Healing iFokus

Healing

Läst 562 ggr
Elisabeth-J
0

Vad gäller?

Jag vill här berätta vad som gäller när man kommer hit som medlem. Att registrera sig som medlem på en sajt gör man för ett gott syfte och för att man är intresserad av ämnet och det är vi glada och tacksamma för. Ju fler medlemmar som är med desto mer lär vi oss av varandras kunskaper och erfarenheter. Om man däremot kommer in som medlem för av någon anledning störa sajten, sajtvärden eller någon/några medlemmar så finner vi ingen anledning till det medlemsskapet här. Det finns troll som gärna registrerar sig i flera olika namn men det uppdagas ganska fort.

Inlägg som är otrevliga eller på annat sätt stötande tas bort eller redigeras direkt!

Skrivförbud utfärdas efter 1-3 varningar men i vissa fall utfärdas det också utan varning.

Vi på Healing iFokus önskar att alla respekterar oss och vår sajt och kommer hit som medlemmar för en trevlig gemenskap.

Vänliga hälsningar Elisabeth Johansson / Medarbetare.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

LisaL
0

Jag håller helt med Elisabeth, har man inget bättre för sig än att förstöra för andra så borde man skaffa sig ett liv.

Vi gör detta för att vi tycker det är kul och för att vi verkligen tror på det vi gör. Jag vet att många här inne också gör det men tyvärr finns det rötägg som inte kan acceptera detta.

Jag hoppas att alla ni medlemmar somär här och tycker om att vara här inte tar illa vid sig av dom inlägg som skrivits som både är hotande men också ironiska. Vi jobbar för att det ska bli bättre och hoppas kunna stänga av dom som inte kan följa reglerna.

Mvh LisaL

StinaP
0

Vi instämmer absolut. Här måste hållas rent från icke önskade åsikter.

signemo
0

Elisabeth . Maria och alla ni andra sajtvärdar

Antar att det inte går att göra, men ett förslag är ju att göra ett uppehåll för att registrera sig som medlem. Sen plocka bort dem härifrån som inte har mycket där uppe utan bara är ute efter att reta, sabotera och göra andra ledsna. 

Vill passa på att tacka er som lägger er tid och ställer upp som sajtvärdar.

Var rädda om varandra

Elisabeth-J
0

#3 Det är ju en utrensningtid i energierna just nu så det är ett bra förslag :) Men tyvärr så funkar det inte i praktiken just nu.

Tack och kram!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Perla
0

Utrensning av icke önskade åsikter??? *ryser*

I Sverige råder så vitt jag vet enligt grundlagen åsiktsfrihet vilket ger var och en rätt att uttrycka sin åsikt offentligt även om ingen annan håller med om den.

Nu tillhör det visserligen inte de mänskliga rättigheterna att få vara med i en gemenskap på ett forum men forumen som är samlade under iFokus är ändå tillgängliga för allmänt bruk (dvs det krävs inte en inbjudan för att bli medlem) vilket betyder att det som skrivs på forumen är offentligt material och drar till sig uppmärksamhet från olika typer av människor. Det finns de som är intresserade av ämnet och vill jämföra sina erfarenheter och de som är intresserade men inte vet hur de ska komma in i gemenskapen samt de som bara tycker att det som skrivs är rena stolligheterna och vill ha en förklaring på hur människor kan tro det på det dom skriver. Alla dom har enligt lag, rätt att uttrycka sin åsikt.

Det tycks vara en allmän åsikt att det finns vissa "element" som förstör för andra människor men var finns medmänskligheten och medkännandet i den åsikten?

Vad är det egentliga problemet? Är det verkligen de här människornas åsikter som förstör eller kan det vara så att det är våra egna tankar och rädslor som förstör den illusion av trygghet som vi byggt upp och att vi istället för att ta ansvar för detta lägger orsaken till problemet utanför oss själva?

Det kommer alltid att finnas människor med olika åsikter och som framför dem på sätt som inte stämmer överens med det sätt som vi själva tycker är ok. Tycker man att det är ett problem så är det, hur ogärna man än vill se det, hos en själv som problemet ligger.

Olika åsikter är berikande och leder i många fall till att utvecklingen drivs framåt. Om alla tänkte och tyckte likadant skulle vi som människor fortfarande vara kvar i grottstadiet.

Det jag tycker att man däremot aldrig någonsin ska acceptera är personangrepp (direkt eller gm förtal av ej närvarande person) och självklart inte heller våld eller hot om våld. Men utrensning av "icke önskvärda energier/åsikter" för tankarna till något helt annat än den kärleksfulla och andliga gemenskap som det sägs ska råda här.

LisaL
0

Tack för ditt inlägg Perla. Jag instämmer helt i det du skrivet. Det är upp till var och en att tro på vad den vill. Men man måste se till sig själv först innan man "hoppar" på andra!

Kram LisaL

Perla
0

Det är lite oklart vad du egentligen menar så för att det inte ska bli ngt missförstånd får du gärna förklara vad du avser med den sista meningen.

[Mariann]
0

Lysande skrivit Perla Cool

Gillar din bild också Glad

//mariann

LisaL
0

#7 Det jag menade med det är att om man ser problem med andras åsikter så bör man se till sig själv och fundera på varför jag reagerade som jag gjorde.

Alla har vi olika känslor och funderingar som vi bär på men för den sakens skull så kan man inte skylla på andra för ens egna problem. Vi har alla ansvar för våra uttalanden och åsikter men det är ingen annans fel än vårt eget om vi reagerar på någons annans tanke och åsikt.

Sedan är det inte ok att skriva hur som helst i inlägg som är stötande eller hotande mot någon annan. Det är skillnad att skriva vad man tycker utan att för den sakens skull gå till angrepp mot andra.

Hoppas du förstår innebörden bättre nu!

Kram LisaL

Hoppfull
0

#9 jag förstår vad du menar men håller inte riktigt fullt ut med dig. Om människor bär sig illa åt och använder utrymme till att ex förlöjliga andras åsikter (detta kan göras ganska subtilt) så tycker inte jag att man enbart kan säga att det är ens eget fel om man tar illa upp. Du kanske inte menar så, men jag hävdar att den som skriver eller säger ett meddelande till någon annan bär precis lika stort ansvar för det och hur det uppfattas som den som skickar det. Om inte kan ju i stort sett allt bortförklaras med att det missuppfattats eller att man tolkat fel… ett smidigt sätt att slippa ta ansvar för hur man uttrycker sig. Nu tänkte inte jag på er utan ur en allmän synvinkel. 

Jag tycker att ni gör ett lysande jobb som värdar och menar att alla bör ta ansvar för sitt sätt att uttrycka sig (samma diskussion pågår på ÖN :).

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.