Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 841 ggr
Elden
0

aura o chakran - tips o tricks?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är det nån här som är bra på sånt? Om man vill lära sig mer om det är det nån som har något bra boktips eller liknande?

Tog bilder idag på harmonimässan, fick dom tydda men det mesta försvann innan jag hann skriva ner det här hemma. Så jag tänkte förkovra mig men om nån här vill får ni gärna tolka dom =)

Elden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här kommer chakran

korseett
0

jag har aldrig tolkat en chakrabild förut men jag kan ju försöka.

För mig ser det ut som om du är underaktiv i solar plexus(3), hals(5) och kronchakrat(7), siffran i parantes dess placering nedifrån. För mig hör solar plexus och halschakrats obalans ihop. Kan det vara så att du bär på en massa känslor och saker som du undantrycker? I magen, solar plexus, finns självkänsla och tillit, det som vi kalla magkänslan. Om det finns emotioner som man undanhåller och så att säga förtrycker sitt rätta jag kommer även halschakrat i obalans genom att man undviker att prata om det. Undviker att säga vad man egentligen tycker och tänker.

kronchakrat är egentligen en spegling av de övriga 6 chakrana om hur de mår. kronchakra har att göra med tungsinne kontra lättnad bl.a.

Det var mitt försök till tolkning

Elden
0

va spännande! Tack!

korseett
0

men tyckte du att det ringde några klockor i den tolkningen?

Sunflower
0

Här kommer en tolkning på auran. Du är en person som pratar mycket, jobbar du med någonting sådant? Du har lätt för att uttrycka känslor och kanske är en person som visar att du är arg om du är det, likasom glad när du är det, men sällan pratar om dig själv. Du har ett jordnära sätt att vara och kan vara envis? Sättet du visar människor kärlek är genom att prata med dem, du förväntar dig eller får inte lika mycket tillbaka. Jag tror inte att du är en person som har svårt att somna, jag tror du är en ganska lugn person också. Sen undrar jag om du praktiskt är smart, på ett kreativt sätt att lösa problem, kanske genom att snickra eller göra saker utan ritning? Du får säga vad som är rätt, jag brukar tolka auror, fast inte aurafoton..

Elden
0

#2/4 Visst stämde det till en viss del. Just med komunikationen så väljer jag ofta att bita mig i tungan istället för att kanske såra någon. Sen har jag valt att inte berätta om vad jag sett och upplevt - på så vis undanhållt mitt rätta jag.

#5 Jag är en person som folk gärna vänder sig till med sina problem och funderingar, men jag har inte lika lätt för att öppna mig till andra (dock några). Jag är lugn och jordad men har faktiskt problem med att somna pga att jag har så mycket om snurrar i huvudet.  Jag är lugn och inte mycket kan få mig att bli rubbad, dock exploderar jag när gränsen är nådd. Praktisk - men även teoretisk… Men jag älskar att t ex fota, måla och syssla med hantverk och jag vet hur man hanterar både hammare och skruvdragare m.m…

Tack för era tolkningar! Det här är jättespännande och jag ska fördjupa mig i det!