ReikiHealingens Möjligheter
Jag anser att reikin är bra i alla sammanhang. Nu när jag gått in i reikins möjligheter så märker man vilken enormt härlig känsla det är att även ge reiki till sina medmänniskor. Reiki är ju att tillföra livskraft (qi) till någon/något. reikin är så finurlig så att den fyller även på mig själv, då jag är en öppen och ren kanal för den.
Om man är orolig, stressad, depremerad, utbränd eller känner att man tappat greppet om sin livssituation så kan reikin hjälpa till att skapa balans i livet. Jag har använt reiki nu sen initeringen nästan dagligen och jag märker en stor förändring både på mina vänner, klienter och framför allt på mig själv.
Att använda sig av reikin i alla syfte är ju underbart. Jag använder den både till dåtid, nutid, och framtid. Till bilen, till en kommande händelse, till att heala och rena stenar samt mycket mer.
Hur använder ni reikin ? Hur har reikin påverkat ert liv ? Hur ser ni på reikin som friskvård ? Hur kan vi sprida reikins egenskaper ?
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
hej maria!ja har gått mina två första kurser helt själv hos en vännina som ja kännt sen ja va 14 hon 15 år.vi har det båda inom oss men hon är så grymt duktig så hon fattar det inte själv…och tyvärr använder vi oss inte av det jämt……dumt va ?men häromdan hade jag mått blää länge nog.ringde henne hon skickade massor av energi lila å gult ljus.kände inget när vi pratade men efteråt när ja med. fick ja j.m.ps.hon själv har 2 katter,som hon börjar bli allergisk emot,dels som ja sa kan hon bota sig själv el gå till en homopat och få en dunder kur.ja hade samma problem för 2 år sen . jobbigt i livet och plkötslig allergi mot gräs ,ängsb..,katt o hund.tog först allergi med (som bara läggerlock på probl.)sen till en kanon bra homopat.jag har sagt till henne flera gånger att gå till en homop.nu bokar jag en tid åt henne på tisd.hon ska med mig hem på månd.å sova över.den här kvinnan hjälpte mig med "tummgreppen på v.hand när hon skickade healing.
varför är det så att man inte nyttjar kraften man har,lika här 2 tonnår. som haft det jobbigt ok nu dom sista v. lugnare.skönt dom gick tom. till parken i kvälkl tillsammans.jippi..efter ja fått healing mådde ja som nilla igen plus att en man från en träff sajt hörde av sig.vi ska ses i veckan.
ps han som ja dejtade för nån vecka sen hörde inte av sig(JO RINGDE EN GÅNG MEN JA HÖRDE INTE DET,SÅ HAN E SPOLAD)JA TROR ATT DET VA DU SOM SA ATT JA INTE VA REDO ÄN.hoppas ja är det nu.
ps orkar du läsa allt….kram nilla
och vi ska använda våra krafter mer och be omn att fler får upp ögonen för universums lagar.har du läst böcker skrivna av sylvia browne. hon har fått att få upp ögonen på ett annat synsätt.
kram nilla

Klart jag orkar läsa ditt inlägg nilla_2.
Jag tycker också det är viktigt att vi får upp ögonen för hur vi kan använda universums energi, och heala och rena oss själva.
Att sprida det budskapet är otroligt viktigt för mig, och det känns fantastiskt att vi ökar på healing.ifokus i medlemsantal hela tiden.
Jag använder mig av reikin varje dag.
kram MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
#2 Du är så flitig Maria, och en bra företrädare för reikin! Reiki är fantastiskt, och trots att jag är en stor skeptiker av naturen som gärna vill se vetenskapliga belägg för allt som kallas "verksamt", så har även jag krupit till korset.
Reiki fungerar, det är jag själv ett levande bevis för, och jag hoppas att jag skall kunna gå fortsättningskursen så snart ekonomin tillåter. Just nu är det av förklarliga skäl bara TuiNa i huvet på mig! Ha, ha!
Kram till er alla!
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Hej Maria
Hade nog behövt prova är vad man kan kalla rejält utbränd kan man boka tid hos dej för reiki
Kram Pernilla

Jag håller med dig Maria!
Jag har gått reiki I och reiki II (ska bara på uppfljningen) och det är en fantastisk möjlighet. Man får ge healing till någon och man får också healing själv. Det är vad jag kallar kärlek :)
Just det att kunna ge över tid o rum…. Det är fantastiskt att få vara människa!!!!
Kram
Catarina