Katter=healing?
Mina föräldrar var hit för ett tag sedan. Mamma satt i soffan och vår katt Smilla hoppade upp och la sig på mammas mage. Då säger mamma att katter ger healing.. "Ja, alldeles nyss låg Smilla på hans rygg!" Säger mamma och pekar på pappa som låg på golvet och tittade på hockey.. Pappa har slitna diskar. Jahopp, tänkte jag, och har inte tänkt mer på det förrän Smilla helt plötsligt börjat smyga kring mig. Är upp i famnen och gosar, ligger på min sida av sängen, och nästan sätter sig här på tangetbordet när jag skriver. Behöver jag extra energi?
Så hur är det? Kan katter ge healing?

Ja det är jag övertygad om att dom kan, har haft katter i hela mitt liv och jag har aldrig fått så mycket och förbehållslös kärlek av någon som jag fått/får av mina katter.
Dom har en förmåga att känna av när man mår dåligt, är sjuk eller nedstämd och då brukar som komma och lägga sig brevid.
En väninna till mig hade en "djurparatare" hemma hos sig och hon bekräftade det hon redan visste att en av hennes katter ge henne healing när hon har sina slängar av panikångest.
Själv brukar jag få små infall av att bli kelsjuk och vilja gosa med min katt och när jag gjort det en stund känner jag mig genast både gladare och mer i harmoni med mig själv än innan .
Men det är inte bara healing man blir även uppfylld av enorm kärlek från dom =)
Ja, jag är oxå övertygad om det, dom är känsliga för energier och, balanserar gärna upp våran energier. Fantastiska djur
Med lite dåligt samvete så ägnar jag min Smilla på tok för lite tid, så även hon kanske söker lite kärlek o healing från mig…
.

jag mår alltid bra när jag har katter i närheten

Det sägs oxå att katter tar bort negativ energi. Just sådan som finns om du har olika obalanser i kroppen och de kommer och lägger sig just där. Men de är även bra att i huset, de känner av energier och currylinjer m.m

Visst ger katter healing, det tror jag starkt på. Jag har alltid önskat mig en katt men aldrig fått någon men en dag ska jag ha en.

opal jag hoppas du får en katt, dom är underbara,katthemmen är överfulla med gosiga katter

Jag har haft katter i många år, men just nu har vi bara Nellie..Inte så bara, men det är ovanligt att jag bara har ett djur.. För jag älskar djur. Jag saknar en katt och kanske blir det en liten söt lurvig en så småning om,, vem vet !
! Jag älskar också att ha katter omkring mig, man känner sig lite halv utan faktiskt..
kram på er // MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Katter spinner på samma frekvens som används vid ultraljudsbehandling. Dom läker bevisligen alltså :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Av vilken anledning gillar katter datorer då? Negativ strålning/energi? Vet inte hur många ggr hon har hoppat upp på tangentbordet och lyckats få i gång diverse funktioner…
Och det där med currykryss - gillade katter att ligga på dessa, och vi människor inte?

..Åh, fint namn på en fin katt! Hon ser då väldigt harmonisk ut vid datorn!
#11 Jadu, det var en goo katt du har, jättefin

min ena katt var med mig vid en distanshealing på en väninna. Jag hade skickat till två innan och då låg hon på sin vanliga plats bredvid mig. På den sista jag skickade till ville hon ligga i knät och faktiskt under sista delen av healingen "ser" jag katten "ligga" på min väninnas mage. Den här katten brukar även sova hos väninnan när hon kommer på övernattningsbesök och lägger sig då på alla möjliga konstiga ställen runt eller på väninnan.
Så visst healar katter!

jag upptäckte att jag kunde heala när jag hade fått katt…

Vilka underbara healingenergier era katter utstrålar.. Tack för era kort. Jag älskar katternas energier.. 
Carpe Diem
Maria Johnsson

#16 Så söt katt du hade. Själv har jag två och den ena, Missan, går runt i huset och sover i olika rum. Senaste tiden har hon sovit hos min yngsta dotter och bredvid mig var annan natt. Hon har nog känt att vi inte mått så bra psykiskt på grund av min dotters magproblem. Jag tror definitivt att hon försöker ge positiv energi åt oss båda. Vi mår iaf bättre de nätter då hon sovit hos oss.
Vet att jag ska ha hört att det finns vetenskapliga bevis för att smeka en katt, ska sänka blodtrycket och göra oss lugna.
Jag tror säkert att både katter och hundar kan ge healing. När jag var liten hade jag katt och nästan jämt jag blev förkyld fick jag halsfluss. Jag minns att speciellt en katt, kände av när jag hade ont och feber och låg till sängs. Då kom hon upp och lade sig med hela sin tyngd över halsen.
Det var jätteskönt och jag kan ju inte säga hur det blivit utan katten. Men jag vet att kattskinn är varma och goa och hon att hon kände av att jag var sjuk.
Det är samma sak med hundar. De känner av när man har ont och kommer och vill gosa. Är man på golvet så lägger de sig intill där man har ont. Kan de inte komma åt stället med sin kropp vill de i alla fall slicka där. De vill bry sig om.
Säger jag matte till två STORA hundar nu.
Jag har en liten hund som aldrig ligger i min säng i vanliga fall han har ju sin egen! Men nu har jag börjat med healing och när jag ger distanshealing så har han även om han varit i ett annat rum kommit in till mig och hoppat upp i sängen där jag sitter då! Och jag har en ganska hög säng så det är inte helt lätt för honom att komma upp! Men han kommer och lägger sig vid sidan om mig och stannar tills jag e klar! Efter ett par ggr förstog jag att han känner av när jag ger healing för det är bara då han gör så här! Tycker det är helt fantastiskt!
Ja, våra djur är otroliga. Vår Berner Sennen hund har haft livmoderinflammation och med healing tillsammans med Homeopatmedicin så blev hon till slut frisk. Fast hon var mycket dålig, hon var faktiskt nära att dö. Efter två pencillinkurer och det enda veterinären kunde erbjuda var operation. Vi slapp det.
Nu är hon fem år gammal. Visst är det fantastikt?

Ja, det är en underbar solskenshistoria du berättar om. Visst kan vi påverka den positiva läkningsprocessen.. Det är min bestämda uppfattning:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson