Min häst
Hejsan!
Undrar om någon vil prata lite med min häst? (Om det går? Helt grön) Han heter Connacht Bold Flyer och kallas Conny. Vad tycker han om mej? Vad får honom att känna sej duktig och nöjd? Vad är inte bra?
Snälla, jag jobbar mycket med honom med sk. horsemanship, lagt nr mkt blod, svett och tårar på honom, vill att han ska känna sej bra och ha roligt med mej!

Jag puttar upp tråden lite :)

Vilken fin häst!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ja, han är en mycket vacker häst. Med en stark energi och vilja. Det verkar som om han gillar att jobba och prestera. Men att han ibland får lite idéer att inte lyssna på skänklar och tyglar, trots allt väldigt känslig i munnen.
Kram på er båda,, och lycka till:-) MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Då har jag fått rätt uppfattning! Av vad jag förstått gillar han när han får arbeta med olika muskler och känner sej duktig när han gör rätt!
Jag har upplevt många skräckturer ute i naturen med honom där han inte lyssnade utan bara skenade på. Jag tog då bort allt vad träns och bett heter, och vips så blev han mycket gladare och lyssnade bättre. Han behövde nog känna att jag litade på honom, att jag trodde på honom?! Kan det vara så eller är jag helt ute och cyklar?
Mvh
Norah

Dubbelskick
inte som djurkommunikatör som jag svarar men väl som hästägare. Förtroende är något man gör sig förtjänt av och har du plockat av allt som störde honom, du kunde lika gärna ha betslat hårdare, och fortsatt arbeta med honom så visade du honom att du litade på honom. Då skapade du dig ett förtroende som han var beredd att ge tillbaka till dig. Men ibland kan gamla saker komma upp som gör att det blir kortslutning hos våra älskade vänner men det går lika snabbt över igen.
Resten PM:ar jag dig

ngn? hade varit intressant :) jag har även fler biler på min sida :)