Allt kan healas
Allt kan healas. Allt är ju uppbyggt av energier och då kan man ju heala allt. Man kan heala både människor, växter, djur, bilar, skruvlock på burkar, tv apparater, datorer, telefoner, lägenheter, hus,,ja allt som finns !! Man kan även heala och skicka ljus fram i tiden, för att heala en kommande händelse som man vet att man ska gå in i.
Hur använder ni er healing ? Det vore så skoj att höra hur ni använder healingen i er vardag.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
En vän skickade en slags healing till Försäkringskassan…dagen efter kom pengarna ( hade väntat över 4 mån) sen om det var slumpen vat jag ju inte..men lite kul….
Det var rätt häftigt, 
Jag tror inte jag kan heala. Punkt. Men tycker det är konstigt att min man som inte är så intresserad av "mumbo jumbo" har så himla VARMA händer. Han måste vara en natural healer! Det fräser liksom till när han lägger händerna på min stela nacke. (och då menar jag ingenting sexuellt
)
Men att apparatur kan healas? Fler exempel tack…
så klart du har det inom dig .börja jobba med det och gå kurser.du kan verkligen , född till det ,härligt!!!!

Jag var med om när en tjej helade sin mat innan hon skulle äta den. Visst kan man hela allt, men oftast så tänker man inte på det. Jag ska testa det nästa gång jag ska öppna ett lock på en burk när det sitter fast som berg.
Hela en sönderslagen kaffekopp, utan att använda lim.
Ring oss på det vanliga numret, när du är klar.
#6 Meningen är nog att man healar föremål som fortfarande är i funktion, men jag förstår din tveksamhet.
Bästa sättet att ta reda på healingens verkan är att testa själv. Allt du omger dig med avger energi, för alla ämnen - mineraler, växtdelar, ljus o s v är i botten uppbyggt av atomer, eller hur? När olika ämnen samagerar bildas energi, och hela vår planet består ju av atomer - ja hela universum, små byggstenar som genom kemiska reaktioner avger energi. När man healar använder man denna "överskottsenergin" på ett sätt som dessutom gagnar ett naturligt kretslopp. Kan inte bli mer miljövänligt! 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."
#6 Med tanke på att healing faktiskt är på väg att bli riktigt ordentligt rumsrent så är din kommentar lite onödig.
Reiki heling klassas idag som "friskvård" enligt beslut från skattemyndigheterna. Detta innebär att det jämställs med vilken anna friskvård som helst som inte räknas som "kvacksalveri".
Själv ger jag healing både till mig själv och familjen.
Min man brukar ibland ta min energi ändå (han har lov till att tjuva) det tar liksom inte slut för mig känner jag.
Ibland skickar jag även healing till någon som behöver lite extra styrka.
Innan jag själv lärde mig Reiki gav jag omedvetet healing till mina barn, Kräksjuka=Handen på pannan osv.
Alla kan