Aktivera händerna
Ja undrar hur man ska göra för att "aktivera "sina händer för att hela men när ja lägger dom på nån så kan de kännas som de svider i handflatan,typ ner på handen typ ( kolla bilden,där nertill vid tumme å de har ja markerat med rött hela de området bränns, obs det är ej min egen hand på bilden ) sen kan de kännas upp till, närmare fingrarna syns oxå på bilden ja markerat,hur som helst men nertill så känns de så obehagligt typ brännande känsla,som om man ramlat och skrapat upp handen känsla…VARFÖR känner man så?
ja jag har inget svar på det du frågar om men det finns så mycket kunnigt folk så det kommer nog en förklaring vad det lider
Ja jag hoppas det
De är ju som du skrev många kunniga människor inne här!
Förstår inte riktigt vad du menar med att aktivera händerna? tycker att det verkar som dom är aktiverade eftersom det bränner i dom.
Det brukar kunna tex som att det bränner svider pulserar eller att man känner att energi forsar från händerna mm, när healingenergin är i farten. Vi har flera energichakran i handflatorna.
~ mayolica ~
Hmmm, jag kan känna igen lite av det du skriver men i mina händer varken bränner eller svider det. Varmt som attan blir det dock och det pirrar mitt i handflatorna. Kan känna som ett magnetfält mellan händerna om jag försöker föra ihop dem då de är som varmast.
"Låt själen vara fri"
# 0
Det finns ju ingen vetenskaplig forskning på just vad som händer i händerna vid healing, man kan bara gå på andra healers upplevelser, och det förekommer helt olika berättelser vid aktivering.
Man är så att säga aktiverad konstant, det finns ingen avstängningsknapp. Men styrkan som du själv upplever kan variera, och det du upplever som en känsla i händerna är nog för att du inte är van att känna kraften..
Vad jag förstår,( kan ju inte säga till 100% att det är ) så fungerar det som att du aktiverar dig genom att öppna upp dig för universum, vilket du kan ha gjort helt omedvetet, därmed har du då kraften i händerna, men även andra delar av kroppen kan man heala med, som fotsulorna, ögonen, det är bara du själv som sätter dina egna gränser för vad som är möjligt…
Att du upplever kraften så oregelbundet i händerna, är nog en tillfällighet…du möjliggör det själv…
Sen att bli initierad av andra healers, är ju en helt annan sak, i den formen förstärker du kraften på olika sätt och kan då upplevas som att det fungerar bättre, vilket jag inte tror är fallet… för mig har det alltid varit likadant i mina händer, oavsett initiering eller inte…
Ett råd; försök att bara fokusera på att förmedla en kraft, tänk inte så mycket på hur, var…..det begränsar dig bara till att misstro att du inte kan…har du kraften aktiverad, fungerar den alltid oavsett hur du än gör, ha tillit till det och att du får hjälp från dina guider och änglarna, så kommer det att fungera utmärkt…
Lycka till..
# 4 de kände ja för 1 år sen,har från och till "försökt" hela,men har inget intresse eller tålamod,men nu sist ja va på healing så sa damen att ja MÅSTE aktivera mina händer,och att ja måste aceptera va ja är och börja me mina närmast och mej själv,så ja undra va ska ja göra? då ja inte kan och har intreset direkt!
# 5
Kan mna hela med fötterna?
haha lustigt att du skriver de för ja kände under ena foten ( hälen på vänstra foten ) igår när ja skulle sova att de kändes på samma sätt som mina händer,mne ja slog bort de då ja trodde att de inte alls va möljigt! haha lite komiskt!
har helat mej själv som hon sa men tycker ej att ja kan känna nån skillnad!
hur känner i andra när ni helar er själva? har ni några knep
#6 Det finns ingen som kan säga att du SKA, bara du avgör om och när det är dags att aktivera dig själv… har du dessutom inget intresse för det, så kanske det är så att du inte är redo att hantera healingen….
Jag tycker att det är viktigt att verkligen ställa den frågan till sig själv…
Ibland behövs det en mognadsprocess, ja, du har vetskapen om att du kan heala, men för den saken skull betyder det inte att du måste, låt tiden ha sin gång, en dag kanske du upptäcker att det blir ett behov, och det är då du är redo för att utföra en handling…. ingenting blir i sluändan bra om man tvingas göra det…
Så ta det med ro och utveckla dig själv som person istället, är mitt råd till dig…
Håller helt och fullt med yodhe i detta.
"Låt själen vara fri"
# 7 Tackar så mycket för dina fina svar!
kram kram
Jag tror inte att dina "besvär" har med healing att göra.
Dessutom så har du inget intresse då är du inte mogen att göra det. Healing ska ske med kärlek.
Jag förstår inte riktgt vad hon menade med att du skulle aktivera dina händer. Man aktiverar inte händerna enbart, däremot kan vissa människor som har healingen naturligt med sig känna att energi flödar kraftigt genom deras händer.
När man healar och tillför energi till en kropp så känner healern det i sin egen kropp och i sina händer. Hjärtat slår lite tyngre och händerna blir varma och det "pirrar" i dom, kan känna kyla, värme mm.
Energin flödar automatiskt ner i kronchakrat och går vidare ned till hjärtchakrat. Därefter strömmar den till solarplexuschakrat och till händerna där vi också har chakran, därifrån flödar den till den som blir behandlad. Från solarplexuschakrat sprider sig sedan energin ut i utövarens kropp.
Man kan även aktivera healingenergi genom att bli invigd/initierad i någon särskilld metod, då går man igenom en seremoni/ritual. Därefter så går man igenom en utrensning både fysiskt och psykiskt, för att bli en så ren som kanal (chakrakanalen) som möjligt för healingenergin. Man kan inte ha blockeringar som stoppar upp.
# 10 ja kan ibland känna ett starkt behov att ta på nån ( oftast närastående ) ja e ingen kramig person så när ja känner de starka behov att sätta händerna på nån så brukar ja för mej själv undra VARFÖR? de kan va på axeln,armen eller hjärtat,
Men ja vet ju de nu att de är för att ja ska " heala"men de svårt när man ej vet riktigt hur man ska göra
# 11 Om du känner så, behöver du inte göra mer än det du just gör, att lägga händerna där du känner att dom dras till, det är tillräckligt,
jag får en känsla av att du också vill vara något annat i detta med healingen än du redan är… det fungerar bra som det är redan nu…man behöver inte gå en jätte massa kurser och andra långa utbildningar, gör det du gör och den dagen du känner att nu vill jag lära mig mer, då gör du det och utvecklar dig till det du behöver.. allt annat är redan OK…
# 12 Tack för dina svar! då ska ja göra så..vänta tills ja känner ett intresse för detta,just nu känns de inte så noga tyvärr
men ja ska ta de som de kommer…
God Jul på dej!
# 13 Varsågod!
Önskar dig detsamma, och nu känns det som att du verkligen har tagit till dig och fått ett inre lugn i detta…. Tackar för det…
Lycka till…