Healing iFokus

Healing

Läst 189 ggr
[m.flodman@hotmail.com]
1

Hur ofta ska jag ge healing

Hej!
Jag är ny här. Jag healar men är självlärd. Jag undrar hur ofta jag kan ge djupare healing? Healing för glädje och situationer känns det som jag kan ge hur ofta som helst. Har läst att det måste gå fyra veckor mellan djupare healing, stämmer det?
Vänliga hälsningar Maria

Totum
2

Jag brukar säga till dem jag healar att jag vill vänta minst två veckor tills nästa gång, för att kroppen ska få en chans att hinna läka sig. Det är väldigt sällan det behövs mer än ett healingtillfälle för varje ”åkomma” /person/djur jag skickar till.

[m.flodman@hotmail.com]
0

Jättebra att veta, tack så mycket! . Kalkinfällningar i muskler är det extra svårbehandlat?
Mvh Maria

allhealing
3

#2: Hej Maria,

som med all healing så betyder ordet healing hel.

Healing handlar om att hjälpa till att återställa det som är o-helat. Dvs det som är ur balans.

Om du fokuserar på att hjälpa till att ge det som den du hjälper är beredd att återställa till en större helhet, och den du hjälper menar det på djupet. Dvs, inte har programmerade uppfattningar som gör att den logiken person använder sig av motsäger sig själv.

Det jag menar är att man kan ha olika förhållningssätt på en djupare nivå där man inte är medveten om att det är den eller dom progammeringarna man följer i sitt undermedvetna.

Dvs att man har en sann sanning som vill genomföra healingen samtidigt som man dessutom har en falsk sanning som motarbetar önskan om att få healingen.

Då låser sig healingen och den blir oförändrad eller lite utförd men aldrig fullt ut.

För att få den att bli fullt ut behöver man djupdyka in till kärnan av "mindset" dvs, den inställning man har in sitt mind som låser läkningen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[m.flodman@hotmail.com]
0

Hej Kent och tack för ditt svar!
Om jag förstår dig rätt så kanske man tror man vill bli frisk men innerst inne vill man inte och därför uteblir effekten. Få se om jag kommer vidare på det där.
Roligt och tacksamt att höra era åsikter, ni som är lite mer vana inom området.
Tusen tack och Glad Påsk
// Maria

allhealing
3

#4: Precis så Maria.

Jag skrev den här texten den första April. Den passar bra in här.

Den handlar om rädslor som kontrollerar oss som människor. Rädslor som gör att det möjligt att skapa konflikter inom oss. Här kommer texten.

Att växa som människa utan att våga släppa taget om sina rädslor tyder på en dubbelbottnad förståelse av vad trygghet är.

Det går att vara trygg i sina rädsla såväl som som sin kärlek.

Att växa är att våga vara modig nog att släppa tag om tryggheten du hållit förankrad i rädslan.

Kärlek sårar dig aldrig och gör dig aldrig besviken. Du kan lita på kärleken eftersom kärleken alltid förenar på samma sätt som rädslan separerar.

Vill du leva ett mer kärleksfullt liv och använda kärleken som det som får dig att blomma. Lämna då rädslans trygghet i det förgångna och lev i nuet med kärleken som din enda inre kompass.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[m.flodman@hotmail.com]
1

Tack, bra text. Jag förstår det. Jag tror att jag jobbar åt det hållet men allt kommer inte på en gång.
Tack, får försöka släppa taget helt
Mvh Maria

Vixxen
2

#5: Kloka tankar Kent!

allhealing
2

#7: Tack Vixxen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com