppningsvis att de slutar med sin verksamhet.

[Vintersaga]
0

#4 - Vilka är bedragare och vilka är äkta healers i dina ögon - eller finns det inga healers, alla är bedragare som bara är ute efter pengar?

Vem blir i så fall lurad när personer som inte får något betalt för tjänsten skickar healing till människor som behöver det och har bett om det? Här finns ju inte längtan efter pengarna…

Hoppfull
0

#4 Fast det var väl inte riktigt det som den här tråden handlade om? Utan healerns inställning till botande? Om du inte tror på healing kanske du ska söka dig till en sajt som inte just handlar om det ämnet då? Mvh

SylviaE
0

Denna avdelning av I Fokus drivs av människor som livnär sig på att lura pengar av svaga och lättledda personer.

De borde sluta med sina bedrägerier.

Clary
0

#7 Använd din tid på ett bra sätt, dvs slösa inte bort tiden här eftersom det inte stämmer med dina intressen.

Vad människor lägger sina pengar på, är något DU inte har med att göra.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

[Mariann]
0

Det bästa är om man kommer till både healing och terapi utan särskilda förväntningar och med en önskan om att förvandlas för att komma i samklang med Universums Hjärta.
Man låter Själen och Gud bestämma vad som skall hända under en terapi/healing, men under alla omständigheter så blir det alltid en djupgående healing.

I healingen slappnar man bara av och låter sig healas av ljuset. Man låter i stillhet healande änglar och devor bygga in ljus och kärleks-partiklar i alla våra kroppar dvs. fysiskt, astralt och mentalt.

Så ser jag healing/terapi och så förklarar jag det till klienter.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hoppfull
0

#7 hehehe… vad gör du själv här då? Skrattande

CarolineO
0

#7   Jag jobbar själv en del som medium och lägger tarot… Är jag en bedragare då?   Har du testat att gå till en healer eller ett medium, alltså mött de du anklagar för att livnära sig på svaga människor? Jag tror att du skulle bli mkt överraskad om du gjorde det.                   Självklart finns det rötägg även inom denna sektor, men det finns det ju överallt. Man skulle kunna säga likadant om vissa "vanliga" företagare, att de livnär sig på svaga människor… Jag har sagt så ett flertal tillfällen om min egen f.d. arbetsgivare.

Jag undrar, även jag, vad du själv gör här inne om det inte är så att du är intresserad av ämnet? Det verkar ju inte rimligt att man går in på en sajt enbart för att lägga sin dyrbara tid på att försöka omvända ett 1000 tal människor som tror på ngt till att inte tro…?      I så fall vill jag ge dig rådet att lägga tiden på mer givande saker, t.ex. gå ut i naturen och njut, gå och se en bra film, eller skaffa en hobby        =0)

I vilket fall skickar jag dig ljus och önskar dig att du ska finna ro i själen en dag.

korseett
0

ja jag tar då inte betalt för den healing jag ger så här är det då minsann inget pengalureri eftersom de inte är inblandade

JohanssonE
0

Borttaget inlägg..