meditation = andlig kontakt?
Vi som söker utveckla vår andliga/mediala sida får många gånger höra att meditation ska var bra.
Jag har också blivit tillsagd att det inte alls är nödvändigt, och en del mediala verkar inte alls hålla på med meditation.
Visst kan man meditera för att stressa ner, det är skit nyttigt. Men stärker det verkligen kontakten med andevärlden?
Jag brukar försöka dra upp Moder jord energi och dra ner positiv energi från Fader gud, eller välj att kalla det universiell energi om du vill. Lite med tanken att öka min "andlighet".
Någon som har tankar eller egna erfarenheter om detta?

Låter för mig som ett väldigt bra sätt för dig. man ska alltid gå på sin egen känsla. För mig är det otroligt viktigt med meditationen, men det behöver inte kännas viktigt för dig. Vi finner egna vägar att gå. Om du känner att det är så du vill och ska göra så är det ju rätt för dig..Jättehärligt !!!!
Meditation är avkopplande, avstressande och ett otroligt bra sätt för att finna sin inre balans…Kroppens organ lugnas och tanken blåses bort.. du är ett med din kropp. Men att det endast är i andlig kontakts mening vill jag inte säga… För mig är det ett sätt att komma i balans i kropp, själ och ande..
Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Det är vanligt att medialitet blandas ihop/förväxlas med andlig utveckling men de har egentligen inget alls med varandra att göra. Man behöver inte vara andligt utvecklad för att vara medial och att ha en utvecklad medialitet är inte en förutsättning för att kunna utvecklas andligt (som ju egentligen är en del av en personlig mognad).
Det finns olika meditationsmetoder men alla metoder har syftet att stilla sinnet för att uppnå balans mellan kropp, själ och psyke, förnuft och vilja, känsla och tanke, etc. etc.
I och med att sinnet stillas så blir man öppnare för aktiviteter i andra dimensioner och på så sätt är meditation bra när man vill utvecklas medialt.
Jag har också jobbat en del med energierna från Moder Jord, Fader Sol och ANDEN och tack vare den handledning jag har fått iom detta, så har jag fått ut enormt mycket av det.

För mig hör det mediala ihop med mitt intresse för det andliga. Likaså healingen och meditation. Jag är också övertygad om att utvecklas man inte andligt eller rättare på det personliga planet, då händer det inget med ens mediala utveckling. Man står still helt enkelt.
För mig hör medialiteten ihop med Spiritualismen också, vilket är en andlig livsfilosofi.
Men det finns många andliga vägar man kan gå. Jag tror vi dras till det som passar vår utveckling i stunden. Periodvis behöver vi vilopauser från den andliga vägen också..Finna vår plats på jorden helt enkelt, innan det är dax att gå vidare.
ljus Rose
#3 Min sanning liknar din:
Jag tycker att alla människor är mediala, mer eller mindre
Vid meditation så underlättar man utvecklingen av den egna själen samt att man slappnar av och öppnar sig, både andligt och medialt. Men det innebär ju inte att alla tusentals människor går omkring och är mediala och läser av energier. De flesta "väljer" undermedvetet att stänga av den funktionen, men det går att locka fram den, det är jag övertygad om.
/Hellas

#4# Jag tror också att alla är mer eller mindre mediala. Vi föds öppna och stänger sen av. Men jag tror det sker förändringar just nu. Det är mer accepterat att tro på sånt här och mycket lättare att prata om. Vilket gör att fler öppnar upp och att fler lär sig använda sina förmågor.
Allt händer väldigt snabbt också, så det gäller att hänga med i svängarna. enligt Mayaprofetian kommer det att ske en medvetandehöjning 2012. Jag tror det är den vi ser redan nu, eller i alla fall förberedelserna för den.
ljus Rose

Jag tror också det.
Vi är inne i en frekvenshöjning..Det händer mycket med mänskligheten. Det är så underbart när man ser att fler och fler öppnar nya dörrar för att må bra. Härligt !!
Kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Perla , Huvudet på spiken!
//Mariann