Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 808 ggr
Pia64
0

Nässköljning- Neti

Hej alla sköna människor

Vill bara slå ett slag för nässköljning nu i dessa förskylningstider.Va så trött min småsnoriga näsa och torra slemhinnor och nässpray….Det är helt kanon..känns inte konstigt alls. Pröva!

MariaJ
0

Jag har lyckats hålla mig ifrån nässprayet, men om det skulle blöi en riktig förskylningse´pedimi här hemma, så ska jag absolut ta med mig detta tips.. Tack  !!

Kram och ljus i höstmörkret // MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Stormhatt
0

Håller med Pia! Jag brukar vara täppt hela vintern, vilket har medfört ett lätt missbruk av nässpray, vilket i sin tur har gjort att mina slemhinnor har blivit jättekänsliga. Nässköljningen fungerar fantastiskt bra och är mycket mildare. Rekommenderas varmt!

Skogskraft
0

Jag "visste" i flera års tid att nässköljning skulle vara bra även för mig, men vägrade stå med en fjantig "vattenkanna", slå knut på mig själv & hälla in eländet i näsan.

Först i år, i somras, springer jag på en ny variant - på Apoteket. Köpte genast, gick hem & körde igång & njöt av lättare andning genom kranen efter det.

Så för er som, liksom jag, backar inför larviga kannor med 1 meter lång "pip", testa denna:

Tydligen en kvinnlig uppfinning, verkar det som. Suverän sådan, dessutom.

FiaH
0

#3 Tack för tipset, ska ha det i åtankeGlad

LisaL
0

Vill du lägga in bilden igen skogskraft och gära det som en bifogad fil. Tyvärr funkar det inte alltid när man ska lägga in en bild i texten.

Men jag håller med om att de med lång pip och stå och ösa som man sett på reklambladet inte är särskilt tilltalande.

Mvh LisaL

Skogskraft
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, nytt försök…

LisaL
0

Den skulle jag oxå kunna tänka mig att använda. Den ser nästan ut som en spruta. Det finns medicinsprutor som har samma idé som man ger till små barn.

Vad bra då slipper man vattna näsan nu utan kan skölja lite mer diskret.

Kram LisaL

felixifokus
0

*kör också med "sprutan", året runt*