Nackspärr
Jag har nu haft dubbelsidig nackspärr i 3 dagar, det hjälper inte med smärtstillande (receptfria), värmedyna eller massage.
Någon som har tips på vad som kan hjälpa?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
en kiropraktor får du nog gå till.

Tänkte snarare om det fanns nått man kunde göra själv hemma, då min ekonomi inte tillåter att jag går till kiropraktor =/
_**/Mvh Anne

Hm, prova att kombinera alvedon med ipren. De verkar på två olika sätt och går alltså att ta samtidigt.

grön är den mest avlsppnande färgen. bestråla hela nacken med grönt känn hur muskleran slappnar av å blir lika "sladdriga" som gelle. ta ett vartm bad me ca 3 dl grovsalt i. slatet drar ut inflamationer ur kroppen. funkar för mig när jag är stelvärkt i hela kroppen. ha så varmt vatten du kan. kram kicki
ojdå ja bry dig inte om massagen. Är du varm kan du ha en muskelinflammation och då är det kyla på som gäller, ca 10 minuter. Testa med det.

Tack =)
_**/Mvh Anne
Nackspärr som gör så ont, min erfarenhet är att Voltaren hjälper men att det tar några dagar, massage och värme är ju också bra. Aloevera rub är ett jättebra liniment som både är kylande och värmande.
Lycka till!
Ann
(sjuksköterska och massör)
Har haft dubbelsidig nackspärr en gång och det var olidligt. Åt alvedon,panodil och hade värmekudde osv..inget hjälpte tills jag gick till dr och fick direkt remiss in till en sköterska som gav mig akupunktur i nacke och axlar. dagen efter var minst halva smärtan borta och dag 2 obefintlig. Ringde tom akutjouren och det enda dom kunde bistå med då var morfinspruta. Aldrig i livet tyckte jag. Gå till dr och få akut akupunktur,det hjälper,jag lovar och svär! Jag gick i en och en halv vecka med min nackspärr…gör inte samma misstag. Du kan betala med inbetalningskort med en extra avg på,om du inte har råd till dr nu…så får du din behandling ändå.
Kram…lider med dig.

Tack för alla bra tips =) Min nacspärr är nästan helt borta nu men sparar era tips till nästa gång, då det tyvärr är ganska ofta jag får dessa problem
_**/Mvh Anne
#9 Va skönt att höra…jag får oxå dessa besvär så fort jag får lite drag runt nacken,så jag är noga med det.
Kram