Healing iFokus

Healing

Etiketteraurachakra
Läst 952 ggr
Opal
0

Chakra

Vi har ju våra stora chakran 1-7 plus alla små chakror i våran kropp. Men det finns ju många chakror (8-???) ovanför vårt huvud som det inte skrivs så mycket om. Det har hänt att man har läst lite om dom i böcker. Men man kan ju undra varför dom inte tas upp lika ofta som dom andra??  Mycket intressant tycker jag iallafall.

Är det någon här som vet något om dem eller har ni någon bra länk till detta??

MariaJ
0

Hej Opal….Jag har också läst endel om dessa högre chakran som du beskriver. Varför man inte benämner dem är nog pga, att man inte kan sätta dom i samband med våra 7 chakran på kroppen. För mig är det en självlarhet att vi har fler men det är väldigt svårt att dse dem, och att det är just den anldeningen till att de inte benämns så mycket heller. För mig existerar dem och för mig är anden det 8:onde energiehjulen dvs, chakrat.

Tack för en givande tråd !!!Skrattande

Kram och ljus MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Opal
0

Jag har gogglat lite nu och hittat lite på engelska om detta. Få sätta mig ner och läsa lite.

Opal
0

Nu har jag hittat en bok där det skrivs om dessa chakran. Den heter Livets magi av Laura Bushnell.  Det är många övningar i boken som man kan göra för att komma närmare sitt magiska jag och hitta sitt kall här i livet.