Shamankurs 12-16 Oktober
GRUNDKURS I SHAMANISM
12-14 OKTOBER I ESKILSTUNA
med Thomas Eriksson
Kursen lär ut hur man genom att använda urgamla shamanska tekniker, med t.ex. trumma, skallra & sång, kan komma i kontakt med andelärare, kraftdjur och den inre sidan av naturen för att t.ex. bota eller söka svar på frågor.
Kursen tar upp lite om shamanismens världshistoria och hur det kan komma sig att den är i livet än idag. Sedan talar vi om ”shamansk attityd” och hur man kan se på världen med andra ögon och inte gå så hårt på jorden. Synen på sjukdomar och behandling tas också upp men är inget vi går in närmare på.
Kursens fokus ligger på att praktiskt få egna upplevelser, direkta erfarenheter och handfasta tekniker att arbeta vidare med på vägen. Inga förkunskaper krävs.
Kostnad: 1100:- inkl fika + lördag lunch
Anmälan (bindande) skickas via till trolltrummanSNABELAhotmail.com. Sista anmälningsdag 6 okt.
Väl mött!
För mer info, ring kontaktpersonen i Eskilstuna: tel. 0705-43 81 03
----------------------------------------
----------------------------------------
Min erfarenhet av Thomas är väldigt god, han är en varm och pålitlig människa som jag under en längre tid haft telefonkontakt med nu. Jag har redan anmält mig till kursen och ser fram emot den. Hoppas bara att vi kan bli ett gäng till :)
Alla är välkomna! Både med och utan erfarenhet av shamanism sedan tidigare!
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Han har ingen egen websida men här hittar du honom ---->
(ska faktiskt fråga honom om han har ngn egen hemsida för säkerhetsskull! Nope, det hade ah ninte… )
Han har drivit det här forumet i flera år. ;)

Jag har gått grundkurs för Thomas och kan rekommendera honom varmt. Han är en jättehärlig person med mycket kunskap. Jag tänker gå steg två när jag får chansen.
ljus Rose
Men titta! Där är ju du! :) Rosmarin!
Vad skoj o hitta dig här! kopian av texterna vi pratade om på Herrljungaträffen är på gång, ska köpa en scanner nu inom det närmsta :D

detsamma Lina
Gillar din bild här på sidan. Förstår att du gillar bågskytte. Ser fram mot texterna när de är klara ;-) kram Rose

Jag skulle gärna vilja vara med på denna kurs men jag tycker det är för långt att åka. Känner du Lina eller någon annan till någon i Skåne?
Ha det förresten riktigt bra alla som ska gå denna kurs!
Mvh LisaL
Jag vet ju att en kille som heter Micke (aka Makwa Manido) ibland håller kurser. Men vet iten hur aktiv han är, men han går väldigt väldigt mycket på den nordamerikanska shaman-filosofin.
LisaL en biljett från hässleholm till eskilstuna kostar 5-800kr med just nu pris.
Jag åker från göteborgstrakten till kursen. :)
Och Thomas utgår fårn Norrland när han åker ner.

Arrgh, strax före nästa omgång cash. Lät intressant & hoppas nån kurs hålls närmare Sthlm snart? Tycker allt sånt här läggs i typ Norrland eller Skåne numer… 08-diskriminering??
#8 Är itne eskilstuna stockholm då? :)
Vi hade en trumträff i herrljunga där flera 08 tog sig till. Men jag tycker väl att det alltid är så att kurser aldrig hålls där man själv är. När jag bodde iskåne var alla kurser i stockholm eller norrland….
nu bor jag mitt vid plurret som kallas vänern o likt förbaskat så finns det igna kurser i göteborgsområdet… :)
o sen, har du redan använt upp all cash från denna löningen? Skicka ett mail till Thomas o se om ni kasnke kan arrangera ngn avbetalningsplan om det krisar?

#8# Trolltrumman har en hel del shamanträffar o de är superbilliga. Jag har varit med på två, en i Katrineholm och en i Herrljunga. Rekommenderas om man tycker kurserna är för dyra.
rose

Hej alla!
Tyvärr så blir det lite nära inpå och åka iväg med så kort varsel eftersom jag har 2 små barn. Men det vore roligt att höra efter när nästa kurs är och om det finns möjlighet att komma då. Sedan är det förstås lite det ekonomiska läget oxå för det blir ju både resa och boende samt kursavgift.
Skriv gärna in om du vet när nästa kurs hålls.
Kram LisaL

#9 *Har inte "vanlig lön".
* Cashen kommer långt före löneslavarnas, typ en vecka tidigare.
*Slut på cash, nej, men 1100 att vräka iväg + resa åxå = forget it. Så jag hoppas på nåt bra & intressant här, saknar på så sätt new age-hysterin från 90talet, då butiker, utställningar/mässor & annat riktigt haglade över den här stan.
*Eskilstuna = Sthlm? Nope, lika lite som Södertälje är det 
#10: nice, hoppas de fixar nån lite närmare denna stora håla som kallas huvudstad.

#10# Samåkning brukar gälla o oftast är det folk som åker från Stockholm. Delar man bensinkostnad blir det billigt.
HALLÅ ,VAD HAR JAG NU MISSAt!?trummkurs i herrljunga,var var det då?om det blir fler gånger så hör gärna av er .
kram nilla

Det skulle verkligen varit en upplevelse att få vara med fysiskt om en trummresa. Det vore härligt att uppleva det i grupp. Jag skulle så gärna vilja uppleva det med riktiga shamaner.. Jag menar shamaner som lever i kulturen och som har levt där i alla tider. Att sitta vid ett indiantält, och uppleva stämmningen där..det skulle varit en känsla.
Kan ni som varit på shamansk trummresa berätta lite mer om hur ni upplevde det ? Vore så skoj att höra lite info om det !!
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

#14# Det var ingen trumkurs utan en shamanträff för medlemmar på www.trolltrumman.net
#15# Jag har gjort flera trumresor men aldrig med äkta indianer. Men det är nåt jag rekommendera i alla fall. Det är som en meditation utan vägledning o man hamnar i lätttrance med hjälp av trummans ljud.
kram Rose
Hej, nu finns jag här också, fler iFokus att fokusera på! Kul.
#6 och till er som gärna vill gå en kurs: Hör av er till mig via PM i första hand så kan vi väl se om ngt går att ordna? Jag är gärna med och fixar ihop ngt.
Jag brukar jobba så att har man intresse för att ordna en kurs så kan det mycket väl tänkas kunna ordnas.. Den som hjälper till "på plats" med att fixa lokal och så får givetvis gå kursen gratis. Då blir det teamwork, och teamwork är bra!
#12 Kurs var ju på G med ELisabethJ men tydligen har de flesta fått kalla fötter, fegat ur, och avanmält sig så det verkar inte bli ngt där den här gången? Har du hört ngt mer om det?
#15 MariaJ: Isf skulle jag rekomendera Amazonas, eller Mexicos shamaner, eller de ryska/sibiriska där shamanismen starkt stammar från. Att sitta vid ngt indiantält och shamanisera blir svårt då de inte alls tycker sig syssla med shamanism och är lite" snarstucka" på det området ;)
Mvh, Thomas