Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 1312 ggr
Opal
0

Bröstchakrat

Jag var ute på nätet och läste om ett Chakra som heter Bröstchakrat-Änglachakrat. Det skrivs inte så mycket om det. Men det sägs att det har kontakt med vår själ och vårt ängla jag, vårt sanna och fullkomliga jag.

Körteln som är kopplat till det är Thymuskörteln.

Nyckelord: självkänsla, inre harmoni, änglakontakt.

Är det någon här som har hört talas om det eller har ni mer information om det chakrat???

LottaU
0

Jag har hört talas om det. Ska sitta mellan hjärtchakrat och halschakrat, men lite mer mot höger!

Det ska vara en "väldigt andligt" Chakra. Vet inte så mycket mera.

Men det finns massor av chakror som vi inte pratar om, utan det vanligaste är de sju chakrorna!

Kul och se om det är någon som vet något mer :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Tarotsanna
0

Det är nog det som jag har fått lära mig heter Thymus chackrat och det har en turkos färg?!

Visst finns det en massa chakran som man sällan hör talas om. Finns ju t.ex. ett mellan knäna som jag just nu inte kommer ihåg vad det heter, det jordiska eller nåt sånt kanske, det är brunt.

MariaJ
0

Det var ett spännande Chakra du lyfter fram här. Jag har hört talas om det och kan känna det, men mer vet jag inte. Ska bli spännande och se om det finns lite mer information att hämta .. Har du ng länk där man kan läsa lite mer Opal ?? Tycker det är fantastiskt spännande:-)

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

LottaU
0

Thymus Chakra

Situated just above and to the right of the Heart Centre

Colour associated with this Chakra is Turquoise

This Chakra which is situated between the heart & throat is connected to voicing our true feelings.

This Chakra governs the endocrine system, so it is a very important Chakra to keep functioning well, for our total well-being.

This Chakra resonates to the note F# and the vowel sound HUL

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LottaU
0

Hjärtchakra måste vara öppet och utvecklat för att thymus Chakra kan öppnas;

Det fanns inte mycket på svenska, men det finns en hel del på engelska.

Sök på thymus och Chakra, så kommer det många Länkar!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

LisaL
0

Ett Chakra är ett energicentra, så vi har väldigt många över hela kroppen. Alla akupunkturpunkter är också Chakra men de är så väldigt små. Det pratas i stort sett bara om de 7 stora chakran men vi har många, många fler.

Kram Lisal

Opal
0

Vi har 360 chakror i olika storlekar i vår kropp.

LisaL
0

Jag skulle faktiskt vilja säga några till opal men ingen vet säkert. De ändras hela tiden men som jag har lärt mig så har vi över 400 akupunkturpunkter och de är alla små chakran men infon kan vara olika på var man tittar.

Kram LisaL

Opal
0

#8 Det fick jag lära mig när jag gick reiki kursen.

[Mariann]
0

#5 Om hjärtchackrat måste var öppet och utvecklat, så antar jag att då handlar det om att de 12 hjärtebladen måste vara utvecklade och i aktivitet. Då är man en tredje invigd. Helt utrensad eteriskt/fysiskt, astralt och mentalt.

Det vimmlar inte av sånna på jorden tyvärr….

Glad Mariann

MariaJ
0

Låter ju väldigt intressant..Skrattandeoch det är säkert sant Ave-Solis det vimlar nog inte av dem på jorden..

Kram MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

[Mariann]
0

Invigningsvägen är super intressant! det förklarar så mkt….

kramar Mariann Glad