Positiva tankar mottages =0)
Hej allihop!
Jag skrev ett inlägg på relationer sajten här… Ett väldigt långt… Det heter "arbetsgivare vs anställd"
Zeretki skickade lite ljusa tankar till mig igår och jag tar gärna emot fler…. Kan behövas…
Tack på förhand….
Kom på att jag behöver ju inte skriva om det, kan ju klistra in det här =0) Skrivet igår…
Arbetsgivare vs anställd
Jaha… Här sitter jag och är förbannad så jag skakar, så ni får ursäkta om det blir stavfel etc… Varför?
Jag jobbar ju på ett bemanningsföretag… För tillfället går jag utan uppdrag. SÅ i torsdags hade jag en tandläkartid. Den fick jag meddelande om att jag skulle försöka boka om. Så jag ringde andläkaren och bad dem kontakta mig om de fick ngt avbok. Det fick de inte, och eftersom jag hade fruktansvärt ont i tanden fick jag panik!! Så dagen innan ringer en från bemanningsföretaget (dock inte min chef, denna T ringde då min chef var ledig) och säger att jag inte får min redan sedan innan beviljade frånvaro, som jag sedan endast blivit ombedd att försöka ändra. Hon kläckte ur sig att "jamen sen är du ju ledig i 3v. Då kan du ju ringa o få en akuttid" som om jag egentligen inte hade ngt problem, utan bara ville slippa jobba!!!
Jaha, så jag ringde igår och fick en ny tid. Kl 11,00 idag.
Imorse ringde denna T igen. kl 07,30, (De får egentligen inte ringa förrän efter 8.) och sa att jag blivit bokad idag o imorron hos samma kund som jag varit hos to-fr förra veckan. Jätteskoj! För jag trivs verkligen där, men jag hade ju min tandläkrtid. Det var det ingen som brydde sig om. Så gick det ca 20min och sen ringer min chefs chef… Rekomenderar skarpt att jag ska åka till kunden snarast, eftersom de redan har "ögonen på mig" och detta är "en av de få kunder som välkomnar mig tillbaka" men jag upplyser om att jag har min tid och nu kan jag inte ens tugga så nu måste jag ta den!
"OK. Då vill jag att du kommer in på kontoret och du får gärna ta med dig en facklig representant för vi vill ha ett allvarligt samtal med dig! Sen drar vi ju också av lönen för idag eftersom du tackat nej"
Hmmm… då ska vi se på lite bakgrundsfakta och kommentarer här…
1) Jag hade en beviljad tid som jag ändå ändrade för deras skull
2) T hade sagt till mig att jag kunde boka en tid i början av denna v
(Visst var det fel att jag missade anmäla den nya tiden till dem, men lite tankspridd får man väl va när man nyss kastat ut sin sambo? Men visst ni kan ju dra av lönen för idag)
3) _Detta är en av de få kunder som välkomnar dig tillbaka
_Nja, detta är ju inte riktigt sant… Vad jag vet har alla velat behålla mig längre om de haft mer arbete som ska göras. Där är t.o.m. flera som velat ha mig tillbaka efter ca 1 år när de fått mer att göra igen!
Så vad kan hon då mena? Menar hon det uppdrag jag hade i 1,5 år trots att jag började må dåligt på den arbetsplatsen redan efter 6 månader så att jag till sist inte gick med på att förlänga det mer eftersom jag fått panikångest?
Eller menar hon den arbetsplat dit jag kom och ifrågasatte vad jag skulle göra sen, eftersom hon jag gick sidan om inte hade ngt att göra och bara satt och skrev kontaktlistor och manualer etc?
Just det… Chefen där fick visst höra sen att där inte fanns ngt att göra, vilket hon jag gick sidan om även sa till mig när jag frågade vad jag skulle göra sen "du får ju sitta o läsa i databaserna" WHAT?! Skulle de betala för det? Det kom in 2 ärenden som är fixade på 10 min totalt under de 14 dagar jag satt där hos henne… Sen har det ju gjort sitt när chefen där plötsligt kom på att där inte fanns ngt att göra, sa til lmin chef att jag var kass. Han drog upp i stort sett allt man kan klaga på en person och sa att det var jag… Borde inte det vara en varningslampa att de inte riktigt stämmer när i stort sett alla andra jag varit hos sagt raka motsatsen????? Men nädå, tro ni på kunden ni känt 14 dagar istället för mig som jobbat hos er i 3år!!
4) Allvarligt samtal
I mitt kontrakt står det dessutom att man har rätt att tacka nej till uppdrag och få sitt avdrag på lönen, vilket chefens chef ju sa. Men nej, nr det gäller mig ska man ha allvarliga samtal dessutom!
Sen ringer jag till HTF och ska ha tag i vårt ombud. Måste ju prata med henne och hon får ju komma ner till vårt "allvarliga samtal" men nä, då är hon ledig t.o.m. 17/12.. Vikarier? Nä… D verkar bara finnas en till där o hon är tillbaka på torsdag 6/12…
Så då står man här helt själv i skiten tills dess…..
Sen ringer dessutom min chef! Som är väldigt förstående och medkännande och undrar hur dte är… Jodå..
Jaha, vi behöver dig iaf hos den kunden så åk dit så fort du kan efter tandläkaren…..
OK… Jag kan gärna åka dit, jag trivs där… MEn ärligt talat? Vem är på humör för det efter denna morgon???????
Fy fan vad jag är trött på deras fasoner!!! Först säga en sak o sen en annan o i slutändan är det ändå mitt frl vad det än gäller…. Aldrig deras….
jaja… hoppas man får nåt annat jobb snart… *suck* o lite *snyft* o ännu mer *gäsp*
Fy va tråkigt att det blev så, självklart sänder jag varma tankar till dig Caroline. Kram på dig Fia

Usch så bedrövligt! Försökt trösta dig med att det inte beror på dig utan på riktigt dåligt chefskap och delvis på att arbetsmarknaden ser ut så här idag, tyvärr! Men jag tror att det är superviktigt att folk börjar protestera, som du gör nu, annars kommer arbetskraften (vi) att fortsätta betraktas som slit-och-släng varor! Stå på dig!
Skickar tankar förstås!!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag skickar positiva tankar och kramar till dig Caroline!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Tusen tack för ert stöd allihop!!
Trist att behöva ligga så mycket energi på sitt jobb, det är också trist att mötas av så oförstående människor.
Jag skickar positiv erergi till dig och lycka till iframtiden

Jag skickar också lite varma kramar och positiv energi till dig. 
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Vännen!
Sicka rötägg det finns…
Jag sänder dig glädje, lycka, styrka, ljus å värme.
KRam erika