Vit dimma vid Reiki ?
Var i skogen och gav Reiki till ett träd. Kände en enorm energiöverföring och när jag öppnar ögonen är det som en vit dimma mellan mig och trädet, bara där. Jag stod kvar och blev så nyfiken, men det var bara några sekunder innan det försvann.. Någon som varit med om något liknande?
Jag har en gång varit med om att det varit en kraftig vit dimma. Det var när jag och en vän spelade kort och hade det jättetrevligt. Vi såg dimman båda två. Efteråt så frågade jag mina guider vad dimman var för något. De sa att det varit änglar som visade sig så. Vad det var för dig när du gav reiki till trädet kan jag inte svara på. Kanske någon annan kan
❤️
Vad fint Christina_46.. Jag får göra som du och se om jag får några svar. Tack 🙏🏻
# 0 Det är alltid svårt att säga för andra vad dom upplevt men rent spontant så tänker jag att du gav trädet healing och du fick tillbaka genom att få se dimman mellan er eller rättare sagt energin dig och trädet emellan.
Ett par frågor och funderingar, har du någon dragning till ursprungsfolk och deras övertygelse så som shamanism eller liknande ?
Fråga nummer två, vad kände du själv just i det ögonblicket som du såg dimman ?
Där har du svaret för det är alltid det absolut första som kommer till oss i form av känsla, tanke, ord, röst, dofter,smak med mera som är svaret när vi möter sånt här.
Jag valde den shamanska vägen för ungefär 30 år sedan och då på den tiden såg jag mycket av det här ute i naturen där jag blev länkad tillsammans med naturens väsen så som träd, troll, älvor, stenar med mera för allt har en ande och vi kan se hela naturens ande genom dimma, energi och deras Aura .
Det är så underbart och fint det du fick vara med om, en samklang mellan dig och trädets ande som i sin tur visade sin helande kraft till dig . Fantastiskt vackert ❤️
Tack snälla för ditt meddelande, hippieworld. Jag har alltid känt en vördnad till träd, alltid sökt mig till skogen (även som barn). Fick gå omvägar på jobbet när dom skövlade träden i anknytning, då jag led med dem. Jag har alltid lagt mina händer på träd, berg. Jag brukar tacka dem eller tala om hur vackra dom är. Även innan Reiki, jag har nog aldrig tänkt på att det varit ”konstigt” förrän andra undrade vad jag gjorde. Det är mycket av det du skriver som slår igång något inom mig. Jag hade en fantastisk upplevelse när jag lyssnade på shamanska trummor, jag sögs bara in i det och dansade, såg mig själv som någon annan, och det var verkligen mitt element. Och jag snubblar ofta över klipp kring ämnet, så det är kanske något jag borde lära mig mer om. Kan du tipsa om någon bra bok eller så? Din resa låter onekligen otroligt spännande, vill höra allt! Som svar på fråga två så var jag nog mer nyfiken och förundrad, det var så fint så jag ville bara stanna kvar i det .. Tack snälla för ditt svar!